Eğitim Bilgileri
2002 - 2006
2002 - 2006Doktora
Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2011
2011Introducing GIS Use in Education in Several Subjects
Mesleki Eğitim
EUROGEO -BE-2010-126-001, Atina, Yunanistan (Ulusal Ajans'tan destek alınmıştır)
2009
2009III.International Workshop on Sustainable Living
Çevre ve Sürdürülebilirlik
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
1998
1998İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Sertifikası
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Coğrafya
Eğitim
Sosyal Bilimler Eğitimi
Coğrafya Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2010 - 2015
2010 - 2015Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2009 - 2010
2009 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2006 - 2009
2006 - 2009Araştırma Görevlisi Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2002 - 2006
2002 - 2006Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Yönetimsel Görevler
2024 - 2025
2024 - 2025Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2020 - 2021
2020 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2020 - 2021
2020 - 2021Bölüm Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2010 - 2021
2010 - 2021Fakülte Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
Makaleler
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (5)
Scopus (8)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının somut olmayan kültürel miras farkındalığı, algıları ve deneyimlerinin incelenmesi
ALKAR E., Demirci Ş., Şenyurt S.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.55, ss.25-40, 2025 (Hakemli Dergi)
2022
20222. THE EFFECTIVENESS OF FIELD TRIPS CARRIED OUT WITH PARENTS IN SOCIAL STUDIES COURSE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE VELİ EŞLİĞİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN İNCELEME GEZİLERİNİN ETKİLİLİĞİ*
Demir Y., Şenyurt S.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.236, ss.3001-3030, 2022 (Scopus)
2021
20213. Kültürel Miras Akademik Başarı Testi (KMABT): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Demir Y., Şenyurt S.
Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.279-298, 2021 (Hakemli Dergi)
2015
20154. TURKISH ELEMENTARY TRAINEE TEACHERS PERCEPTIONS OF THE GREENHOUSE EFFECT
ŞENYURT S.
OXIDATION COMMUNICATIONS
, cilt.38, sa.1, ss.279-286, 2015 (SCI-Expanded)
2014
20145. Turkish Primary Students' Perceptions of Geography
ŞENYURT S.
JOURNAL OF GEOGRAPHY
, cilt.113, sa.4, ss.160-170, 2014 (SSCI)
2013
20136. TURKISH GEOGRAPHY PROSPECTIVE TEACHERS PERSPECTIVE AND ATTITUDE OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Ozel A., Senyurt S., Ozturk M., Ozel E.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY
, cilt.14, ss.1273-1282, 2013 (SCI-Expanded)
2012
20127. Project of Seven Colour Seven Culture and Its Possible Reflections to Education
Şenyurt S.
Global Education Review , cilt.1, sa.2, ss.45-55, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
20108. Misconception in Geography
Öztürk M., Alkış S.
Geographical Education , cilt.23, ss.54-63, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
20099. The Attitudes of Teacher Trainees Towards Life Knowledge and Social Studies Teaching Course
GÜLEÇ S., ŞENYURT S.
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP) , cilt.3, sa.1, ss.105-121, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200910. Sınıf öğretmeni adaylarının coğrafya ile ilgili algılamaları
Öztürk M., Şenyurt S.
İlköğretim Online , cilt.8, sa.3, ss.782-797, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200911. Turkish geography trainee teachers' perceptions of geography
Alkis S.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.18, sa.2, ss.120-133, 2009 (ESCI)
2009
200912. How do Turkish eighth grade students conceptualise sustainability.
Petersen J. F., Alkış S.
European Journal of Education Studies , cilt.1, sa.1, ss.67-74, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200813. Social Network Analysis of Trust Networks among Geography Trainee Teachers and It s Possible Reflections to Education
Gürsakal N., Şenyurt S., Tüzüntürk S., Ünlü M.
Ozean Journal of Applied Science , cilt.1, sa.1, ss.59-78, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200814. Education for Sustainable Development in Turkey
Alkış S.
Internationale Schulbuchforschung/International Textbook Research,
, cilt.30, sa.2, ss.597-608, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200815. Puzzles of social studies programme "people, places and environments" learning field concepts Sosyal bi̇lgi̇ler programi "İnsanlar, yerler ve çevreler" öǧrenme alaniyla i̇lgi̇li̇ kavram bulmacalari
Alkiş S.
Milli Egitim
, sa.180, ss.68-79, 2008 (Scopus)
2007
200716. Coğrafya eğitiminde yükselen paradigma: Sürdürülebilir bir dünya.
Alkış S.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , sa.15, ss.55-64, 2007 (ESCI)
2007
200717. The fifth grade primary school students' perception of precipitation types and formation
Alkis S.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.7, sa.26, ss.27-38, 2007 (SSCI)
2007
200718. Sustainable development in opinions of primary student teachers and pre-service teacher education in Turkey.
Alkış S., Öztürk M.
Geographiedidaktische Forschungen
, sa.42, ss.134-143, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200719. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin rüzgâr kavramını algılamaları.
Alkış S.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.16, ss.131-140, 2007 (ESCI)
2007
200720. İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin nem kavramını algılamaları üzerine bir çalışma
Alkış S.
İlköğretim Online , cilt.6, sa.3, ss.333-343, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200721. Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler derslerinde çoklu zekâ alanlarını kullanabilmelerine yönelik görüşleri
Doğan Y., Alkış S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.327-339, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200722. The effect of cooperative learning ”Jigsaw 1” technique on student success in social studies courses
AVŞAR Z., ALKIŞ S.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.6, sa.2, ss.197-203, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200623. İlköğretim öğrencilerinin yeryüzünde sıcaklığın dağılışını etkileyen faktörlerle ilgili algılamaları
Alkış S., Ünlü M.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, sa.13, ss.15-24, 2006 (ESCI)
2006
200624. The Opinion of Primary School Students on Social Studies Course
ŞENYURT S., GÜLEÇ S.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.5, sa.1, ss.7-22, 2006 (Scopus)
2006
200625. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin mevsimlerin oluşumuyla ilgili fikirlerinin incelenmesi.
Alkış S.
Marmara Coğrafya Dergisi , sa.14, ss.121-136, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200626. İlköğretim öğrencilerinin yağış kavramını algılama biçimleri.
Alkış S.
İlköğretim Online , cilt.5, sa.2, ss.126-140, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200627. Sınıf öğretmeni adaylarının Avrupa Birliği ülkelerini haritada konumlandırma becerileri
Alkış S.
İlköğretim Online , cilt.5, sa.2, ss.25-34, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200628. Okulöncesi öğretmenliği programlarında coğrafya derslerinin gerekliliğinin irdelenmesi
Ünlü M., Alkış S.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , sa.14, ss.17-28, 2006 (ESCI)
2006
200629. İlköğretim Öğrencilerinin Bulut Kavramını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma
Alkış S., Güleç S.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW , sa.13, ss.113-124, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200530. İlköğretim öğrencilerine göre bulut ve yağmur ilişkisi
Şenyurt S.
Marmara Coğrafya Dergisi , sa.12, ss.51-64, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200531. İlköğretim birinci kademe sosyal bilgiler ders kitaplarında coğrafya konuları ile ilgili olan kavramların belirlenmesi (2004 programına göre).
Alkış S.
Marmara Coğrafya Dergisi , sa.11, ss.83-92, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200532. Ülkemiz koşullarında tarihi çevre eğitiminin önemini ve gerekliliğini arttıran etkenler.
Alkış S., Oğuzoğlu Y.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.347-361, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200533. İlköğretim öğrencilerinin tarihi çevre bilgisinin değerlendirilmesi.
Alkış S., Oğuzoğlu Y.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.23-46, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200434. Öğretmenlerin Sınıf Ortamında Kullandıkları Davranış Değiştirme Stratejileri
GÜLEÇ S., ŞENYURT S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.247-266, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200335. İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Derslerdeki Başarı Düzeylerinin Birbirleriyle İlişkisi
GÜLEÇ S., ŞENYURT S.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.2, sa.2, ss.19-27, 2003 (Scopus)
2003
200336. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Gezilerinin İletişimsel Boyutu
GÜLEÇ S., ŞENYURT S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.63-78, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2013
20131. Zamanda Yolculuk Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Bağlamında Bir Tarihsel Çevre Farkındalığı Çalışması
ŞENŞEKERCİ E., ŞENYURT S.
Uludağ Üniversitesi III. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2013, ss.386, (Tam Metin Bildiri)
2013
20132. Etkinliklerle Uzaktaki Arkadaşlarım Ünitesi
Şenyurt S., Çelik B., Birgül K., Azap S.
Uludağ Üniversitesi III. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri , Bursa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2013, (Yayınlanmadı)
2013
20133. Ülkemizde Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İncelenmesi
Şenyurt S., Azap S.
Uludağ Üniversitesi III. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2013, (Yayınlanmadı)
2012
20124. 21. Yüzyıl için Daha Sürdürülebilir Toplumlar
Şenyurt S.
Uludağ Üniversitesi II. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2012, ss.206, (Özet Bildiri)
2012
20125. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Derslerdeki Başarı Düzeylerinin Birbirleriyle İlişkisi.
Şenyurt S., Kuzu K.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.574, (Özet Bildiri)
2009
20096. An important component of sustainable future: education of values
GÜLTEKİN F., ŞENYURT S.
