Articles Published in Other Journals
An Investigation into How Parental Literacy Experiences are Reflected in Literacy Tendencies and Experiences of Preservice Teachers
International Journal of Progressive Education
, vol.16, no.5, pp.138-159, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

İlkokul Öğrencilerinin Sınıf İçi Etkinlik Düzeyleri İle Duygusal Zekâ Puanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.33, no.1, pp.293-310, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Düzeni Açısından Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.4, pp.1177-1189, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Tutumları İle Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
TURKISH STUDIES Educational Sciences International Academic Journals
, vol.14, no.3, pp.865-879, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlik Uygulaması Dersini Alan Sınıf öğretmeni Adaylarının Sınıfta Kullandıkları materyal Tercihlerinin İncelenmesi
Academy Journal of Educational Sciences (ACJES)
, vol.1, no.1, pp.23-33, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Toplumsal Değer Algıları İle Değerler Eğitimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
The Journal of Academic Social Science (ASOSJOURNAL)
, vol.5, no.51, pp.569-581, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Relationship Between The Attitudes of Classroom and Preschool Teacher Candidates Towards Multicultural Education and Their Intercultural Sensitivities: Sample of Uludag University
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.13, no.2, pp.550-560, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine yönelik Tutumları İle İlkokul Öğretmenlerinin yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
The Journal of Academic Social Science (ASOSJOURNAL)
, vol.5, no.50, pp.528-542, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
KPSS YE GİRECEK SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SINAV KAYGILARI İLE ÖZ DUYARLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.8, no.22, pp.223-244, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
İpuçları Ve Dönütlerle Öğretmen Ödüllerini Artırmanın Öğrenci Davranışlarına Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
The Journal of Academic Social Science (ASOSJOURNAL)
, vol.3, no.15, pp.246-265, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KİŞİLER ARASI ÖZYETERLİKİNANÇLARI İLE KENDİNİ TOPARLAMA GÜCÜNÜNFARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
The Journal of Academic Social Science
, vol.3, no.15, pp.203-219, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişiler Arası Öz Yeterlik İnaçları İle Kendini Toparlama Gücünün Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
The Journal of Academic Social Science (ASOSJOURNAL)
, vol.3, no.16, pp.203-219, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
An e book Study on Cultural Identity Planning and Practising a Drama Course for Elementary School Students
European Journal of Educational Studies
, vol.7, no.2, pp.81-87, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of the project Be My Hope on Disadvantaged Children s School Burnout Levels
Journal of US-China Education Rewiew B
, vol.4, no.2, pp.131-135, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Sınav Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Akademik Başarılarına Göre İncelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.2, pp.343-358, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Observatıons of Preschool Teacher Candıdates About Health Condıtıons and Securıty of Kındergartens
The Online Journal of Counseling and Education (TOJCE)
, vol.2, no.3, pp.83-96, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Examination of Relationship between Student Teachers’ Time Management Skills and Test Anxiety Levels
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.2, pp.343-358, 2013 (Peer-Reviewed Journal)

Observations of Preschool Teacher Candidates about Health Conditions and Security of Kindergartens
The Online Journal of Counseling and Education (TOJCE)
, vol.2, no.3, pp.83-96, 2013 (Peer-Reviewed Journal)

Üniversite Okul İşbirliği ile Gerçekleştirilen Proje ve Performans Ödevi Çalışmalarına Yönelik Öğrenci Görüşleri
The Journal of Academic Social Science Studies(JASSS)
, vol.5, no.8, pp.989-996, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
The comparıson of toy preferences of teacher candidates in first and fourth grades of preschool education
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH(IJECER)
, vol.1, no.1, pp.62-75, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Uludağ Üniversitesi Örneği
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.25, no.1, pp.1-23, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
A Study on Learning Environments of Elementary School Students Taking Social Studies Course: Bursa Sample
US CHİNA EDUCATION REVIEW A
, vol.1, no.2, pp.263-269, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf ve Branş Öğretmen Adaylarının Sınıf Kurallarının Belirlenmesi veUygulanmasına İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırılması
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, vol.12, no.22, pp.58-81, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
A Factor Analysis Study on the Skills and Values Covered in theSocial Studies Course
İLKÖĞRETİM ONLİNE
, vol.8, no.2, pp.499-509, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
The Opınıons Of Teachers, Who Teach Socıal Studıes Courses, Related To themselves And Theır Students
E JOURNAL OF NEW WORLD SCIENCES ACADEMY
, vol.4, no.2, pp.327-345, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Teachers’ and Pre-service Teachers’ Views Related To Creating Learning Environments in Classroom
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, vol.3, no.37, pp.109-121, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
The Views of Pre Service Tachers About Creative Drama A Study According To Gender
İlköğretim Online
, vol.8, no.3, pp.755-770, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
EFFECT OF A "SCIENCE FESTIVAL" ON THE PERCEPTIONS OF DISADVANTAGED CHILDREN ATTENDING PRESCHOOL EDUCATION TOWARDS SCIENTISTS
10th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All-ICLEL 2024, Budapest, Hungary, 09 July 2024
Deprem Bölgesinde Gönüllü Çalışan ve Çalışmayan Öğretmen Adaylarının Öz Yetkinlik, Bireysel Sosyal Sorumluluk, Yılmazlık Düzeyleri
VII. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Bursa, Turkey, 18 - 20 October 2024
Project LanBe: Development and Effectiveness of anOnline Platform for Elementary School Teachers toSupport Language Skills and Deal with Problem Behaviors,
eacher Educators of Children with Behavior Disorders (TECBD); the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference, Arizona, United States Of America, 16 - 18 November 2023
Relationship Between Language Skills and Problem Behaviors of Elementary School Students: Reflections from Turkey
Teacher Educators of Children with Behavioral Disorders (TECBD) & the Council for Children with Behavioral Disorders (CCBD) Conference & Workshops, Arizona, United States Of America, 16 November 2023 - 18 November 2022
Temel Eğitim Öğretmen Adaylarının Dramaya İlişkin Metaforları
1. Uluslararası Oyun Kongresi, Gaziantep, Turkey, 30 October - 02 November 2019

Temel Eğitim Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Çocuk Hakları
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Turkey, 23 - 27 October 2019

Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları İle Çocuk Haklarına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.236-243

Öğretmen Adaylarının Demokrasiye İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
Vth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
Yaratıcı Drama Çemberinde Kültürler Arası Duyarlılığa Yolculuk
V th International Eurasian Educational Research Congress EJER, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
İlkokul Öğrencilerinin Sınıf İçi Etkinlik Düzeyleri İle Duygusal Zekâ Puanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
1. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Turkey, 29 - 31 March 2018, pp.163-164
Okul ÖncesiÖğretmen AdaylarınınSınıf Yönetimine YönelikTutumları İle YaratıcıDramaya YönelikTutumları Arasındakiİlişkinin İncelenmesi
1. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Turkey, 29 - 31 March 2018, pp.142-143
Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Profilleri İle Kişilik Tipleri Arasındaki İlişki
1. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, 29 - 31 March 2018
Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğretmen Adaylarıyla Drama Çemberi: Uludağ Üniversitesi Örneği
28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, 23 - 26 November 2017
Drama Circle with Teacher Candidates of Physical Education and Sport Department: An Example of Uludag University
28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Antalya, Turkey, 23 - 26 November 2017, pp.42-43
Öğretmen Adaylarının Toplumsal Değerleri Algılama Tutumları ile Değerler Eğitimine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişki
IV. International Eurasian Educatinal Research Congress, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.1159-1160
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kendi İlkokul ÖğretmenlerininYeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
IV. International Eurasian Educatıonal Research Congress, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.1141-1142
Hayat Bilgisi Dersi:Öğretmen Adayları Ne Düşünüyor?
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 May 2017
Comparıson Of Preservıce Teachers Opınıons About Sexual Educatıon At Elementary School
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, Italy, 1 - 04 September 2016, pp.143
Evaluating Personal Qualifications of Teacher Candidates in Terms of Intercultural Sensitivity Levels
2nd International Conference on Lifelong Learning and Leadership for All (ICLEL-16), 21 - 23 July 2016, pp.3
Sınıf Ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Küreselleşmenin Kültürel Etkisine Yönelik Algılarının Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarını Yordama Gücü
3. International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, pp.1273-1274
Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çokkütlürlü Eğitime Yönelik Tutumları ile Kültürlerarası Duyarlılıkları Arasındaki İlişki: Uludağ Üniversitesi Örneği
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016
Sınıf Ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutumları ile Kültürlerarası Duyarlılıkları Arasındaki İlişki Uludağ Üniversitesi Örneği
15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİM SEMPOZYUMU, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016, pp.346-347
Öğretmenlik Uygulaması Alan Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıfta Kullandıkları Materyal Tercihlerinin İncelenmesi
15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİM SEMPOZYUMU, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016, pp.315-316
KPSS Sınavına Girecek Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınav Kaygıları İle Öz Duyarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015, pp.146
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle Kendini Toparlama Gücünün Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015, pp.148
KPSS SINAVINA GİRECEK SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ SINAV KAYGILARI İLE ÖZ DUYARLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİİLİŞKİNİN İNCELENMESİ
XIV. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015, pp.146
Kültürel Kimlik Kavramına Yönelik E-Kitap Çalışması: İlkokul Öğrencileri İçin Bir Drama Dersini Planlama ve Uygulama
25. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YARATICI DRAMA KONGRESİ, İzmir, Turkey, 2 - 05 May 2015, pp.15-16
The Interpersonal Self Efficacy Believes Of Classroom Teachers In Terms Of Different Variables
PAEDEIA Pillars of Teacher Education (International PAEDEIA Conference: European Symposium Young Teachers as Change Agents), Ankara, Turkey, 21 - 23 October 2015, pp.80
The effects of the project ”Be My Hope” on Disadvantaged Children’s Commitment to School and Dependence on Teacher Conditions.
4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA)., Barcelona, Spain, 27 - 29 October 2013, pp.90
The Effects of the Project “Be My Hope” On Disadvantaged Children’s School Burnout Levels
4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA)., Barcelona, Spain, 27 - 29 October 2013, pp.89-90
Üniversite-Okul İşbirliği İle Gerçekleştirilen Proje ÖdeviÇalışmalarına Yönelik Öğrenci Görüşleri
UYGULAMALI EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Turkey, 13 - 15 September 2012, pp.317
Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarında Gözlemledikleri Sınıfa Uygun Olmayan Öğrenci Davranışları Ve Bu Davranışlara İlişkin Öğretmenlerin Kullandıkları Çözüm Stratejileri
UYGULAMALI EĞİTİM KONGRESİ, Ankara, Turkey, 13 - 15 September 2012, pp.248
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gözüyle Anaokullarının Güvenlik Açısından İncelenmesi
INTERNATİONAL CONFERENCE ON GLOBAL ISSUES OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CHILDREN’xxS RIGHTS, Gaziantep, Turkey, 27 - 29 April 2012, pp.33-34
Birinci ve Dördüncü Sınıf Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Oyuncak Seçimlerinin Karşılaştırılması
INTERNATIONAL CONFERENCE ON GLOBAL ISSUES OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CHİLDREN’xxS RIGHTS, Gaziantep, Turkey, 27 - 29 April 2012, pp.15-16
Classroom Teacher Candidates’ Attitudes Towards Teacher Profession
VI. International Balkan Congress for Education and Science: The Modern Socierty and Education, Skopje, Macedonia, 29 September - 01 October 2011, pp.347-353
The Effects on Permanence of Teaching Class and School Rules with Drama Technique According to Gender
INTERNATIONAL CONFERENCE EDUCATION, SCIENCE,ECONOMİCS AND TECHNOLOGIES, Burgas, Bulgaria, 7 - 09 September 2011, vol.7, pp.85-92
Teacher Candidates’ Opinions about the Values Included in the Community Partnership
INTERNATIONAL CONFERENCE EDUCATION, SCIENCE, ECONOMİCS AND TECHNOLOGIES, Burgas, Bulgaria, 7 - 09 September 2011, vol.7, pp.210-214
Comparison of Preschool and Elementary Education Teacher Candidates’ Knowledge and Practices with Regard to Toy Selection
6Th ITRA World Congress “Toys and Learning in Different Cultures”., Bursa, Turkey, 26 - 30 July 2011, pp.113-114
Türkiye’ de Erken Çocukluk Eğitiminde Yeni Bir Model Dede Nine Eğitim Programı Denep Projesi
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey, 11 - 13 November 2010
Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminde Yeni Bir Model Önerisi: Dede-Nine Eğitim Programı (DENEP) Projesi
INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION IMPLICATIONS, Antalya, Turkey, 11 - 13 November 2010, pp.73-78
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (Uludağ Üniversitesi Örneği)
19. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 16 - 18 October 2010, pp.79-80
Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminde Yeni Bir Model Önerisi: Dede-Nine Eğitim Programı (DENEP)
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey, 11 November 2010, pp.73-78
The Relation Between The Attitudes of Primary Education Teacher candidates Towards Drama In Primary Education Course and Their Intelligence Domains
1st International Conference of Living Theorists- Howard Gardner, Burdur, Turkey, 23 - 24 May 2009, pp.28
The Effectiveness of The Drama In Primary Education Course on the Multiple Intelligence Domains of Pre-Service Teachers in Primary Education
1st International Conference of Living Theorists- Howard Gardner, Burdur, Turkey, 23 - 24 May 2009, pp.66-67
A Study About The Effectiveness of Drama Education on Pre-Service Teachers’ Views
13. International Congress of Drama/Theatre in Education, Ankara, Turkey, 21 - 23 November 2008, pp.190-201
Books
Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı
SADİOĞLU Ö., TANER DERMAN M., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ONUR SEZER G., ÇELİK KORKMAZ Ş., YILDIZ EKİN M. T.
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller Bursa, Prof.Dr. HANDAN ASUDE BAŞAL, Editor, DORA YAYINCILIK, Bursa, pp.103-120, 2019
Bulgaristan’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.111-117, 2017

Bulgaristan’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde KArşılaştırmalı Eğitim-Okulöncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude BAŞAL, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.111-117, 2017
Japonya’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim-Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude BAŞAL, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.187-199, 2017

Polonya’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.233-244, 2017

Amerika’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel yayıncılık, Ankara, pp.51-66, 2017

Amerika’da Okul Öncesi Eğitim
in: FarklI Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim (Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı), Handan Asude Başal, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.51-64, 2017

Bulgaristan’xxda Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitimi Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Prof.Dr. Handan Asude BAŞAL, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, Ankara, pp.111-117, 2017

Preservıce Teachers’ Opınıons About Sexual Educatıon At Elementary School
in: Researches on Science and Art in 21st Century Turkey, Prof. Hasan ARAPGIRLIOGLU, Assist. Prof. Atilla ATIK, Prof. Robert L. ELLIOT, Assoc. Prof. Edward TURGEON, Editor, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara, pp.37-42, 2017
Yunanistan’da Okul Öncesi Eğitim
in: Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı, Handan Asude Başal, Editor, Nobel yayıncılık, Ankara, pp.245-252, 2017

Decreasing Undesired Attitudes of Students in Classroom: Use of Awards
in: Education in the 21st Century Theory and Practice, Prof. Dr. Irina KOLEVAProf. Dr. Recep EFEProf. Dr. Emin ATASOYAssoc. Prof. Dr. Zdravka Blagoeva KOSTOVA, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, pp.751-758, 2015
Children at Risk
in: The science and education at the beginning of 21st century Example of Turkey, Drujinin,A. Kostova,Z. Sharuho,I. Atasoy, E., Editor, St.Kliment Ohridski University Press, Sofija, pp.468-475, 2013
Prevention study aiming to reintegrate Children At Risk Group Into Society:Be my hope
in: The science and education at the beginning of 21st century Example of Turkey, , Editor, St.Kliment Ohridski University Press, SOFYA, pp.476-483, 2013
Chıldren at Rısk
in: THE SCIENCE AND EDUCATION AT THE BEGINNING OF THE 21ST CENTURY IN TURKEY, PROF. DR. ALEKSANDIR DRUJININ, ASSOC. PROF. DR. ZDRAVKA KOSTOVA, ASSOC. PROF. DR. IGOR SHARUHO, ASSOC. PROF. DR. EMIN ATASOY, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSSKI UNIVERSITY PRESS, SOFYA, pp.468-475, 2013
Preventıon Study Aımıng To Reıntegrate Chıldren At Rısk Group Into The Scıety: Be My Hope
in: THE SCIENCE AND EDUCATION AT BEGINNING OF THE 21ST CENTURY IN TURKEY, PROF. DR. ALEKSANDIR DRUJININ, ASSOC. PROF. DR. ZDRAVKA KOSTOVA, ASSOC. PROF. DR. IGOR SHARUHO, ASSOC. PROF. DR. EMIN ATASOY, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, SOFYA, pp.476-483, 2013
Adaptation and behavior disorders of children
in: Education and science in a globalizing world a case study of Turkey, Christov, I; Efe,R., Editor, paradıgma, Sofija, pp.112-139, 2012
Adaptatıon and Behavıor Dısorders of Chıldren
in: EDUCATION AND SCIENCE IN A GLOBALIZING WORLD: A CASE STUDY OF TURKEY, PROF. DR. ILIA CHRISTOV, PROF. DR. RECEP EFE, ASSOC. PROF. DR. EMIN ATASOY, Editor, PARADIGMA, SOFIA, SOFYA, pp.112-139, 2012
Okul Öncesi Eğitimde High Scope Yaklaşımı
in: Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Prof. Dr. Handan Asude BAŞAL, Editor, DORA YAYINCILIK, Bursa, pp.27-45, 2010
Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı
SADİOĞLU Ö., TANER DERMAN M., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ONUR SEZER G., ÇELİK KORKMAZ Ş., YILDIZ EKİN M. T.
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude BAŞAL, Editor, Dora Yayıncılık, Bursa, pp.103-120, 2010
Okul Öncesi Eğitimde Montessori Metodu
in: Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Prof. Dr. Handan Asude BAŞAL, Editor, DORA YAYINCILIK, Bursa, pp.47-95, 2010
Okul Öncesi eğitimde High/Scope Yaklaşımı
in: Okul Öncesi eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude BAŞAL, Editor, Dora Yayıncılık, Bursa, pp.27-46, 2010
Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı
SADİOĞLU Ö., TANER DERMAN M., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ONUR SEZER G., ÇELİK KORKMAZ Ş., YILDIZ EKİN M. T.
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.103-120, 2010
Anne Çocuk Eğitim Programı
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Prof. Dr. Handan Asude BAŞAL, Editor, Dora Yayınları, Bursa, pp.149-168, 2010
Okul Öncesi Eğitimde Montessori Metodu
in: Okul Öncesi eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude BAŞAL, Editor, Dora Yayıncılık, Bursa, pp.47-95, 2010
Okul Öncesi Eğitimde Hıgh/Scope Yaklaşımı
in: Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.27-46, 2010
Okul Öncesi Eğitimde Montessorı Metodu
in: Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.47-95, 2010
Anne -Çocuk Eğitim Programı
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora, Bursa, pp.149-168, 2010
Okul Öncesi Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımı
in: Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Editor, Dora Yayıncılık, Bursa, pp.103-120, 2010
Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı
SADİOĞLU Ö., TANER DERMAN M., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ONUR SEZER G., ÇELİK KORKMAZ Ş., YILDIZ EKİN M. T.
in: Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Prof. Dr. Asude Handan BAŞAL, Editor, DORA YAYINCILIK, Bursa, pp.103-120, 2010