Eğitim Bilgileri
1990 - 2002
1990 - 2002Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Türkiye
1987 - 1989
1987 - 1989Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, Türkiye
1982 - 1986
1982 - 1986Lisans
Anadolu Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
Korozyon inhibitörlük özelliği olan bazı organik moleküller üzerinde kuantum kimyasal çalışmalar
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
1989
1989Yüksek Lisans
Disikloheksil (18) crown-6 varlığında fenil eterlerin metal halojenürlerle halojenlendirilmeleri
Anadolu Üniversitesi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2003 - 2018
2003 - 2018Öğretim Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
1987 - 1991
1987 - 1991Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2004
2004 - 2004Danışmanlık
CHEMETALL KİMYA SANAYİ, Danışmanlık
1992 - 2002
1992 - 2002LABORATUVAR SORUMLUSU VE KALİTE GÜVENCE SORUMLUSU
ORGANO KİMYA A.Ş., LABORATUVAR SORUMLUSU VE KALİTE GÜVENCE SORUMLUSU
1992 - 1992
1992 - 1992Kalite Kontrol Müdürü
İNTERPLAST PLASTİK SANAYİ VE TİCARET, Kalite Kontrol Müdürü
1991 - 1991
1991 - 1991KİMYA LABORATUVAR UZMANI
PAK HOLDİNG /PAK GIDA ÜRETİM VE PAZARLAMA, KİMYA LABORATUVAR UZMANI
Makaleler
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (18)
2025
20251. Determining the digital carbon footprint awareness of pre-service teachers
Çalış S., Kahraman N., Zeren Özer D., Ergül N. R.
Humanit Soc Sci Commun , cilt.12, ss.1-14, 2025 (SSCI)
2024
20242. Turkish science high school students' mental models of the electron cloud
ÇALIŞ S.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.25, sa.4, ss.1105-1121, 2024 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2024
20243. The Effect of Home Experiments with Simple Materials on Science Process Skills and Motivation in Distance Education: Light Unit Uzaktan Eğitimde Basit Malzemelerle Yapılan Ev Deneylerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Öğrenme Motivasyonuna Etkisi: Işık Ünitesi
Asa A., ÇALIŞ S.
Milli Egitim
, cilt.53, sa.241, ss.297-330, 2024 (Scopus, TRDizin)
2023
20234. Topluma Hizmet Uygulamaları Kapsamında Düzenlenen Bilim Şenliği Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ÇALIŞ S., KAHRAMAN N.
International Journal of Humanities and Art Researches , cilt.8, sa.4, ss.383-403, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. The Conceptual Perceptions of Prospective Science Teachers on the Free Fall Motion
Çalış S., Ergül N. R.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.36, ss.102-126, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Üniversite Öğrencilerinin Okuldan Memnuniyet Düzeyleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki: Fen Bilgisi Öğretmenliği Örneği
Çavdar Y., ÇALIŞ S.
International Journal of Humanities and Art Researches , cilt.8, ss.57-68, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Case Study on Science Teacher Candidates'Understanding of the Wave Concept
Çalış S., Ergül N. R.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.2, ss.361-372, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Investigation of High School Students' Opinions About Science Courses During Distance Education
Çalış S., Ergül N. R.
OPEN JOURNAL FOR EDUCATIONAL RESEARCH (OJER) , cilt.6, sa.2, ss.139-154, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. The Effect of Popular Science Journals Supported Life-Based Teaching Practices on the Solar System and Eclipses on Academic Achievement.
Eren A., Çalış S.
European Journal of Physics Education , cilt.13, sa.2, ss.53-68, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
Ergül N. R., Çalış S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.1, ss.107-125, 2022 (TRDizin)
2022
202211. Topluma hizmet uygulamaları dersinde yürütülen “su ve eğitim hayattır” projesinin etkililiğine yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi
Çalış S., Özdilek Z.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
, cilt.5, sa.1, ss.236-257, 2022 (TRDizin)
2022
202212. The Effect of Science Teaching Based on POE Strategy on the Academic Achievement and Attitudes of Fifth-Grade Students in the Distance Education Process
Çalış S., Özkan M.
Mimbar Sekolah Dasar , cilt.9, sa.3, 2022 (Scopus)
2021
202113. Investigation of Teacher Candidates' Skills in Creating Knowledge-Based Life Problems Based on STEM Lesson Plan and Suggesting Solution
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
European Journal of Physics Education , cilt.12, sa.4, ss.1309-7202, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Examination of High School Students’ Engineering Design Skills: Example of Electromagnetism*
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.18, sa.4, ss.765-780, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
202015. Self-Assessment Of Preservıce Teachers About Desıgnıng Materıals For Physıcs And Chemıstry Courses
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.3, ss.696-714, 2020 (TRDizin)
2020
202016. PHYSICS-CHEMISTRY PRESERVICE TEACHERS’ OPINIONS ABOUTPREPARING AND IMPLEMENTATION OF STEM LESSON PLAN
ÇALIŞ S.
Journal of Technology and Science Education
, cilt.10, sa.2, ss.296-305, 2020 (Scopus)
2018
201817. Investigation of the Approaches Used by the Science Teacher Candidates in Solving the Real-world Chemistry Problems
ÇALIŞ S.
Universal Journal of Educational Research , cilt.6, sa.9, ss.1942-1949, 2018 (Scopus)
2018
201818. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Denklem Anlayışları ve Kimya Denklemlerini Anlama Düzeyleri
ÇALIŞ S.
Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.903-931, 2018 (TRDizin)
2018
201819. An Examination of the Achievement Levels of Acquisitions in Hybridization: High School Sample
ÇALIŞ S.
Universal Journal of Educational Research , cilt.6, sa.8, ss.1659-1666, 2018 (Scopus)
2018
201820. Geleceğin Kimya Öğretmenlerinin Hibritleşme Konusundaki Bilgilerinin İncelenmesi
ÇALIŞ S.
Journal of Uludag University Faculty of Education , cilt.31, sa.1, ss.341-361, 2018 (TRDizin)
2017
201721. DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTIONi
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.7, ss.72-92, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. Recognition of the tools used in general chemistry laboratory ofscience teacher candidates and determination of their levels ofknowledge
ÇALIŞ S.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.4, sa.1, ss.175-180, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
201423. The Views of the Nursing Students about the Medical Wastes and their Effects on the Environmental and Human Health
ÇALIŞ S., ARKAN B.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.116, ss.1472-1476, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201224. The Views Of Teacher Candidates On The Project Management Competencies
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.46, ss.5677-5681, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201225. Knowledge Of Science Education Students On Heavy Metals Causing Environmental Problems And Suggestions
ÇALIŞ S.
Journal of Balkan Ecology , cilt.15, sa.1, ss.31-37, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201126. The Effect Of Some Variables On The Primary School Students Attitudes Towards Science And Technology Laboratory Applicatıons
ÇALIŞ S., ŞİMŞEKLİ Y.
Academic Journal Management and Education , cilt.7, sa.4, ss.122-128, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201127. Laboratory Facilities Of Primary Schools And A Study On Teachers’xx Attitudes And Skills In Terms Of Laboratories
ŞİMŞEKLİ Y., ÇALIŞ S.
Management and Education , cilt.7, sa.4, ss.129-139, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201128. Laboratory Facilities Of Primary Schools And A Study On Teachers Attitudes And Skills In Terms Of Laboratories
ŞİMŞEKLİ Y., ÇALIŞ S.
Academic Journal Management and Education , cilt.7, sa.4, ss.129-139, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201129. The Effects of Inquirey Based Science Teaching on Elementary School Students Science Process Skills and Science Attitudes
Ergül N. R., Şimşekli Y., Çalış S., Özdilek Z., Göçmençelebi Ş., Şanlı M.
BULGARIAN JOURNAL OF SCIENCE AND EDUCATION POLICY , cilt.5, sa.1, ss.48-68, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201130. The Effects of inquiry- based science teaching on elementary school students Science process skills and science attitudes
Ergül N. R., Şimşekli Y., Çalış S., Özdilek Z., İlkörücü Ş., Şanlı M.
BULGARIAN JOURNAL OF SCIENCE AND EDUCATION POLICY
, cilt.5, sa.1, ss.48-68, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201131. The effects of ınquıry based scıence teachıng on elementary school students scıence process skılls and scıence attıtudes
Ergül N. R., Şimşekli Y., Çalış S., Özdilek Z., İlkörücü Göçmençelebi Ş., Meral Ş.
Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP)
, cilt.5, sa.1, ss.48-68, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201132. A THEORETICAL STUDY ON PROTON-GAIN BEHAVIORS OF SOMEAZAINDOLE DERIVATIVES
ÇALIŞ S., BERBER H., UYSAL Ü. D., ÖĞRETİR C.
Anadolu University Journal of Science and Technology , cilt.1, sa.2, ss.149-167, 2011 (TRDizin)
2008
200833. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinde Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Fen Bilgisi Laboratuarı Dersinin Etkisi
ŞİMŞEKLİ Y., ÇALIŞ S.
U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.183-192, 2008 (TRDizin)
2008
200834. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinde BilimselSüreç Becerilerinin Gelişimine Fen BilgisiLaboratuvarı Dersinin Etkisi
ŞİMŞEKLİ Y., ÇALIŞ S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.183-192, 2008 (TRDizin)
2003
200335. A theoretical approach to search inhibition mechanism of corrosion via metal-ligand interaction for some imidazole derivatives
Ogretir C., Calis S., Bereket G.
JOURNAL OF MOLECULAR STRUCTURE-THEOCHEM
, cilt.635, ss.229-237, 2003 (SCI-Expanded, Scopus)
2003
200336. A theoretical search on metal-ligand interaction mechanism in corrosion of some imidazolidine derivatives
Ögretir C., Çalis S., Bereket G., Berber H.
JOURNAL OF MOLECULAR STRUCTURE-THEOCHEM
, cilt.626, ss.179-186, 2003 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Kodlama ile Fen Eğitiminin Otistik Öğrencilerin Fen Başarısına Etkisi
YILMAZ ÇİÇEK M., ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 Eylül - 07 Temmuz 2024, ss.293-294, (Özet Bildiri)
2024
20242. Eğitim Alanında 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Eleştirel Düşünme: VOSviewer ile Bibliyometrik Bir Analiz
ŞAĞBANER P., ÇALIŞ S.
XI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.352, (Özet Bildiri)
2023
20233. 2018 FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA GÖRE YEDİNCİ SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇOLAK S. N., ÇALIŞ S.
IV. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ (ERTE 2023), Uşak, Türkiye, 21 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okuldan Memnuniyet Düzeyleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
Çavdar Y., ÇALIŞ S.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi FMGTEK 2023, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Ortaokul Fen Öğretim Programındaki Çevre Eğitimi İçerikli Kazanımlara ve Çevre Etiğine Yönelik Öğretmen Görüşleri
ASA A., ÇALIŞ S.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi(FMGTEK2023), Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
20226. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
ÇALIŞ S.
14. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS (UBAK2022), Ankara, Türkiye, 20 Ağustos 2022, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2022
20227. Teknofest yarışmalarına hazırlanan 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
METİN S. M., ÇALIŞ S.
2nd International Conference on Educational Technplogy and Online Learning ICETOL 2022, ÖREN, Türkiye, 23 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20218. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgileri
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi'nde (UKEK 2021), Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Popüler Bilim Dergisi Kaynaklarının Yaşam Temelli Soruları Çözmeye Etkisi.
ÇALIŞ S., EREN A.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202010. FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDEKİ OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARININ ETKİSİNİ BELİRLEME ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN ANALİZİ
ÇALIŞ S., ASA A.
13.ULUSLARARASI EĞİTİM CAMİASI SEMPOZYUMU, 6 - 08 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
202011. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER SANTRALLERİN İNSAN VE ÇEVREYE OLAN ETKİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
ÇALIŞ S.
2. İNTERNATİONAL CONFERANCE FMGTEK2020, 19 - 22 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Meslek Yiiksekokulu Ogrencilerinin Yaş ve Aile Faktörlerine Gore Girislmcllik Egilimlerinin incelenmesi
BOZYOKUŞ H., EZENTAŞ R., ÇALIŞ S.
(UMYOS 2019) 8. International Vocational Schools Symposium, Sinop, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2019, cilt.1, ss.434-445, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri anlama düzeylerinin belirlenmesi
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
UFBMEK 2018 13.Ulusal Matematik Eğitimi ve Fen Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2019
201914. Öğretmen Adaylarının Fizik/Kimya Derslerinin Öğretiminde Materyal Tasarlamaya Yönelik Öz Değerlendirmeleri
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, ss.655-656, (Özet Bildiri)
2019
201915. Investigation of Engineering Design Skills of High School Students: Electromagnet Example
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.376-377, (Özet Bildiri)
2017
201716. DETERMINATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’xx VIEWS ON ELECTRONIC WASTE POLLUTION(Lise Öğrencilerinin Elektronik Atık Kirliliği Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi)
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
26th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1599-1600, (Özet Bildiri)
2017
201717. Recognition of the tools used in general chemistry laboratory of science teacher candidates and determination of their levels of knowledge
ÇALIŞ S.
9TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nice, Fransa, 1 - 04 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2015
201518. Science Teachers’ Perspective on metal-nonmetallicconcept: A Qualitative Study
ÇALIŞ S.
7th World Conference on Educational Sciences WCES 2015, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
2014
201419. Determination of Science Teacher Candidates' Views on Electronic waste Pollution
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.261-268, (Tam Metin Bildiri)
2013
201320. The Views Of The Nursing Students About The Medical Wastes And Their Effects On The Environmental And Human Health
ÇALIŞ S., ARKAN B.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1472-1476, (Tam Metin Bildiri)
2012
201221. CERTAIN THEORETICAL CALCULATIONS OF SUBSTITUTED 4-(PHENYLDIAZENYL)BENZENE-1,3-DIOL DERIVATIVES ANDINVESTIGATION OF CORRELATIONS WITH THOSE EXPERIMENTALVALUES
ÇALIŞ S., BERBER H., UYSAL Ü. D.
2nd International Conf. on Computation for Science and Technology ICCST-2, Niğde, Türkiye, 9 - 11 Temmuz 2012, ss.201, (Özet Bildiri)
2012
201222. The views of teacher candidates on the project management competencies
ÇALIŞ S., Ergul R.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5677-5681, (Tam Metin Bildiri)
2012
201223. A research on the retention of the experiments done in science and technology course for primary school students
ÇALIŞ S., ŞİMŞEKLİ Y.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.717-721, (Tam Metin Bildiri)
2010
201024. A theoretical study on proton gain behavior of some azaindole derrivatives.
ÇALIŞ S., BERBER H., ÖĞRETİR C.
IX.Kimyasal fizik kongresi, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201025. The level of understanding of elementary education students' some chemistry subjects
ÇALIŞ S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4868-4871, (Tam Metin Bildiri)
2010
201026. The effect of pre-service science teachers' prior experiences on their interests about chemistry experiments
ÖZDİLEK Z., ÇALIŞ S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4863-4867, (Tam Metin Bildiri)
2002
200227. Metal ligand interaction mechanism in corrosian of some imidazole derivatives.
ÖĞRETİR C., ÇALIŞ S.
V. KİMYASAL FİZİK KONGRESİ, 31 Ekim - 01 Kasım 2002, (Özet Bildiri)
2002
200228. A theoretical search on metal -ligand interaction mechanism in corrosion of zinc in acidic media
ÖĞRETİR C., ÇALIŞ S.
NATO Advanced Study Institute (ASI) on metal -ligand interaction in molecular-, nano-, micro- and macro- systems in complex environments, Cetraro, İtalya, 5 Eylül - 12 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ağır Metallerin Yarattığı Çevresel Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri .
ÇALIŞ S.
Fen Bilgisi Eğitimi Değerlendirmeleri, İŞÇEN Prof.Dr. Cansu FİLİK, Editör, Yaz Yayınları, Afyonkarahisar, ss.86-99, 2025
2024
20242. Investigation of a Positive Approach to Science Education Through Coding in Autistic Student
Yılmaz Çiçek M., ÇALIŞ S.
Pioneer and Innovative Studies in Educational Sciences , Değirmenci Yavuz, Editör, All Sciences Academy, Konya, ss.51-62, 2024
2024
20243. Evaluation of Activities in Seventh Grade Science Textbooks According to 2018 Science Curriculum in Terms of Scientific Process Skills
ÇOLAK S. N., ÇALIŞ S.
International Studies in Educational Sciences, PEKDAĞ BÜLENT, BAY ERDAL, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.69-92, 2024
2023
20234. Fifth Grade Students' Views on Stem Activities for the "Human Environment" Unit
Çavdar Y., ÇALIŞ S.
Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler, Figen Akça, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.347-368, 2023
2023
20235. Examınatıon of Postgraduate Theses Prepared for Vırtual Laboratorıes in Terms of Some Varıables
ASA A., ÇALIŞ S.
Academic Research and Reviews in Education Sciences, Oruç Ali UĞUR, Editör, Platanus Publishing, Bursa, ss.351-362, 2023
2023
20236. The Effect of Home Experiments with Simple Tools on Types of Scientific Process Skills: The Case of Light Unit
ASA A., ÇALIŞ S.
New Frontiers in Educational Sciences, Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, Bursa, ss.5-23, 2023
2022
20227. Determınatıon of Scıence Teacher Candıdates’ Levels of Interpretatıon of Graphıcal Instruments: an Example of Projectıle Motıon
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Current Research in Education - 2022, ONUR HAZAL,HALİL TAŞ, Editör, GECE PUBLISHING, Ankara, ss.1-15, 2022
2022
20228. DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' LEVELS OF INTERPRETATION OF GRAPHICAL INSTRUMENTS: AN EXAMPLE OF PROJECTILE MOTION
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Current Research in Education - 2022, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.1-15, 2022
2022
20229. The Applcability of Home Experiments in Distance Education and Students' Views on Home Experiments
ASA A., ÇALIŞ S.
Research & Reviews in Educational Sciences, Onur ZAHAL,Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.69-88, 2022
2022
202210. A Case Study on Chemıcal Waste And Envıronmental Pollutıon: Scıence Teacher Students
ÇALIŞ S.
International Research in Educational Sciences, Erdal Bay, Editör, Serüven yayınevi, İzmir, ss.167-184, 2022
2022
202211. Opınıons of Scıence Teacher Candıdates on General Chemıstry Courses in Dıstance Educatıon
ÇALIŞ S.
Current Research in Education - 2022, Onur Hazal, Halil Taş, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.201-214, 2022
2020
202012. EXAMINATION OF SCIENCE EDUCATION STUDENTS’KNOWLEDGE OF WEAK INTERACTIONS BETWEENCHEMICAL SPECIES
ÇALIŞ S.
CurrentResearches inEducationalSciences, Assoc Prof. Dr. Harun Şahin, Assoc. Prof. Dr. Ruhi İnan, Editör, Ivpe Cetinje, Montenegro, Montero, ss.132-144, 2020
2019
201913. Examination of High School Students’xx Real Life Chemistry Problem SolvingSkills within the Scope of Understanding the Problem and Making aSolution Plan
ÇALIŞ S.
Theory and Practice in Social Sciences, Marin RUSEV, Recep EFE, Emin ATASOY, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.128-134, 2019
2018
201814. Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study
ÇALIŞ S., ERGÜL N. R.
Recent Researches in Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, ss.593-601, 2018
2017
201715. Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe,Irina Koleva,Emin Atasoy,Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA 2017ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA 2017, Sofya, ss.305-311, 2017
2014
201416. Genel Kimya Bölüm 28
ÇALIŞ S.
Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınıf Öğretmenliği, Prof. Dr. Sefer Ada, Doç. Dr. Z. Nurdan Baysal, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.801-816, 2014
2013
201317. Kimyada Özel Konular
ÇALIŞ S.
Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınevi, Ankara, ss.365-385, 2013
2013
201318. Genel Kimya IV (Organik Kimya)
ÇALIŞ S.
Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.343-362, 2013
2012
201219. Certain Theoretical Calculations of Substituted 4-(Phenyldiazenyl) Benzene-1,3-Diol Derivatives and Investigation on Correlations With Those Experimantal Values
ÇALIŞ S., BERBER H., UYSAL Ü. D.
Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.333-349, 2012
2012
201220. Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology
ERGÜL N. R., ÇALIŞ S.
Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.288-297, 2012