Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okuldan Memnuniyet Düzeyleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi FMGTEK 2023, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023

Ortaokul Fen Öğretim Programındaki Çevre Eğitimi İçerikli Kazanımlara ve Çevre Etiğine Yönelik Öğretmen Görüşleri

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi(FMGTEK2023), Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

14. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS (UBAK2022), Ankara, Türkiye, 20 Ağustos 2022, ss.22-23 Sürdürülebilir Kalkınma

Teknofest yarışmalarına hazırlanan 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi

2nd International Conference on Educational Technplogy and Online Learning ICETOL 2022, ÖREN, Türkiye, 23 Haziran 2022

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynakları Hakkındaki Bilgileri

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi'nde (UKEK 2021), Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021

Popüler Bilim Dergisi Kaynaklarının Yaşam Temelli Soruları Çözmeye Etkisi.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021

Meslek Yiiksekokulu Ogrencilerinin Yaş ve Aile Faktörlerine Gore Girislmcllik Egilimlerinin incelenmesi

(UMYOS 2019) 8. International Vocational Schools Symposium, Sinop, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2019, cilt.1, ss.434-445

Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının denklemleri anlama düzeylerinin belirlenmesi

UFBMEK 2018 13.Ulusal Matematik Eğitimi ve Fen Bilimleri Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2018

Öğretmen Adaylarının Fizik/Kimya Derslerinin Öğretiminde Materyal Tasarlamaya Yönelik Öz Değerlendirmeleri

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, ss.655-656

Investigation of Engineering Design Skills of High School Students: Electromagnet Example

International Conference onScience, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.376-377

Science Teachers’ Perspective on metal-nonmetallicconcept: A Qualitative Study

7th World Conference on Educational Sciences WCES 2015, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015

Determination of Science Teacher Candidates' Views on Electronic waste Pollution

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.261-268 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

The Views Of The Nursing Students About The Medical Wastes And Their Effects On The Environmental And Human Health

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1472-1476 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

A research on the retention of the experiments done in science and technology course for primary school students

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.717-721 identifier

The views of teacher candidates on the project management competencies

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5677-5681 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

The level of understanding of elementary education students' some chemistry subjects

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4868-4871 identifier identifier

The effect of pre-service science teachers' prior experiences on their interests about chemistry experiments

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4863-4867 identifier identifier

A theoretical search on metal -ligand interaction mechanism in corrosion of zinc in acidic media

NATO Advanced Study Institute (ASI) on metal -ligand interaction in molecular-, nano-, micro- and macro- systems in complex environments, Cetraro, İtalya, 5 Eylül - 12 Mayıs 2002

Kitap & Kitap Bölümleri

Opınıons of Scıence Teacher Candıdates on General Chemıstry Courses in Dıstance Educatıon

Current Research in Education - 2022, Onur Hazal, Halil Taş, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.201-214, 2022

A Case Study on Chemıcal Waste And Envıronmental Pollutıon: Scıence Teacher Students

International Research in Educational Sciences, Erdal Bay, Editör, Serüven yayınevi, İzmir, ss.167-184, 2022

DETERMINATION OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES' LEVELS OF INTERPRETATION OF GRAPHICAL INSTRUMENTS: AN EXAMPLE OF PROJECTILE MOTION

Current Research in Education - 2022, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.1-15, 2022

Determınatıon of Scıence Teacher Candıdates’ Levels of Interpretatıon of Graphıcal Instruments: an Example of Projectıle Motıon

Current Research in Education - 2022, ONUR HAZAL,HALİL TAŞ, Editör, GECE PUBLISHING, Ankara, ss.1-15, 2022

The Applcability of Home Experiments in Distance Education and Students' Views on Home Experiments

Research & Reviews in Educational Sciences, Onur ZAHAL,Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.69-88, 2022

EXAMINATION OF SCIENCE EDUCATION STUDENTS’KNOWLEDGE OF WEAK INTERACTIONS BETWEENCHEMICAL SPECIES

CurrentResearches inEducationalSciences, Assoc Prof. Dr. Harun Şahin, Assoc. Prof. Dr. Ruhi İnan, Editör, Ivpe Cetinje, Montenegro, Montero, ss.132-144, 2020

Examination of High School Students’xx Real Life Chemistry Problem SolvingSkills within the Scope of Understanding the Problem and Making aSolution Plan

Theory and Practice in Social Sciences, Marin RUSEV, Recep EFE, Emin ATASOY, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.128-134, 2019

Science Teachers’ Perspective on Metal-Nonmetallic Concept: A Qualitative Study

Recent Researches in Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, ss.593-601, 2018

Investigation of Experimentation Knowledge and Skills ofSecondary School Students

Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe,Irina Koleva,Emin Atasoy,Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA  2017, Sofya, ss.305-311, 2017

Genel Kimya Bölüm 28

Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınıf Öğretmenliği, Prof. Dr. Sefer Ada, Doç. Dr. Z. Nurdan Baysal, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.801-816, 2014

Kimyada Özel Konular

Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınevi, Ankara, ss.365-385, 2013

Genel Kimya IV (Organik Kimya)

Fen Bilgisi Öğretmenlik Alan Bilgisi, Prof. Dr. Ahmet Afyon, Editör, Alan Bilgisi Yayınları, Ankara, ss.343-362, 2013

Certain Theoretical Calculations of Substituted 4-(Phenyldiazenyl) Benzene-1,3-Diol Derivatives and Investigation on Correlations With Those Experimantal Values

Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.333-349, 2012

Determining Knowledge Level of Pre-Service Teachers on Nanoscience and Nanotechnology

Education and Science in a Globalizing World a case study of Turkey, Ilia Christov, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofya, ss.288-297, 2012

Metrikler

Yayın

74

Atıf (WoS)

40

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

53

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları