Prof.Dr. FİGEN AKÇA


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Akca Figen

E-posta: figenakca@uludag.edu.tr
Diğer E-posta: figen_akca@hotmail.com
İş Telefonu: +90 224 294 2278
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/figenakca
Posta Adresi: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Görükle/Nilüfer/BURSA

Metrikler

Yayın

51

Atıf (WoS)

29

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

24

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

2

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1998 - 2003

1998 - 2003

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, İktisat Bölümü, Türkiye

1990 - 1996

1990 - 1996

Doktora

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Dr), Türkiye

1986 - 1989

1986 - 1989

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Yl) (Tezli), Türkiye

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof.Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ

2002 - Devam Ediyor

2002 - Devam Ediyor

Yrd.Doç.Dr.

Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2014 - 2015

2014 - 2015

Bölüm Başkanı

Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2007 - 2010

2007 - 2010

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2008 - 2009

2008 - 2009

Enstitü Müdür Yardımcısı

Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2006 - 2007

2006 - 2007

Dekan Yardımcısı

Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

ÖĞRETİM ÜYESİ

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ

2002 - Devam Ediyor

2002 - Devam Ediyor

ÖĞRETİM ÜYESİ

AKSARAY ÜNİVERSİTESİ

1995 - 2002

1995 - 2002

PSİKOLOG

AKSARAY DEVLET HASTANESİ

1988 - 1995

1988 - 1995

PSİKOLOG

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Psikolojik Testler

Yönetilen Tezler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2008

2008

Duygusal zekâ değişkeninin çocuk yetiştirme tutumları ile ilişkisi ve okul çocukları ile ebeveynleri arasındaki tepkisel davranışlar

AKÇA F.

VI. ulusal çocuk kültürü kongresi Türkiye’de çocuk yetiştirme, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2008

2015

2015

The Comparison between the Adjustment Levels and the Academic Control Focusesof Teacher Candidates Themselves1

AKÇA F., DEMİR S., ŞAHİN G.

6th World Conference on Psychology,Counselling Guidance, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2015

2022

2022

TEACHER CANDIDATES’ POINT OF VIEW AT CHILDREN IN TERMS OF HAVIGHURST’ DEVELOPMENT TASKS

AKÇA F., GÜNÇAVDI ALABAY G.

2. International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 21 Aralık 2022

2022

2022

AKRAN ZORBALIĞINI ÖNLEMENİN BİR YOLU OLARAK DIŞ DENETİMİN ETKİLİLİĞİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA

AKÇA F., GÜNÇAVDI ALABAY G.

International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2022

2022

2022

Öğretmenlerin Eğitim Felsefelerinin İncelenmesi: Aksaray Örneği

GÜNÇAVDI ALABAY G., AKÇA F.

International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 29 Eylül 2022

2020

2020

TAM İLETİ VE BİLİŞSEL YAKLAŞIM ARASINDAKİ BAĞLANTININEĞİTİME YANSIMALARI: İLETİŞİMDE YENİ BİR BOYUT

AKÇA F.

5th International Scientific Research Congress (IBAD-2020), İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Eylül 2020

2020

2020

Investigation of the Relationship Between Pre-Service Teachers’xx Cognitive Involvement, Academic Motivation and Chronotypes Using the Structural Equation Model

AKÇA F., DEMİR S.

6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Sakarya, Türkiye, 16 - 18 Temmuz 2020, ss.34

2020

2020

ERGENLİK DÖNEMİNDE İKİ ÖNEMLİ PROBLEM: OKULTÜKENMİŞLİĞİ VE ÖZ KAVRAMI

AKÇA F., DEMİR S., Deniz H., ÖZKAN M.

TARAS SHEVCHENKO 5th INTERNATIONAL CONGRESS ONSOCIAL SCIENCES, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2020, ss.35-55

2018

2018

SOSYAL BİR PROJE BAĞLAMINDA FUTBOL ETKİNLİKLERİNE KATILAN ÇOCUKLARIN DUYUŞSAL ÖZELLİKLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

AKÇA F., YILDIRIM S. G., GÜLTEKİN F., KOÇ N., YÜKSEL A.

Cemil Meriç 10.Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, Hatay, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, ss.1082-1097

2018

2018

İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ ÇOCUKLARIN UMUT DÜZEYLERİ VE ALGILADIKLARI SOSYAL DESTEK SİSTEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMES

AKÇA F., DEMİR S.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ (UNESAK 2018) / INTERNATIONAL NECATIBEY EDUCATIONAL AND SOCIALSCIENCES RESEARCH CONGRESS(UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.2, ss.160-182

2018

2018

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KONUŞMA KAYGILARI VE SOSYAL SORUNLARA YAKLAŞIM BİÇİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ

DEMİR S., AKÇA F.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ(UNESAK 2018) / INTERNATIONAL NECATIBEY EDUCATIONAL AND SOCIALSCIENCES RESEARCH CONGRESS(UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.2, ss.183-201

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Gestalt Temas Kurma Biçimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

AKÇA F., Şakar Z.

II. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.617-631

2017

2017

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreten Okutmanların AkademikÖzyeterlikleri Üzerine Bir Değerlendirme

DEMİR S., AKÇA F.

I. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.43

2017

2017

The Comparison Of Teacher Candidates Attending Pedagogic Formation Program andStudy In The Faculty Of Education In Terms Of Innovativeness

AKÇA F., Şakar Z.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3173-3174

2016

2016

Surveying of the relation between teacher candidates’ perception of emotional abuse level and general well - being

AKÇA F., Şakar Z., Bozkurt A., Gökben G.

XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Çanakkale, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2016

2015

2015

INVESTIGATING THE EFFECT OF TEACHER CANDIDATES’xx SELF-REGULATION STRATEGİES ON ACADEMICSELF EFFICACY AND ATTACHMENT STYLES

AKÇA F., Aynur F. K., Semra Ç.

4th International Conference on Education, (ICED-2015), Pietersburg, Güney Afrika, 26 - 28 Mayıs 2015, ss.142

2015

2015

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE AKADEMİK KONTROL ODAKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

AKÇA F., DEMİR S., Yılmaz T.

7th World Conference on Educational Sciences(WCES-2015), Atina, Yunanistan, 05 Şubat 2015 - 07 Şubat 2915, cilt.2, ss.10-15

2013

2013

The Survey of Academic Procrastionation on High School Students with in Terms of School Burn-Out and Learning Styles

Cakir S., AKÇA F., Kodaz A. F., Tulgarer S.

4th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance (WCPCG), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2013, cilt.114, ss.654-662 identifier

2010

2010

The Interrelation Between Traumatic Life Events and Mental Health in Turkish University Students

GÜNEY S., AKÇA F., ŞAHİN G.

International Conference on Education and Educational Psychology, Kyrenia, Kıbrıs (Kktc), 2 - 05 Aralık 2010 Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

Talented and average intelligent children’s levels of using emotional intelligence

AKÇA F.

WCPCG-2010, Antalya, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.553-558

2010

2010

The Effects of internal-external locus of control variables onburnout levels of teachers

AKÇA F., YAMAN B.

WCES-2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.3976-3980

2008

2008

Çocuk Edebiyatında Değer Kavramının Gelişimsel Açıdan Değerlendirilmesi

AKÇA F., EVAT Y.

Uluslararası Türk Halkları Çocuk Edebiyatı Kongresi, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Kasım 2008

1994

1994

Zung Depresyon Ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği üzerine bir çalışma

Ceyhun B., AKÇA F.

VIII. Ulusal Psikoloji Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Nevşehir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 1994, ss.21-23

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

DUYGUSAL ZEKÂ DEĞİŞKENİNİN ÇOCUK YETİŞTİRME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

AKÇA F., GÜNÇAVDI ALABAY G.

EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR, FETHİ KAYALAR, Editör, DUVAR YAYINLARI, İzmir, ss.215-227, 2022

2020

2020

Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Algıları ile Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

AKÇA F., ÖZKAN M., ARSLAN S.

Eğitimin Üç Temel Öğesi: Öğrenme, Öğrenci Ve Öğretmen, AKÇA Figen, Editör, İKSAD Yayınevi, Ankara, ss.133-164, 2020

2019

2019

Psychological Assessment In Trauma: Method, Tools and Conducting

AKÇA F.

TRAUMA COUNSELING, Firdevs Savi Çakar, Editör, PEGEM AKADEM, Ankara, ss.206-239, 2019

2018

2018

Çocuk ve Ergenlerde Kayıp, Yas Süreci ve Yas Danışmanlığı

AKÇA F.

Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları, Firdevs Savi Çakar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.357-402, 2018

2017

2017

Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi

AKÇA F., Şakar Z.

Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi (Examination of individual innovation level of teacher candidates) (Kitap adı:Küreselleşen Dünyada Eğitim), Prof. Dr. Özcan Demirel - Dr. Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.451-462, 2017


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 29

h-indeksi (WOS): 3