Eğitim Bilgileri
2017 - 2021
2017 - 2021Doktora
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2015 - 2017
2015 - 2017Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkçe Eğitimi (Yl), Türkiye
2009 - 2013
2009 - 2013Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Süreç-tür yazma modelinin öğretmen adaylarının ikna edici yazma becerilerini geliştirmeye etkisi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2017 - 2023
2017 - 2023Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2013 - 2016
2013 - 2016Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Makaleler
Tümü (16)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması I Dersine İlişkin Deneyimleri
Uygül Ö., Demircan M. N., pir m., İPEK O.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.2, ss.262-286, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarındaki Metinlerin Kök Değerler Açısından İncelenmesi
Çetin A., Kıvrak N., Yalçın Z., İpek O.
Uluslararası Etnopedagoji Dergis , cilt.4, sa.2, ss.66-81, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Konu seçme biçimi yazma başarımını etkiler mi?
İPEK O.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, sa.13, ss.1-16, 2023 (TRDizin)
2023
20234. The Predictive Role of Reading Anxiety and Mistakes on Reading Comprehension Performance: A Structural Equation Modeling
İPEK O., DÖLEK O.
Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Online)
, sa.12, ss.1146-1169, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Süreç-Tür Modeli'nin Öğretmen Adaylarının İkna Edici Metin Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi*
İpek O., Karatay H.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.1-27, 2023 (TRDizin)
2022
20226. The Effect of Four-Square Writing Method on Writing Anxiety of Learners of Turkish as a Foreign Language: A Mixed Method Study
İpek O., Karabuğa H.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES
, cilt.15, sa.5, ss.132-145, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Özetleme becerisiyle ilgili araştırmalar
İPEK O., ENSAR F.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.6, 2022 (TRDizin)
2022
20228. Do Pre-Service Turkish Language Teachers Succeed In Developing Argumentative Writing Skills?
ULUOCAK M., İPEK O.
IJPE (International Journal of Progressive Education)
, cilt.18, sa.3, ss.183-204, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20219. The Scenes of Violence in a Digital Writing Environment: The Sample of Wattpad
YURTSEVEN YILMAZ H., İPEK O.
International Journal of Education and Literacy Studies
, cilt.9, sa.4, ss.207-216, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Türkçe Öğrenen Arap Öğrencilerin Biçimbilgisel İstem Yanlışları: Fiiller Üzerine Bir Sıklık Çalışması
DOLUNAY S. K., KARABUĞA H., İPEK O.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.508-530, 2020 (TRDizin)
2018
201811. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Edmodo’nun Kullanımı: Bir Durum Çalışması
KARATAY H., KARABUĞA H., İPEK O.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.1064-1090, 2018 (TRDizin)
2018
201812. TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DÖRT KARE YAZMA YÖNTEMİ: B2 DÜZEYİ ÜZER
Karatay H., İpek O., Karabuğa H.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.13, ss.1101-1123, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Yazım öğretimi ve yöntemleri
KARATAY H., İPEK O.
International Journal of Language Academy , cilt.5, sa.3, ss.285-303, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Beden dili çalışmalarında unutulan bir eser: “Yüz İfadelerinin Tefsiri Hakkında Tecrübî Bir Tektik
İPEK O.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.485-492, 2017 (TRDizin)
2017
201715. Türkçe dersi kitaplarında yazım öğretimi ve sözcüklerin doğru yazımına yönelik etkinlik önerileri
KARATAY H., İPEK O.
International Journal of Language Academy , cilt.5, sa.8, ss.246-263, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201516. Ortaokul Öğrencilerinin Kullandıkları ArkadaşlıkHitaplarının Konuşma Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Özbay M., İpek O.
Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi , cilt.4, sa.15, ss.90-105, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Türk Dili Dergisi’nin Çocuk Yazınına Katkıları
KURUDAYIOĞLU M., İPEK O.
Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.354-360, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Dijital Yazma Ortamlarında Şiddet Görünümleri: Wattpad Örneği
YURTSEVEN YILMAZ H., İPEK O.
12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, 3 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Türkçe Öğrenen Arap Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Biçimbilgisel İstem Yanlışları
DOLUNAY S. K., İPEK O., KARABUĞA H.
Akşemseddin Uluslararası İnsan, Toplum ve Spor Bilimleri Sempozyumu, Çorum, Türkiye, 12 - 16 Eylül 2018, ss.401-418, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Dört Kare Yazma Yönteminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen B2 Düzeyindeki Öğrencilerin Yazma Başarılarına ve Yazma Özyeterliklerine Etkisi
İPEK O., KARABUĞA H.
Orhun'dan Anadolu'ya Uluslararası Türkoloji Sempozyumu, ULANBATOR, MOĞOLİSTAN, 01 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Edmodo Kullanımına Dair Bir Durum Çalışması
KARABUĞA H., İPEK O.
Orhun'dan Anadolu'ya Uluslararası Türkoloji Sempozyumu, ULANBATOR, MOĞOLİSTAN, 01 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. Yazım öğretimi ve etkinlik önerileri
KARATAY H., İPEK O.
1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, BANDIRMA, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Yazım ile ilgili yapılan araştırmalar
KARATAY H., İPEK O.
IX. Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Yabancı Dilde Okuma Kaygısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İPEK O., YURTSEVEN YILMAZ H.
1.Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. Folklorden Beslenen Bir Çocuk Yazarı Olarak Numan Kartal
İPEK O., TEMİZYÜREK F.
1. ULUSLARARASI BALKAN ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI KONGRESİ, Edirne, Türkiye, 04 Temmuz 2016, ss.211-218, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Türkçe Eğitimi Açısından Çocuk Edebiyatı Konulu Tezlere Toplu Bir Bakış
İPEK O., Aksoy T.
8. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI (UTEOK), İstanbul, Türkiye, 01 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201511. Türkçenin On Sekiz Yaş Altındaki Yabancılara Öğretiminde Çocuk Edebiyatı Disiplininden Yararlanma
ŞİMŞEK P., İPEK O.
1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi, GENT, Belçika, 24 Nisan 2015
Kitaplar
2023
20231. Dijital Araçlarla Yazma Eğitimi
İpek O.
Yabancı Dil Olarak "Dijital Türkçe" Öğretimi, Alparslan Okur,Gökhan Haldun Demirdöven, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.414-480, 2023
2023
20232. İkna Edici Anlatım Türü: Deneme Yazma
İPEK O.
Süreç ve Tür Temelli Yazma Eğitimi, Karatay, Halit, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.35-85, 2023
2022
20223. Bilgi Okuryazarlığı
ARI G., İPEK O.
Okuryazar mıyım, Özden Mehtap, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.31-65, 2022
2022
20224. Yazma Eğitiminin Temel Kavramları
İPEK O.
Dil Eğitiminin Temel Kavramları, Gökhan ARI, Ozan İPEK, Editör, İksad, Ankara, ss.159-202, 2022
2020
20205. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yazım Öğretimi
İPEK O.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı, KARATAY HALİT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.473-520, 2020
2019
20196. Akademik Türkçe
KARATAY H., KARTALLIOĞLU N., İPEK O., KARABUĞA H., GÜNGÖR H., KAYA S., et al.
Pegem, Ankara, 2019
2018
20187. Dinleme türleri üzerine bir değerlendirme.
İPEK O.
Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı, Gıyasettin Aytaş, Aliye Uslu Üstten, Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.923-944, 2018
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü