Doç. Dr. HATİCE KÜBRA GÜLER SELEK


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Matematik


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Selek Hatice Kubra Guler

Metrikler

Yayın

76

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

265

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

22

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

55

Proje

7

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

2006 - 2014

2006 - 2014

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

2008 - 2010

2008 - 2010

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim , Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Etkili bir geometri dersinin özelliklerinin belirlenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İlköğretim

2010

2010

Yüksek Lisans

Karikatür kullanılarak yapılan öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi doğal sayılar alt öğrenme alanındaki akademik başarılarına ve matematik dersine karşı tutumlarına etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2017 - 2020

2017 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2016

2012 - 2016

Araştırma Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

Yönetimsel Görevler

2017 - 2019

2017 - 2019

Bölüm Başkan Yardımcısı

Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Doktora Uzmanlık Alan Dersi

Seminer

Doktora Uzmanlık Alan Dersi

Semiyotik Arabuluculuk Teorisi

Matematik Okuryazarlığını Geliştirmeye Yönelik Etkinlik Tasarlama

Sınavlar ve Sınav Hazırlama Teknikleri-2

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi

Seminer

Tez Danışmanlığı

Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi

Matematik Okuryazarlığı ve Yeterlikleri

Cebir ve Öğretimi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması-2

Matematik Okuryazarlığı

Topluma Hizmet Uygulamaları

Olasılık ve İstatistik Öğretimi

İlkokul Matematik Öğretimi

Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları

Öğretmenlik Uygulaması

Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme

Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Sürdürülebilir Kalkınma

Matematiğin Temelleri-2

Matematiğin Temelleri-1

Öğretim Teknolojileri

Makaleler

Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (10)

2013

2013

25. Yapılandırmacılık ve Geometri

ALTUN M., GÜLER H. K.

Çağdaş Bakış , cilt.9, ss.26-28, 2013 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ATATÜRK’ÜN YAZDIĞI “GEOMETRİ” KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLER

TAPAN BROUTIN M. S., BOYUN Ö. F., GÜLER SELEK H. K.

DOĞUMUNUN 140. YILINDA ATATÜRK ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, Samsun, Türkiye, 19 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN A-DİDAKTİK ORTAMDA KÖŞEGEN KAVRAMINI KULLANARAK ÇOKGENLERİN İÇ AÇILAR TOPLAMINI KEŞFETME SÜRECİNİN İNCELENMESİ

Çelik H., Tapan Broutın M. S., Güler Selek H. K.

ASES INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONFERENCE, Diyarbakır, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2022, cilt.1, ss.305-313, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

3. Covid-19 Uzaktan Eğitim Sürecinde Matematik Uygulamaları Dersinin İşlenişine Dair Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

KARA F., KALELİ YILMAZ G., GÜLER SELEK H. K.

5. ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

4. Uzaktan eğitimin matematik öğretmenlerinin dokümantasyon sistemlerine katkısı

TABUR B., TAPAN BROUTIN M. S., GÜLER SELEK H. K.

ATLAS INTERNATIONAL CONGRESSON SOCIAL SCIENCES 8., Ankara, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2021, cilt.8, ss.98-112, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

6. 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ENSTRÜMANTAL OLUŞUM SÜRECİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ KAPSAMINDA İNCELENMESİ

ŞALCIOĞLU A., TAPAN BROUTIN M. S., GÜLER SELEK H. K.

INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES-V, Nakhchivan, Azerbaycan, 01 Haziran 2021, cilt.1, ss.134, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. INVESTIGATION OF MATHEMATICS TEACHERS’ VIEWS ON THE TEACHING OF TRIANGLE’S CONSTRUCTION AND DRAWING PROCESSES

KARA F., TAPAN BROUTIN M. S., GÜLER SELEK H. K.

International Marmara Social Sciences Congress (Spring 2021), Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2021, cilt.1, ss.5, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. TEACHER OPINIONS ABOUT THE CHALLENGES OF 8TH GRADE STUDENTS IN ALGEBRA LEARNING

GÜL N., TAPAN BROUTIN M. S., GÜLER SELEK H. K.

International Marmara Social Sciences Congress (Spring 2021), Kocaeli, Türkiye, 21 Mayıs 2021, cilt.1, ss.4, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Matematiğin Doğasına ve Öğretimine İlişkin İlk Düşünceleri

ARSLAN Ç., GÜLER SELEK H. K.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. Problem Çözebileceğine İnanmak ile Problem Çözebilmek Arasındaki İlişki

ARSLAN Ç., GÜLER H. K.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Türk Eğitim Tarihindeki Üç Kuşak Matematik Kitabından Örnekler

ARSLAN Ç., GÜLER H. K.

5. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE), 10 - 12 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

15. Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Çizimleri ile Sorgulama Becerileri Arasındaki İlişki

ARSLAN Ç., GÜLER H. K.

IV. Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 27 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Flexibility In Analytic Geometry Course Of Prospective Mathematics Teachers

GÜLER H. K., ARSLAN Ç.

The 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME8), 7 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Öğretmenlerin Meslek Etiği Algısı Altında Yatan Değerlerin Belirlenmesi

YILDIRIM S. G., GÜLER H. K.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazdıkları Etkinliklerin Gerçekçi Matematik Eğitimi Bağlamında İncelenmesi

GÜLER H. K.

Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (UEBK), 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Kovaryasyonel düşünme becerisi ve ahlaki muhakeme arasındaki ilişki

YILDIRIM S. G., GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.

International Symposium of Education and Values (ISOEVA), 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Üçgenlerde benzerlik kavramının pekiştirilme süreci

GÜLER H. K.

IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)., 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Mesleki etik algısı ile meslek seçimi arasındaki ilişkinin incelenmesi

YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D., GÜLER H. K.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Son dönem Osmanlı geometri öğretimi ile günümüz geometri öğretiminin karşılaştırılması

GÜLER H. K.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki

ARSLAN Ç., GÜLER H. K., GÜRBÜZ M. Ç.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Consolidating similarity knowledge by the help of Pythagorean Theorem

GÜLER H. K., ARSLAN Ç.

13th International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. A real context problem for consolidating similarity

GÜLER H. K., ARSLAN Ç.

7th WCES, 5 - 07 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

26. Review On The Professional Values Of Teacher Candidates

GÜLER H. K., YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D.

ICEFIC- International Congress on Education For The Future: Issues And Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. REİVEW ON THE PROFESSIONAL VALUES OF TEACHER CANDIDATES

GÜLER H. K., YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D.

ICEFIC, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

28. Öğretmenlerin Bağlamsal Bir MatematikProblemini Çözümünün PISA yeterlikleri Açısından İncelenmesi

ARSLAN Ç., GÜLER H. K., ALTUN M.

11. Ulusal Fen Bilimlerive Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

30. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ CEBİR ÖĞRENME ALANINDAKİ ÖNBİLGİLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAVRAM HARİTALARI

GÜLER H. K., ARSLAN Ç.

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CHANGES AND NEW TRENDS IN EDUCATION, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

31. Calculating Area of Circle with Different Integrations

ALTUN M., GÜLER H. K.

II. Uluslararası Avrasya Matematik Bilimleri ve Uygulamaları Konferansı (IECMSA-2013), Saraybosna, Bosna-Hersek, 25 - 29 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

32. İki farklı öğrenme ortamının 5 sınıf öğrencilerinin problem çözme becerisine etkisi

GÜLER H. K., Çalışkan Ç., ALTUN M.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitmi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

33. Dershanelerin Seviye Belirleme Sınavındaki Başarıya Etkisi Uygulamalı Eğitim Kongresi

İmir R., SOYLU D., GÜLER H. K.

Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2006

2006

37. Matematik ve Sanatta Altın Oranın Önemi ve İnsanlığa Faydası

GÜLER H. K., Maria M M.

1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. Matematik Okuryazarlığı

GÜLER SELEK H. K.

İlkokulda Matematik Öğretimi, Toptaş Veli, Olkun Sinan, Çekirdekçi Sıtkı, Sarı Mehmet Hayri, Editör, Vizetek, ss.445-482, 2020

2020

2020

2. Matematik

GÜLER SELEK H. K.

İlkokulda Matematik Öğretimi, Toptaş Veli, Olkun Sinan, Çekirdekçi Sıtkı, Sarı Mehmet Hayri, Editör, Vizetek, ss.1-15, 2020

2019

2019

3. Muhakeme ve Argüman Yeterliği

GÜLER H. K.

Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Tangül Kabael, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.293-329, 2019

2019

2019

4. PISA, TIMSS ve TEOG sınavlarının temel aldığı öğrenme kuramları

GÜLER H. K., ÜLGER B. B.

PISA ve TIMSS mantığını ve sorularını anlama (yeni nesil matematik, fen bilimleri ve Türkçe sorularıyla destekli), Çepni, Salih, Editör, Pegem A, ss.111-153, 2019

2019

2019

5. Matematik

GÜLER H. K.

İlkokulda Temel Matematik, Veli Toptaş, Editör, Vizetek, ss.1-15, 2019

2019

2019

6. PISA ve TIMSS sınavlarının temel aldığı ölçme ve değerlendirme yaklaşımları

ÜLGER B. B., GÜLER H. K.

PISA ve TIMSS mantığını ve sorularını anlama (yeni nesil matematik, fen bilimleri ve Türkçe sorularıyla destekli), Çepni, Salih, Editör, Pegem A, ss.155-184, 2019

2018

2018

7. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bir Matematik Öğretimi Etkinliğinden Beklentileri

GÜLER H. K.

Eğitim Bilimlerinde Örnek Araştırmalar, Adem İşcan, Editör, Nobel, ss.683-692, 2018

2013

2013

8. Usibility of Assessment and Evaluation Instruments with the New Elementary Education Mathematics Curriculum in Turkey

GÜLER H. K.

The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Drujinin, A., Kostova, Z., Sharuho, I. and Atasoy, E, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofia, Sofija, ss.484-492, 2013

Desteklenen Projeler

2022 - 2022

2022 - 2022

Dijital Dünyaya Yolculuk

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Güler Selek H. K. (Yürütücü), Örün Ö., Yıldırım S. G., Çakır H., Birişçi S., Bayrakcı S., et al.

2022 - 2022

2022 - 2022

Dijital Dünyaya Yolculuk

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Creative Commons License
Güler Selek H. K.

2022 - 2022

2022 - 2022

Sınıf Ortamından Ülke Ekonomisine: Parayı Akıllı Yönetebilen Sınıflar

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Güler Selek H. K., Işık O. R.

2021 - 2021

2021 - 2021

Bilimsel Süreçlerde Matematiksel Modelleme ve Uygulamaları

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Güler Selek H. K., Işık O. R.

2015 - 2017

2015 - 2017

Matematik Öğretmenlerine Verilen PISA Matematik Okuryazarlık Eğitiminin Öğrencilerin Başarısına Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Güler Selek H. K., Altun M. (Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

Ortaokul Geometri Konularının Öğretimi İçin Model Geliştirme Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Güler Selek H. K., Altun M. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2013 - 2015

2013 - 2015

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Öğrenci Projeleri

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan Matematik Okuryazarlığı Etkinliklerinin İncelenmesi

Diğer

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ, Türkiye

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

2024 - 2024

2024 - 2024

Erasmus Programı

Ders Verme

Pädagogische Hochschule Steiermark, Avusturya

2015 - 2015

2015 - 2015

Erasmus Programı

Lisansüstü Eğitim Kapsamında Araştırma

Universita Degli Studi di Siena, İtalya



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1