Yayınlar & Eserler

Makaleler 60
Tümü (60)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (5)
Scopus (5)
TRDizin (38)
Diğer Yayınlar (19)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 44

3. ARAŞTIRMA ÜNİVERSİTELERİNDE KADIN ÇALIŞMALARI DERS İÇERİKLERİ ÜZERİNE BİR ANALİZ

3rd INTERNATIONAL TURKIC AND WORLD WOMEN'S STUDIES CONGRESS, Erzurum, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.44-56, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ANNE BABALARINA BAKIŞLARI VE TOPLUMSAL CİNSİYET ALGILARI

VIII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 20 Temmuz 2022, cilt.2, ss.506-516, (Tam Metin Bildiri)

9. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Lider Öğretmen

7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi (IECEC-UOEK-2021), İzmir, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2021, ss.1, (Özet Bildiri)

10. Y ve Z Kuşağındaki Çocukların İzledikleri Çizgi Filmlerin Çocuk Hakları Yönünden İncelenmesi: Caillou, Heidi, Aslan ve Niloya Örneği

Eğitim Araştırmaları Kongresi FSMVU-EAK2021, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mart 2021, cilt.1, ss.224, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

11. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ETKİNLİKLERLE ÇOCUK HAKLARI

VI. International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.730-744, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

12. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ MİZAÇ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

V th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.172-181, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

13. Farklı Fakültelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Çevre Duyarlılıkları

3. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 9 - 12 Eylül 2018, ss.343-358, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

14. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öz Anlayış Düzeyleri ile Kontrol Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.131-136, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

15. Investigating The Views Of The Children And The Parents Who Use Bursa Ali Paşa Toy Library

8th International Toy Research Association (ITRA) World Conference, Paris, Fransa, 11 - 13 Temmuz 2018, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

18. The Investigation of the Relation Between The Attitudes of The Teacher Candidates Towards Children Rights and Their State of Liking Children

International Conference education, science, economics and technologies, Burgas, Bulgaristan, 22 - 23 Haziran 2017, ss.7-14, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

19. Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları İle Çocuk Haklarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki

IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.236-243, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

21. Teacher Candidates' Opinions about Multiculturalism and Multicultural Education

2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL), Liepaja, Letonya, 21 - 23 Temmuz 2016, ss.772-778, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma identifier

22. Türkiye’de Oyuncak Kütüphaneleri ve Gezici Eğitimli Oyuncak Kütüphanesi Projesi

1. Uluslararası Türk Dünyası Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, cilt.1, ss.165-174, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

23. Farklı Kökenli Üniversite Öğrencilerinin Çocukluklarında Oynadıkları Oyun ve Oyuncaklar

1. Uluslararası Türk Dünyası Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, cilt.1, ss.152-164, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

24. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2015, cilt.4, (Özet Bildiri) Creative Commons License

26. Determining Value Orientation of Teacher Candidates

4. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 29 - 31 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

30. A New Model Suggestion In Turkey Toy Libraries: Mobile And Educated Toy Library Project

24th EECERA (European Early Childhood Education Research Association) Conference, 2 - 05 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

31. Parents’ Opinions On Preschool Education Program With Enriched Parental Involvement Dimension

World Conference on Learnibg, Teaching and Educational Leadership, Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, ss.48, (Özet Bildiri) Creative Commons License

32. DETERMINING VALUE ORIENTATION OF TEACHER CANDIDATES

World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, ss.47, (Özet Bildiri) Creative Commons License

33. Köyde ve Kentte Yaşayan 7-8 Yaş Arası Çocukların Oyun ve Oyuncak Tercihleri

International Conference on Global Issues of Early Childhood Education and Children’xxs Rights, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2012, ss.21-22, (Özet Bildiri) Creative Commons License

34. Anaokullarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Oyuncak Seçimlerinde Dikkat Ettikleri Noktaların İncelenmesi

International Conference on Global Issues of Early Childhood Education and Children’s Rights, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2012, ss.19-20, (Özet Bildiri) Creative Commons License

36. The View’s of Mothers on Toy Choices of 10-12 Age Children and The Preferences of Children According to Parental Attitudes

VI. International Balkan Congress for Education and Science: The Modern Society and Education, Skopje, Makedonya, 29 Eylül - 01 Ekim 2011, ss.569-576, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

37. Classroom Teacher Candidates Attitudes Towards Teacher Profession

VI. International Balkan Congress for Education and Science: The Modern Socierty and Education, Skopje, Makedonya, 29 Eylül - 01 Ekim 2011, ss.347-353, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

38. A Comparison of Toys and Games Preferences of 5 6 Year Old Preschool Children to Toys and Games Recommended By Teachers

6th ITRA World Congress Toys and Learning in Different Cultures, Bursa, Türkiye, 26 - 30 Temmuz 2011, (Özet Bildiri) Creative Commons License

39. Determination of the Agression Levels of the Children Who Go to Fourth and Fifth Grade According to Their Toy Choices

6th ITRA World Congress Toys and Learning In Different Cultures, Bursa, Türkiye, 26 - 30 Temmuz 2011, ss.97-98, (Özet Bildiri) Creative Commons License

40. Türkiye de Erken Çocukluk Eğitiminde Yeni Bir Model Önerisi: Dede Nine Eğitim Programı (DENEP) Projesi

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2010, ss.11-13, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

43. A Study About The Effectiveness of Drama Education on Pre-Service Teachers Views

13. International Congress of Drama/Theatre in Education, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2008, ss.190-201, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License
Kitaplar 40

1. Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, GÜVEN GÜLÇİN, Karaaslan Tunahan, Editör, Nobel, Ankara, ss.45-68, 2025

4. Dil Gelişimini Etkileyen Faktörler

Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Eğitimi, Meral Taner Derman,Ömür Sadioğlu, Editör, Eğiten Kitap, Bursa, ss.135-165, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

5. Family Involvement in Children with Special Needs

Educational Research in the 2nd Century of the Republic of Türkiye, TÜRKER ABDULLAH, BENLİ ÖZDEMİR ESRA, ÇETİN TURHAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.307-316, 2024

6. Dil Gelişimini Etkileyen Faktörler

Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Eğitimi, TANER DERMAN MERAL, SADİOĞLU ÖMÜR, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.135-165, 2024

9. Erken Çocukluk Döneminin Desteklenmesinde Çocuk Kütüphaneleri

Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı, Pınar Bağçeli Kahraman, Editör, Lisans, İstanbul, ss.265-283, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

10. YAŞAMIN İLK YILLARINDAKİ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Hülya Gülay Ogelman, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.101-132, 2021

11. SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMDE YETİŞKİNLERLE İLİŞKİLER

SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM, Hülya GÜLAY OGELMAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.150-185, 2021

12. SOSYAL GELİŞİM GÖREVLERİ

SOSYAL ve DUYGUSAL GELİŞİM, Hülya GÜLAY OGELMAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.100-135, 2021

13. Çocukların Sosyal Becerilerinin Evde Desteklenmesi

Yaşamın İlk Yıllarında Sosyal Beceriler, Hülya Gülay Ogelman, Editör, Eğiten, Ankara, ss.301-332, 2021

14. YAŞAMIN İLK YILLARINDAKİ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Hülya Gülay Ogelman, Editör, Eğiten, Ankara, ss.101-132, 2021

15. Yaşamın İlk Yıllarında Okula Uyumu Etkileyen Unsurlar

Yaşamın İlk Yıllarında Okula Uyum, Hülya Gülay Ogelman, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.39-61, 2020

16. CHILD RIGHTS FROM THE PERSPECTIVE OF ELEMENTARYEDUCATION TEACHER CANDIDATES

Theory and Research inEducational Sciences, Assoc. Prof. Dr. Onur ZahalAssist. Prof. Dr. Nesip Demirbilek, Editör, Gece Kitaplığı / Gece Publishing, Ankara, ss.17-36, 2020 Creative Commons License

17. Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlikler

Okulöncesi Eğitimde Program Kuramdan Uygulamaya, Saide Özbey,Serap Demiriz, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.159-180, 2019

18. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM SINIFLARINA DEVAM EDEN MÜLTECİ ÇOCUKLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE DİĞER ÇOCUK VELİLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Çocuk ve Gençlik Yazınında Çokkültürcülük, Hikmet Asutay, Ergin Jable, Demirali Yaşar ERGİN, Çağlayan KARAOĞLU-BİRCAN, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınları, Edirne, ss.245-252, 2019 Creative Commons License

19. Türkiye’nin Yedi Farklı Bölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının 6-8 Yaş Çocuklarına Öğretilip Yeniden Oynanması Projesi

Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, İktisat ve Mühendislik, Handan Asûde Başal, Mine Nazan Kerimak Öner, Yasemin Ulutürk, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.279-293, 2018 Creative Commons License

20. Yunanistan’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel yayıncılık, Ankara, ss.245-252, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

21. Determining and Evaluating The Most Popular Cartoons Among Children Between 4 and 6 Years of Age

Recent Developments In Education, Mariateresa Gammone / Mehmet Ali Icbay / Hasan Arslan, Editör, E-BWN, Bialystok, ss.479-489, 2017 Creative Commons License

22. Kanada’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.201-219, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

23. Hollanda’da Erken Çocukluk Eğitimi

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.155-168, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

24. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel yayıncılık, Ankara, ss.221-232, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

25. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-35, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

26. Polonya’da Okul Öncesi Eğitim

Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.233-244, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

27. Examination of Primary Student Teachers Opinions About Preschool Education

Recent Developments In Education, Mariateresa Gammone / Mehmet Ali Icbay / Hasan Arslan, Editör, E-BWN, Bialystok, ss.431-441, 2017 Creative Commons License

28. Annual Plan Example with Family Involvement Activities

Preschool Education in Turkey and In The World: A Theorical and Emprical Perspective, Handan Asude Başal,Esra Ömeroğlu,Zdravka Kostova, Editör, St. Kliement Ohridski University Press, Sofija, ss.296-309, 2014 Creative Commons License

29. School Readiness in Pre-School

Preschool Education in Turkey and in the World: A Theorical and Emprical Perspective, Handan Asude Başal,Esra Ömeroğlu,Zdravka Kostova, Editör, St. Kliement Ohridski University Press, Sofija, ss.1-9, 2014 Creative Commons License

30. Family Participation in Preschool Education

The Science and Education at the Beginning of the 21. Century in Turkey, Aleksandır Drujinin,Zdravka Kostova,Igor Sharuho,Emin Atasoy, Editör, St. Kliement Ohridski University Press, Sofija, ss.557-570, 2013 Creative Commons License

31. Empathy Development in Early Childhood

The Science and Education at the Beginning of the 21. Century in Turkey, Aleksandır Drujinin,Zdravka Kostova,Igor Sharuho,Emin Atasoy, Editör, St. Kliement Ohridski University Press, Sofija, ss.543-556, 2013 Creative Commons License

32. Towards a Holistic Development of Boys and Girls

New Horizons A Fresh Look at Early Childhood Education in Turkey, Jeroen Aarssen,Nico van Oudenhoven, Editör, Niha Vakfı, Ankara, ss.181-192, 2012 Sürdürülebilir Kalkınma

33. Adaptation and Behavior Disorders of Children

Education and Science in a Globalization World A Case Study of Turkey, Ilia Christov,Recep Efe,Emin Atasoy, Editör, Paradigma, Sofija, ss.112-139, 2012

34. WALDORF OKULLARI VE STEİNER YAKLAŞIMI

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asûde Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.121-136, 2010

35. Okul Öncesi Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımı

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.103-120, 2010

36. Okul Öncesi Eğitimde High/Scope Yaklaşımı

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.27-46, 2010

37. Ana Baba Okulu

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.139-148, 2010

38. Baba Destek Programı

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.169-182, 2010

39. Okul Öncesi Eğitiminde Montessori Metodu

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.47-96, 2010

40. Kadın ve Çocuk Merkezleri

Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editör, Dora, Bursa, ss.199-208, 2010
Metrikler

Yayın

152

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

33

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

23

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

30

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

109

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Sobiad)

377

H-İndeks (Sobiad)

12

Atıf (Diğer Toplam)

276

Toplam Atıf Sayısı

795

Proje

7

Tez Danışmanlığı

18

Açık Erişim

68
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları