Yayınlar & Eserler

Makaleler 42
Tümü (42)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (22)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 54

1. EFFECT OF A "SCIENCE FESTIVAL" ON THE PERCEPTIONS OF DISADVANTAGED CHILDREN ATTENDING PRESCHOOL EDUCATION TOWARDS SCIENTISTS

10th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All-ICLEL 2024, Budapest, Macaristan, 09 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)

8. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI: ÖĞRETMENLERİN UYGULAMALARI VE KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR

3. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, ss.174-188, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

10. Okul Öncesinde Aile Ve Öğretmen İletişiminin Çocuğun İletişim Becerileri Üzerine Etkisi

2nd INTERNATIONAL POSITIVE SCHOOLS & WELL-BEING CONGRESS, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mayıs 2024, cilt.0, ss.237-238, (Özet Bildiri)

12. 60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN PROSOSYAL DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

IX. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, cilt.1, ss.389, (Özet Bildiri)

13. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOK BOYUTLU 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN YORDAYICISI OLARAK EMPATİ DÜZEYLERİ VE YARATICI KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ

IX. ULUSLARARASI TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2023, cilt.2, ss.288-299, (Tam Metin Bildiri)

14. 60-72 Aylık Çocukların Sergiledikleri Prososyal Davranışların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

1 st INTERNATIONAL POSITIVE SCHOOLS & WELL-BEING CONGRESS, Girne, Kıbrıs (Kktc), 16 - 17 Mayıs 2023, ss.219-220, (Özet Bildiri)

16. Opinions Of Pre-School Education Institution Administrators On Inclusive Education

III. INTERNATIONAL CONFERENCE ON GLOBAL PRACTISE OF MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC STUDIES, Girne, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Kasım 2022, ss.901-924, (Tam Metin Bildiri)

17. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Öğretmen Algılarının Belirlenmesi

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

18. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖDÜL-CEZA KULLANIMI İLE ÖZYETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

VIII. International Congress on Education and Social Sciences, Hatay, Türkiye, 20 - 23 Temmuz 2022, cilt.2, ss.477-489, (Tam Metin Bildiri)

21. Evde Düzenli Olarak Kitap Okunan Ve Okunmayan Çocukların Dil Gelişimlerinin Karşılaştırılması

2. Uluslararası Balkan Çocuk ve Gençlik Yazını Kongresi, Priştine, Kosova, 26 - 28 Nisan 2019, ss.215-225, (Özet Bildiri)

22. Anne Tutumlarının Çocukların Benlik Algısına Etkisinin İncelenmesi

V th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.269-275, (Tam Metin Bildiri)

25. Investigating The Views Of The Children And The Parents Who Use Bursa Ali Paşa Toy Library

8th International Toy Research Association (ITRA) World Conference, Paris, Fransa, 11 - 13 Temmuz 2018, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

26. The Examination of the Toy Perceptions of the Children Who Attend Preschool Education at the age of 5-6

8th International Toy Research Association (ITRA) World Conference, Paris, Fransa, 11 - 13 Temmuz 2018, ss.1-17, (Tam Metin Bildiri)

27. Bilim Ve Sanat Merkezi (BİLSEM) Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Görüş Ve Önerileri

1st International Conference on Basic Education, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

28. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kişilik Özellikleri İle Disiplin Anlayışlarının İncelenmesi

1st International Conference on Basic Education, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

29. Oyunlaştırılmış Matematik Etkinliklerinin 48-60 Aylık Çocukların Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi

Gazi Üniversitesi 5. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 22 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

32. Türkiye’de Oyuncak Kütüphaneleri ve Gezici Eğitimli Oyuncak Kütüphanesi Projesi

1. Uluslararası Türk Dünyası Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, cilt.1, ss.165-174, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

33. Determining Value Orientation of Teacher Candidates

4. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 29 - 31 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

35. A New Model Suggestion In Turkey Toy Libraries: Mobile And Educated Toy Library Project

24th EECERA (European Early Childhood Education Research Association) Conference, 2 - 05 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

36. The Impact Of Empathy Education Programme Which Was Performed On 10-11 Year Old Children From Different Socioeconomic Levels On The Aggression Level

4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, cilt.141, ss.1049-1053, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

37. Opinions of Play in Turkish Fathers

4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, cilt.141, ss.1182-1186, (Tam Metin Bildiri) identifier

38. DETERMINING VALUE ORIENTATION OF TEACHER CANDIDATES

World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, ss.47, (Özet Bildiri) Creative Commons License

39. İlköğretim Çağındaki Çocukların Oyuna Yönelik İstek ve Görüşleri Bursa Örneği

Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi Küresel Sorunları ve Çocuk Hakları Uluslararası Konferansı, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2012, ss.13-14, (Özet Bildiri)

42. The View’s of Mothers on Toy Choices of 10-12 Age Children and The Preferences of Children According to Parental Attitudes

VI. International Balkan Congress for Education and Science: The Modern Society and Education, Skopje, Makedonya, 29 Eylül - 01 Ekim 2011, ss.569-576, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

43. A Comparison of Toys and Games Preferences of 5 6 Year Old Preschool Children to Toys and Games Recommended By Teachers

6th ITRA World Congress Toys and Learning in Different Cultures, Bursa, Türkiye, 26 - 30 Temmuz 2011, (Özet Bildiri) Creative Commons License

44. Determination of the Agression Levels of the Children Who Go to Fourth and Fifth Grade According to Their Toy Choices

6th ITRA World Congress Toys and Learning In Different Cultures, Bursa, Türkiye, 26 - 30 Temmuz 2011, ss.97-98, (Özet Bildiri) Creative Commons License

45. Kindergarten Children s Learning of Science Concepts Comparisons of Teaching Science through Play with Traditional Method

6th ITRA World Congress, Toys and Learning in Different Cultures, Bursa, Türkiye, 26 - 30 Temmuz 2011, ss.80, (Özet Bildiri)

48. Computer using levels of pre-school teachers considering their work period

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1110-1115, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

49. Determining the information literacy skills of teacher candidates for the sustainability of quality in education

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1455-1459, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

51. Broken Family Phenomenon In Programmes For Women On Television And The Children Living In The Streets

IV. Balkan Congress “Education, The Balkans, Europe, Bulgaristan, 22 - 24 Temmuz 2007, ss.440-451, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

52. Sokakta Çalıştırılan Çocukların Anababalarının Genel Özellikleri ile Kaygı Düzeyleri Bursa İli Örneği

V. Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 33

1. Psikolojik Danışmanların Özgül Öğrenme Güçlüğü Algısı: Bir Metafor Analizi

Eğitim Süreçleri ve Birey-Güncel Araştırmalar, AKFIRAT OSMAN NEJAT, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.45-59, 2024

2. Dil Gelişim Kuramları

Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Eğitimi, TANER DERMAN MERAL,SADİOĞLU ÖMÜR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.23-58, 2024

3. SINIF İÇİ DİSİPLİN VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ, Prof. Dr. Hülya Gülay Ogelman, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.19-92, 2023

4. Saldırganlık ve Zorbalığın Etkileri

Küçük Çocuklarda Saldırganlık ve Zorbalık, Hülya GÜLAY OGELMAN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.63-84, 2022

5. Erken Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Esra DERELİ ve Güneş SALI, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.341-368, 2022

6. Matematiksel Gelişimi Etkileyen Faktör I: Çocuk

Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi, Melda KlLIÇ-Canan AVCI, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.41-86, 2022

7. Kavramsal Açıdan Saldırganlık ve Zorbalık

Küçük Çocuklarda Saldırganlık ve Zorbalık, Hülya GÜLAY OGELMAN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-44, 2022

8. BAKIŞ AÇISI ALMA VE EMPATİ BECERİSİ

Yaşam Becerileri, Hülya GÜLAY OGELMAN -. Seda SARAÇ, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.133-188, 2022

9. SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMDE AKRAN İLİŞKİLERİ

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM, Hülya Gülay Ogelman, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.283-318, 2021