International Congress on Intercultural Dialogue and Education, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2007
20077. Elementary pre-servise teachers’ understandings of physical geography concepts.
Atasoy E., Alkış S.
International Symposium on Geography (GeoMed 2007) , Antalya, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2007, ss.15, (Özet Bildiri)
2007
20078. Turkish elementary pre-service teachers’ ideas about the greenhouse effect
Alkış S., Atasoy E.
International Conference “Global Changes and Problems – Theory and Practice”, Sofija, Bulgaristan, 20 - 22 Nisan 2007, ss.220-227, (Tam Metin Bildiri)
2006
20069. İlköğretim öğrencilerinin rüzgârların esme yönünün gösterildiği şekilleri algılama biçimleri.
Alkış S.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.392-395, (Tam Metin Bildiri)
2005
200510. Bursa’da turizm bağlamında tarihi ve kültürel çevre kavramı
Alkış S.
1. Bursa Turizm Sempozyumu , Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 02 Ekim 2005, ss.420-426, (Tam Metin Bildiri)
2005
200511. İlköğretim birinci kademe sosyal bilgiler ders kitaplarının coğrafi kavramlar açısından incelenmesi.
Alkış S.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.976-979, (Tam Metin Bildiri)
2003
200312. İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularına Yönelik Görüşlerinin İçerik Analizi
ŞENYURT S., GÜLEÇ S.
Gazi Üniversitesi XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, ss.315-337, (Tam Metin Bildiri)
2003
200313. Öğretmenlerin Sınıf Ortamında Kullandıkları Davranış Değiştirme Stratejileri
GÜLEÇ S., ŞENYURT S.
Gazi Üniversitesi XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, ss.24, (Özet Bildiri)
2003
200314. Content analysis of the views of primary school students on social studies course.
Alkış S., Güleç S.
International Conference on Higher Education Innovation (ICHEI) , Kyyiv, Ukrayna, 16 - 19 Mayıs 2003, ss.6, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2014
20141. The Survey of Primary School Teachers’ Value Orientations in Terms of Different Variables (Bursa City Sample).
Şenyurt S., Şentürk Leylek B., Mutlu N., Akyürek Ç.
The Science and Educution at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Kenan Mortan,İlia Hristov,Olga Strelova,Zdravka Kostova, Editör, St.Kliment Ohridski, Sofija, ss.383-389, 2014
2014
20142. Five Year Old Children’s Conceptions of Precipitation
Şenyurt S., Sarı Uğurlu B.
The Science and Educution at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Kenan Mortan,İlia Hristov,Olga Strelova,Zdravka Kostova, Editör, St.Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.390-402, 2014
2013
20133. A study of mobile communication networks among elementary pre-service teaching students (a case study).
Gürsakal N., Şenyurt S., Bayram Arlı N.
The Science and Educution at the Beginning of the 21st Century in Turkey. , Olga Strelova,İlia Hristov,Kenan Mortan,Penka Peeva,Rıza Sam,Neslihan Sam,Elana Galay,Emin Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski, Sofija, ss.276-287, 2013
2013
20134. The Importance of Value Based Geography Education
Şenyurt S.
The Science and Educution at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Olga Strelova,İlia Hristov,Kenan Mortan,Penka Peeva,Rıza Sam,Neslihan Sam,Elena Galay,Emin Atasoy, Editör, St.Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.34-41, 2013
2013
20135. Education for Sustainable Development through Fieldwork in Geography Lessons.
Şenyurt S.
The Science and Educution at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Olga Strelova,İlia Hristov,Kenan Mortan,Penka Peeva,Rıza Sam,Neslihan Sam,Elana Galay,Emin Atasoy, Editör, St.Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.153-163, 2013
2009
20096. Sürdürülebilir Bir Dünya için Coğrafya Eğitimi
Şenyurt S.
Aktif Yayınevi, İstanbul, 2009
2009
20097. Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi
Şenyurt S.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mustafa Safran, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.67-90, 2009
2008
20088. Coğrafya Öğretiminde İnceleme Gezileri ve Arazi Çalışmaları
Şenyurt S.
Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar, Ramazan Özey,Ali Demirci, Editör, Aktif yayınevi, İstanbul, ss.77-106, 2008
Desteklenen Projeler
2012 - 2012
2012 - 2012
Toplumsal sürdürülebilirlik bağlamında değerler: Sosyal bilgiler programı yoluyla değerler eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Gültekin F. (Yürütücü), Gültekin F., Şenyurt S.
2012 - 2012
2012 - 2012Yedi Renk Yedi Kültür
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Şenyurt S. (Yürütücü)
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2013 - 2013
2013 - 2013Erasmus Programı
Ders Verme
Klaipeda University, Litvanya
2010 - 2010
2010 - 2010