Eğitim Bilgileri
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoktora
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
Celâl Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (6)
2020
20201. On integral inequalities related to the weighted and the extended Chebyshev functionals involving different fractional operators
Celik B., GÜRBÜZ M. Ç., Ozdemir M. E., SET E.
JOURNAL OF INEQUALITIES AND APPLICATIONS
, cilt.2020, sa.1, 2020 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
20202. A Learning Trajectory Study on How the Concept of Variable Is Constructed by Students
GÜRBÜZ M. Ç., ÖZDEMİR M. E.
World Journal of Education , cilt.10, sa.1, ss.134-148, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Investigating Geometric Habits of Mind by Using Paper Folding
GÜRBÜZ M. Ç., Ağsu M., GÜLER H. K.
Acta Didactica Napocensia , cilt.11, ss.157-174, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE NİTELİĞİ ARTTIRMADA TAŞIYICI SORU ÖRNEĞİ
GÜRBÜZ M. Ç., ALTUN M., Ağsu M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) , sa.47, ss.179-201, 2018 (TRDizin)
2018
20185. AN ANALYSIS OF HOW PRESERVICE MATH TEACHERS CONSTRUCT THE CONCEPT OF LIMITIN THEIR MINDS
GÜRBÜZ M. Ç., Ağsu M., ÖZDEMİR M. E.
European Journal of Education Studies , cilt.5, sa.6, ss.103-126, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Construction Process of the Length of 3√2 by Paper Folding
GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.4, sa.1, ss.121-135, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki
ARSLAN Ç., GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.
Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.42, ss.123-142, 2017 (TRDizin)
2017
20178. Dialogic Teaching Model For Ninth Class Students ToConceptualize Inequalities
GÜRBÜZ M. Ç., Ağsu M.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.28, ss.171-187, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ARSLAN Ç., GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.0, sa.42, ss.123-142, 2017 (TRDizin)
2016
201610. Review on Professional Values of Teacher Candidates
GÜLER H. K., YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.751-766, 2016 (Hakemli Dergi)
2012
201211. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
TERZİ M., ÜNAL M., GÜRBÜZ M. Ç.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.51-60, 2012 (ESCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Matematik Eğitiminde Mesleki Öğrenme Topluluğu Örneği
GÜRBÜZ M. Ç., Ağsu M., BAYRAKTAR B.
İnternational Congress on Scice and Education 2018(İCSE2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, cilt.1, ss.395-396, (Özet Bildiri)
2018
20182. Matematik Öğretmenleri PISA’dan Ne Öğrenebilir?
GÜRBÜZ M. Ç.
International Congress on Science and Education 2018, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Lise Öğrencilerinin Kavram Hissi Oluşturma Becerisine Etkinlik Temelli Öğretimin Katkısı
GÜRBÜZ M. Ç., Ağsu M.
International Congress on Science and Education 2018, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Geometrik İnşa Sürecinde 5. Sınıf Öğrencileri Tarafından Yaşamsal Bir Problemin İrdelenmesi
Gürbüz T., GÜRBÜZ M. Ç.
International Congress on Science and Education 2018, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Sanal Oyun Örneği
GÜRBÜZ M. Ç.
1. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Mesleki Öğrenme Topluluğu ile İleri Matematik ZümrelerininPlanlanması
GÜRBÜZ M. Ç.
1. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. Kovaryasyonel düşünme becerisi ve ahlaki muhakeme arasındaki ilişki
YILDIRIM S. G., GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
20168. DEVELOPMENT AND EVALUATION OF MATHEMATICAL LITERACY COURSE FOR PRE SERVICE TEACHERS
GÜRBÜZ M. Ç., ALTUN M.
International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, ss.481-487, (Özet Bildiri)
2017
20179. Matematik Öğretiminde Niteliği Arttırmanın İrdelenmesi: Benzerlik Konusu Durum Çalışması
GÜRBÜZ M. Ç., Ağsu M., ALTUN M.
7. uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Mesleki etik algısı ile meslek seçimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D., GÜLER H. K.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Matematik Okuryazarlığı ve öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Algılarının Geliştirilmesi
GÜRBÜZ M. Ç.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. 5E Öğrenme Modeline Uygun Etkinliklerin 5.sınıf Öğrencilerinin Kesirler Alt Öğrenme Alanındaki Akademik Başarılarına Etkisi
Gürbüz T., GÜRBÜZ M. Ç.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Lise öğrencilerinin Eşitsizlikler konusunu Kavramsal Anlamada Dialogic Teaching’in Etkisi
GÜRBÜZ M. Ç., Ağsu M.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201614. Değişken Kavramını Soyutlamaya Yönelik Ders Tasarımı
GÜRBÜZ M. Ç., ALTUN M.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki
ARSLAN Ç., GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Investigation of the Disadvantaged Student Performance of Turkey In The Light of ThePISA 2012 Data
GÜRBÜZ M. Ç., ÖZGÖKÇELER S., ERSÖZ A. R.
X. European Conference onSocial and Behavioral Sciences, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Cebir Öğrenme Alanında Sanal Manipülatif Temelli Etkinlik Modellerinin Geliştirilmesi
GÜRBÜZ M. Ç., ERSÖZ A. R., ALTUN M.
International Eurasian Educational Research Congress, 01 Ocak 2016
2015
201518. A Constructivist Activity in the Area of Psychomotor Learning on Teaching Mathematics Vocational
GÜRBÜZ M. Ç., Özdemir H.
ICEFIC- International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.297-298, (Özet Bildiri)
2015
201519. REİVEW ON THE PROFESSIONAL VALUES OF TEACHER CANDIDATES
GÜLER H. K., YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D.
ICEFIC, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201520. Review On The Professional Values Of Teacher Candidates
GÜLER H. K., YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D.
ICEFIC- International Congress on Education For The Future: Issues And Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201421. Lisansüstü Eğitim Almış MatematikÖğretmenlerinin Sınıflarında Gözlenen Didaktik Değişkenlerin İncelenmesi
Sezer N., GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.
13.Matematik Sempozyumu, Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Uluslararası Sınavların ve Bazı Ülkelerin Merkezi SınavSistemlerinin ve Soru Örneklerinin Tanıtımı
GÜRBÜZ M. Ç.
PISA VE TIMSS MANTIĞINI VE SORULARINI ANLAMA, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.45-109, 2019
2019
20192. PISA Uygulamalarının Tanıtımı
ALTUN M., GÜRBÜZ M. Ç.
PISA VE TIMSS Mantığını ve Sorunlarını Anlama, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.1-16, 2019
2019
20193. Matematik Okuryazarlığı
GÜRBÜZ M. Ç., ALTUN M.
PISA VE TIMSS MANTIĞINI VE SORULARINI ANLAMA, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.188-230, 2019
2019
20194. PISA ve TIMSS Sınavlarına Öğretmenlerimizi HazırlamayaYönelik Deneyimlerimiz Ve Yürüttüğümüz Faaliyetler
ÇEPNİ S., GÜRBÜZ M. Ç., ORMANCI Ü.
PISA VE TIMSS MANTIĞINI VE SORULARINI ANLAMA, Çepni Salih, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.405-417, 2019
2017
20175. Investigation of the Disadvantaged Student Performance of Turkey:An Evaluation of Light PISA Data
GÜRBÜZ M. Ç., ÖZGÖKÇELER S., ERSÖZ A. R.
Recent Developments in Education, Mariateresa Gammone , Mehmet Ali Icbay , Hasan Arslan, Editör, E-BWN, ss.161-170, 2017