10. Evde düzenli olarak kitap okunan ve okunmayan çocukların dil gelişimlerinin karşılaştırılması

Çocuk ve gençlik yazınında çokkültürcülük, Hikmet Asutay, Ergin Jable, Demirali Yaşar Ergin, Çağlayan Karaoğlu-Bircan, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınları, Edirne, ss.215-225, 2019

12. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Bilimsel Araştırmalarda Yeni Yaklaşımlar - 1(Tıp – Fen – Tarih – Edebiyat – Eğitim), Osman KÖSE, Esra KİRİK, Editör, BERiKAN YAYINEVi, Ankara, ss.539-555, 2018

13. Okulöncesi Eğitime Devam Eden 5-6 yaş Çocuklarının Oyun Algılarının Metafor Analizi ile İncelenmesi

Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, İktisat ve Mühendislik, Handan Asude BAŞAL, Mine Nazan Kerimak ÖNER, Yasemin ULUTÜRK, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.487-503, 2018

14. Birleşik Arap Emirliklerinde Okulöncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim - Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude BAŞAL, Editör, Nobel Akademik yayıncılık, Ankara, ss.97-110, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

15. Almanya’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim-Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, Ankara, ss.37-47, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

16. Japonya’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim-Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude BAŞAL, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.187-199, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

17. Kanada’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.201-219, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

18. Azerbaycan Cumhuriyetinde Okulöncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim- Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude BAŞAL, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.83-96, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

19. Bulgaristan’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde KArşılaştırmalı Eğitim-Okulöncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude BAŞAL, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.111-117, 2017

20. İtalya’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde KArşılaştırmalı Eğitim-Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude BAŞAL, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.169-185, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

21. Attitudes Of Pre-School Teacher Candidates Towards Teaching Profession, Their And Their Acquaintances’ Opinions About Profession Choice

Preschool Education in Turkey And in The World A Theorical And Empirical Perspective, Handan Asude BAŞAL, Esra ÖMEROĞLU, Zdravka KOSTOVA and Meral TANER DERMAN, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.31-43, 2014

22. Aggressiveness

The Science and Education at The Beginning of the 21st Century Example of Turkey, , Editör, St. Kliment Ohridski University Press, ss.655-664, 2013

23. Empathy Development in Early Childhood

The Science and Education at The Beginning of the 21st Century Example of Turkey, , Editör, St. Kliment Ohridski University Press, ss.543-556, 2013

24. Family Participation in Preschool Education

The Science and Education at The Beginning of the 21st Century Example of Turkey, , Editör, St. Kliment Ohridski University Press, ss.557-570, 2013

25. Adaptation and Behavior Disorders of Children

Education and Science in a Globalization World A Case Study of Turkey, Ilia Christov,Recep Efe,Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofija, ss.112-139, 2012

26. Okul Öncesi Eğitimde Head Start Projesi

Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora Yayınevi, Bursa, ss.3-26, 2010

27. Okul Öncesi Eğitimde Head Start Projesi

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora Yayıncılık, Bursa, ss.3-26, 2010

28. Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude BAŞAL, Editör, Dora Yayıncılık, Bursa, ss.103-120, 2010

29. Yaz Anaokulları

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude BAŞAL, Editör, Dora Yayıncılık, Bursa, ss.209-216, 2010

30. Okul Öncesi Eğitimde Head Start Projesi

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora Yayıncılık, Bursa, ss.3-26, 2010

31. Gezici Anaokulu Projesi (Mobil Anaokulu)

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude BAŞAL, Editör, Dora Yayıncılık, Bursa, ss.183-198, 2010

32. Okul Öncesi Eğitimde Montessori Metodu

Okul Öncesi eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude BAŞAL, Editör, Dora Yayıncılık, Bursa, ss.47-95, 2010

33. Okul Öncesi Eğitimde High/Scope Yaklaşımı

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.27-46, 2010
Metrikler

Yayın

147

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

26

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

19

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

165

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

66

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

22

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

219

Proje

4

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları