Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Erken Çocuklukta Sürdürülebilirlik Çalışmalarına Yönelik Bir Değerlendirme
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.21, no.2, pp.776-797, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
ANNELERİN TOPLUMSAL CİNSİYET ALGISI VE DUYGU SOSYALLEŞTİRME DAVRANIŞI İLE ÇOCUĞUN ANNEYE BAĞLANMA TÜRÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi
, vol.6, no.1, pp.20-45, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
PRESCHOOL TEACHER OPINIONS ON ADAPTATION TO SCHOOL DURING THE COVID-19 PANDEMI
International Online Journal of Primary Education
, vol.10, no.2, pp.432-455, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
3-6 YAŞ ÇOCUKLARININ ANNELERİNİN COVID-19 PANDEMİSİNİN ÇOCUK HAKLARINA ETKİSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.1, no.60, pp.198-221, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
The Views of the Preschool Children in The Countryside and City Zones Regarding Environmental Pollution
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.8, no.3, pp.783-810, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Relation Between the Abuse Levels of Mothers, Parental Attitudes and Behavioural Problems of Children
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.10, no.17, pp.1304-1331, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Views and Atitudes of The Teacher Candidates from Preschool And Elementary School Teaching Departments toward Family Participation
International Journal of Progressive Education
, vol.14, no.3, pp.47-59, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
KÖYDE VE KENTTE YAŞAYAN ANNELERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAN BEKLENTİLERİ
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.47, pp.38-56, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
TEACHERS’ VIEWS REGARDING OF PROCESS ADAPTATION TO SCHOOL IN THE PRESCHOOL PERIOD
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.2, pp.681-701, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
The Opinions of Preschool Preservice Teachers, Teacher Trainess, Practice Instructors and Practice School Administrators on Teaching Practice Course
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.30, no.2, pp.389-417, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Relationship Between The Attitudes of Classroom and Preschool Teacher Candidates Towards Multicultural Education and Their Intercultural Sensitivities: Sample of Uludag University
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.13, no.2, pp.550-560, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Preschool teacher candidates sensitivities and attitudes towards environment
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.7, no.3, pp.27-37, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Roles of 5-6 Year Old Children Who Have Authoritative and Democratic Parents in the Playing House Game
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, no.2, pp.384-409, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Examination of Relationship between Student Teachers’ Time Management Skills and Test Anxiety Levels
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.2, pp.343-358, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Observations of Preschool Teacher Candidates about Health Conditions and Security of Kindergartens
The Online Journal of Counseling and Education (TOJCE)
, vol.2, no.3, pp.83-96, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
THE ADAPTATION STUDY OF SCHOOL READINESS EVALUATION TEST TO TURKISH
The Journal of Academic Social Science Studies
, vol.6, no.1, pp.889-911, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The Views of Primary and Preschool Education Teachers on Classroom Motherhood
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.25, no.1, pp.167-184, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
The Views of Primary and Preschool Education Teachers About Home Visiting A Study In Turkey
The Online Journal of Counselling and Education
, vol.1, no.3, pp.107-116, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Comparing Elementary and Branch Pre-service Teachers’ Opinions About Determining and Performing Classroom Rules
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.12, no.22, pp.58-81, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Teachers and Pre-service Teachers Views Related To Creating Learning Environments in Classroom
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, no.37, pp.109-121, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Deprem Bölgesinde Gönüllü Çalışan ve Çalışmayan Öğretmen Adaylarının Öz Yetkinlik, Bireysel Sosyal Sorumluluk, Yılmazlık Düzeyleri
VII. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Bursa, Turkey, 18 - 20 October 2024
3-6 Yaş Çocuğu Olan Babaların Duygusal Istismarı
8.ULUSLARARASI OKUL ÖNCESI EĞITIM KONGRESI, Karaman, Turkey, 26 October 2023, pp.478-479
Okul Öncesi Dönem Çocuklarinin Bakiş Açisi Alma Becerileri Ve Sosyal Duygusal Gelişimleri Ile Bağlanma Biçimlerinin Çeşitli Değişkenler Açisindan Incelenmesi
8.ULUSLARARASI OKUL ÖNCESI EĞITIM KONGRESI, Karaman, Turkey, 26 - 28 October 2023, pp.68-70
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Lider Öğretmen
7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi (IECEC-UOEK-2021), İzmir, Turkey, 24 - 26 November 2021, pp.1
Y ve Z Kuşağındaki Çocukların İzledikleri Çizgi Filmlerin Çocuk Hakları Yönünden İncelenmesi: Caillou, Heidi, Aslan ve Niloya Örneği
Eğitim Araştırmaları Kongresi FSMVU-EAK2021, İstanbul, Turkey, 27 - 29 March 2021, vol.1, pp.224
The Views of the Parents and their Children who Used the Bursa Ali Paşa Toy Library
International Toy Research Association 8th World Conference, 11 - 13 July 2018
Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 2 - 05 September 2015
Determining Value Orientation of Teacher Candidates
4. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 29 - 31 October 2014
Preschool Education Teacher Candidate’s Environmental Sensitivity and Attitudes toward Environment
24th EECERA CONFERENCE, Girit, Greece, 7 - 10 September 2014
Gelecekteki İş Hayatında Çok Uluslu Firmalara Uyum Süreci İçin Gerekli Beceriler: Polonya-Türkiye Comenius Bölgesel Ortaklık Projesi 2011-2013
Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, 01 February 2012
Books & Book Chapters
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI HAREKET VE SAĞLIK ALANI ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2024
Dil Gelişimini Etkileyen Faktörler
in: Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Eğitimi, Meral Taner Derman,Ömür Sadioğlu, Editor, Eğiten Kitap, Bursa, pp.135-165, 2024
Family Involvement in Children with Special Needs
in: Educational Research in the 2nd Century of the Republic of Türkiye, TÜRKER ABDULLAH, BENLİ ÖZDEMİR ESRA, ÇETİN TURHAN, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.307-316, 2024
Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı
Lisans, İstanbul, 2022
Erken Çocukluk Döneminin Desteklenmesinde Çocuk Kütüphaneleri
in: Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı, Pınar Bağçeli Kahraman, Editor, Lisans, İstanbul, pp.265-283, 2022
YAŞAMIN İLK YILLARINDAKİ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER
in: Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Hülya Gülay Ogelman, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.101-132, 2021
Çocukların Sosyal Becerilerinin Evde Desteklenmesi
in: Yaşamın İlk Yıllarında Sosyal Beceriler, Hülya Gülay Ogelman, Editor, Eğiten, Ankara, pp.301-332, 2021
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel yayıncılık, Ankara, pp.221-232, 2017
Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.1-35, 2017
Polonya’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.233-244, 2017
Hollanda’da Erken Çocukluk Eğitimi
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.155-168, 2017
Yunanistan’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel yayıncılık, Ankara, pp.245-252, 2017
Adaptation and Behavior Disorders of Children
in: Education and Science in a Globalization World A Case Study of Turkey, Ilia Christov,Recep Efe,Emin Atasoy, Editor, Paradigma, Sofija, pp.112-139, 2012
Towards a Holistic Development of Boys and Girls
in: New Horizons A Fresh Look at Early Childhood Education in Turkey, Jeroen Aarssen,Nico van Oudenhoven, Editor, Niha Vakfı, Ankara, pp.181-192, 2012
Okul Öncesi Eğitiminde Montessori Metodu
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.47-96, 2010
Okul Öncesi Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımı
Sadioğlu Ö., Taner Derman M., Bağçeli Kahraman P., Onur Sezer G., Çelik Korkmaz Ş., Yıldız Ekin M. T.
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.103-120, 2010
Ana Baba Okulu
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.139-148, 2010
Baba Destek Programı
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.169-182, 2010
WALDORF OKULLARI VE STEİNER YAKLAŞIMI
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asûde Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.121-136, 2010