Doç. Dr. SEVGÜL ÇALIŞ


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Çalis S

Metrikler

Yayın

86

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

12

Atıf (WoS)

40

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

53

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

2

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1990 - 2002

1990 - 2002

Doktora

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Türkiye

1987 - 1989

1987 - 1989

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, Türkiye

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2002

2002

Doktora

Korozyon inhibitörlük özelliği olan bazı organik moleküller üzerinde kuantum kimyasal çalışmalar

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

1989

1989

Yüksek Lisans

Disikloheksil (18) crown-6 varlığında fenil eterlerin metal halojenürlerle halojenlendirilmeleri

Anadolu Üniversitesi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

2003 - 2018

2003 - 2018

Öğretim Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

1987 - 1991

1987 - 1991

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2004 - 2004

2004 - 2004

Danışmanlık

CHEMETALL KİMYA SANAYİ, Danışmanlık

1992 - 2002

1992 - 2002

LABORATUVAR SORUMLUSU VE KALİTE GÜVENCE SORUMLUSU

ORGANO KİMYA A.Ş., LABORATUVAR SORUMLUSU VE KALİTE GÜVENCE SORUMLUSU

1992 - 1992

1992 - 1992

Kalite Kontrol Müdürü

İNTERPLAST PLASTİK SANAYİ VE TİCARET, Kalite Kontrol Müdürü

1991 - 1991

1991 - 1991

KİMYA LABORATUVAR UZMANI

PAK HOLDİNG /PAK GIDA ÜRETİM VE PAZARLAMA, KİMYA LABORATUVAR UZMANI

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-KİMYA

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATARYAL GELİŞTİRME

Lisans

Lisans

GENEL KİMYA IV

GENEL KİMYA II

GENEL KİMYA LAB II

GENEL KİMYA I

GENEL KİMYA LAB I

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

GENEL KİMYA (SINIF ÖĞRETMENLİĞİ)

TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI

Kimya III

OKUL DENEYİMİ

GENEL KİMYA III

KİMYADA ÖZEL KONULAR

Makaleler

Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (18)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Kodlama ile Fen Eğitiminin Otistik Öğrencilerin Fen Başarısına Etkisi

YILMAZ ÇİÇEK M., ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 Eylül - 07 Temmuz 2024, ss.293-294, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Eğitim Alanında 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Eleştirel Düşünme: VOSviewer ile Bibliyometrik Bir Analiz

ŞAĞBANER P., ÇALIŞ S.

XI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.352, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. 2018 FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA GÖRE YEDİNCİ SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

ÇOLAK S. N., ÇALIŞ S.

IV. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ (ERTE 2023), Uşak, Türkiye, 21 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okuldan Memnuniyet Düzeyleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

Çavdar Y., ÇALIŞ S.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi FMGTEK 2023, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Ortaokul Fen Öğretim Programındaki Çevre Eğitimi İçerikli Kazanımlara ve Çevre Etiğine Yönelik Öğretmen Görüşleri

ASA A., ÇALIŞ S.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi(FMGTEK2023), Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

ÇALIŞ S.

14. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS (UBAK2022), Ankara, Türkiye, 20 Ağustos 2022, ss.22-23, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

7. Teknofest yarışmalarına hazırlanan 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi

METİN S. M., ÇALIŞ S.

2nd International Conference on Educational Technplogy and Online Learning ICETOL 2022, ÖREN, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgileri

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi'nde (UKEK 2021), Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Popüler Bilim Dergisi Kaynaklarının Yaşam Temelli Soruları Çözmeye Etkisi.

ÇALIŞ S., EREN A.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Meslek Yiiksekokulu Ogrencilerinin Yaş ve Aile Faktörlerine Gore Girislmcllik Egilimlerinin incelenmesi

BOZYOKUŞ H., EZENTAŞ R., ÇALIŞ S.

(UMYOS 2019) 8. International Vocational Schools Symposium, Sinop, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2019, cilt.1, ss.434-445, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri anlama düzeylerinin belirlenmesi

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

UFBMEK 2018 13.Ulusal Matematik Eğitimi ve Fen Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Öğretmen Adaylarının Fizik/Kimya Derslerinin Öğretiminde Materyal Tasarlamaya Yönelik Öz Değerlendirmeleri

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, ss.655-656, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Investigation of Engineering Design Skills of High School Students: Electromagnet Example

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.376-377, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTION(Lise Öğrencilerinin Elektronik Atık Kirliliği Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi)

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

26th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1599-1600, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Recognition of the tools used in general chemistry laboratory of science teacher candidates and determination of their levels of knowledge

ÇALIŞ S.

9TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Science Teachers’ Perspective on metal-nonmetallicconcept: A Qualitative Study

ÇALIŞ S.

7th World Conference on Educational Sciences WCES 2015, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. Determination of Science Teacher Candidates' Views on Electronic waste Pollution

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.261-268, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2013

2013

20. The Views Of The Nursing Students About The Medical Wastes And Their Effects On The Environmental And Human Health

ÇALIŞ S., ARKAN B.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1472-1476, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2012

2012

21. CERTAIN THEORETICAL CALCULATIONS OF SUBSTITUTED 4-(PHENYLDIAZENYL)BENZENE-1,3-DIOL DERIVATIVES ANDINVESTIGATION OF CORRELATIONS WITH THOSE EXPERIMENTALVALUES

ÇALIŞ S., BERBER H., UYSAL Ü. D.

2nd International Conf. on Computation for Science and Technology ICCST-2, Niğde, Türkiye, 9 - 11 Temmuz 2012, ss.201, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. The views of teacher candidates on the project management competencies

ÇALIŞ S., Ergul R.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5677-5681, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2012

2012

23. A research on the retention of the experiments done in science and technology course for primary school students

ÇALIŞ S., ŞİMŞEKLİ Y.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.717-721, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

24. A theoretical study on proton gain behavior of some azaindole derrivatives.

ÇALIŞ S., BERBER H., ÖĞRETİR C.

IX.Kimyasal fizik kongresi, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

25. The level of understanding of elementary education students' some chemistry subjects

ÇALIŞ S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4868-4871, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

26. The effect of pre-service science teachers' prior experiences on their interests about chemistry experiments

ÖZDİLEK Z., ÇALIŞ S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4863-4867, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2002

2002

27. Metal ligand interaction mechanism in corrosian of some imidazole derivatives.

ÖĞRETİR C., ÇALIŞ S.

V. KİMYASAL FİZİK KONGRESİ, 31 Ekim - 01 Kasım 2002, (Özet Bildiri)

2002

2002

28. A theoretical search on metal -ligand interaction mechanism in corrosion of zinc in acidic media

ÖĞRETİR C., ÇALIŞ S.

NATO Advanced Study Institute (ASI) on metal -ligand interaction in molecular-, nano-, micro- and macro- systems in complex environments, Cetraro, İtalya, 5 Eylül - 12 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ağır Metallerin Yarattığı Çevresel Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri .

ÇALIŞ S.

Fen Bilgisi Eğitimi Değerlendirmeleri, İŞÇEN Prof.Dr. Cansu FİLİK, Editör, Yaz Yayınları, Afyonkarahisar, ss.86-99, 2025

2024

2024

2. Investigation of a Positive Approach to Science Education Through Coding in Autistic Student

Yılmaz Çiçek M., ÇALIŞ S.

Pioneer and Innovative Studies in Educational Sciences , Değirmenci Yavuz, Editör, All Sciences Academy, Konya, ss.51-62, 2024

2024

2024

3. Evaluation of Activities in Seventh Grade Science Textbooks According to 2018 Science Curriculum in Terms of Scientific Process Skills

ÇOLAK S. N., ÇALIŞ S.

International Studies in Educational Sciences, PEKDAĞ BÜLENT, BAY ERDAL, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.69-92, 2024

2023

2023

4. Fifth Grade Students' Views on Stem Activities for the "Human Environment" Unit

Çavdar Y., ÇALIŞ S.

Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler, Figen Akça, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.347-368, 2023

2023

2023

5. Examınatıon of Postgraduate Theses Prepared for Vırtual Laboratorıes in Terms of Some Varıables

ASA A., ÇALIŞ S.

Academic Research and Reviews in Education Sciences, Oruç Ali UĞUR, Editör, Platanus Publishing, Bursa, ss.351-362, 2023

2023

2023

6. The Effect of Home Experiments with Simple Tools on Types of Scientific Process Skills: The Case of Light Unit

ASA A., ÇALIŞ S.

New Frontiers in Educational Sciences, Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, Bursa, ss.5-23, 2023

2022

2022

7. Determınatıon of Scıence Teacher Candıdates’ Levels of Interpretatıon of Graphıcal Instruments: an Example of Projectıle Motıon

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Current Research in Education - 2022, ONUR HAZAL,HALİL TAŞ, Editör, GECE PUBLISHING, Ankara, ss.1-15, 2022

2022

2022

8. DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' LEVELS OF INTERPRETATION OF GRAPHICAL INSTRUMENTS: AN EXAMPLE OF PROJECTILE MOTION

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Current Research in Education - 2022, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.1-15, 2022

2022

2022

9. The Applcability of Home Experiments in Distance Education and Students' Views on Home Experiments

ASA A., ÇALIŞ S.

Research & Reviews in Educational Sciences, Onur ZAHAL,Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.69-88, 2022

2022

2022

10. A Case Study on Chemıcal Waste And Envıronmental Pollutıon: Scıence Teacher Students

ÇALIŞ S.

International Research in Educational Sciences, Erdal Bay, Editör, Serüven yayınevi, İzmir, ss.167-184, 2022

2022

2022

11. Opınıons of Scıence Teacher Candıdates on General Chemıstry Courses in Dıstance Educatıon

ÇALIŞ S.

Current Research in Education - 2022, Onur Hazal, Halil Taş, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.201-214, 2022

2020

2020

12. EXAMINATION OF SCIENCE EDUCATION STUDENTS’KNOWLEDGE OF WEAK INTERACTIONS BETWEENCHEMICAL SPECIES

ÇALIŞ S.

CurrentResearches inEducationalSciences, Assoc Prof. Dr. Harun Şahin, Assoc. Prof. Dr. Ruhi İnan, Editör, Ivpe Cetinje, Montenegro, Montero, ss.132-144, 2020

2019

2019

13. Examination of High School Students’xx Real Life Chemistry Problem SolvingSkills within the Scope of Understanding the Problem and Making aSolution Plan

ÇALIŞ S.

Theory and Practice in Social Sciences, Marin RUSEV, Recep EFE, Emin ATASOY, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.128-134, 2019

2018

2018

14. Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study

ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.

Recent Researches in Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, ss.593-601, 2018

2017

2017

15. Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe,Irina Koleva,Emin Atasoy,Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017, Sofya, ss.305-311, 2017

2014

2014

16. Genel Kimya Bölüm 28

ÇALIŞ S.

Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınıf Öğretmenliği, Prof. Dr. Sefer Ada, Doç. Dr. Z. Nurdan Baysal, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.801-816, 2014

2013

2013

17. Kimyada Özel Konular

ÇALIŞ S.

Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınevi, Ankara, ss.365-385, 2013

2013

2013

18. Genel Kimya IV (Organik Kimya)

ÇALIŞ S.

Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.343-362, 2013

2012

2012

19. Certain Theoretical Calculations of Substituted 4-(Phenyldiazenyl) Benzene-1,3-Diol Derivatives and Investigation on Correlations With Those Experimantal Values

ÇALIŞ S., BERBER H., UYSAL Ü. D.

Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.333-349, 2012

2012

2012

20. Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology

ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.

Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.288-297, 2012


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 40

h-indeksi (WOS): 2