Eğitim Bilgileri
1998 - 2003
1998 - 2003Lisans
Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, İktisat Bölümü, Türkiye
1990 - 1996
1990 - 1996Doktora
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Dr), Türkiye
1986 - 1989
1986 - 1989Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Yl) (Tezli), Türkiye
1982 - 1986
1982 - 1986Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2014 - 2015
2014 - 2015Bölüm Başkanı
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2007 - 2010
2007 - 2010Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2008 - 2009
2008 - 2009Enstitü Müdür Yardımcısı
Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2006 - 2007
2006 - 2007Dekan Yardımcısı
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorÖĞRETİM ÜYESİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
2002 - Devam Ediyor
2002 - Devam EdiyorÖĞRETİM ÜYESİ
AKSARAY ÜNİVERSİTESİ
1995 - 2002
1995 - 2002PSİKOLOG
AKSARAY DEVLET HASTANESİ
1988 - 1995
1988 - 1995PSİKOLOG
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Yönetilen Tezler
2021
2021Doktora
Psikolojik sağlamlık odaklı Psiko-Eğitim Programının bir grup yetişkinin psikolojik sağlamlık, duygusal zeka ve toplumsal ilgi düzeylerine etkisinin incelenmesi
AKÇA F. (Danışman)
M.Sinan(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
ERGENLERİN CİNSEL EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI ve KENDİNİ GİZLEME DURUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
Akça F. (Danışman)
G.MUKHTAROVA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin özel yaşam alanları umut düzeyleri ile çocukluk dönemi mutluluk ve huzur anıları, kişilik özellikleri ve algıladıkları duygusal istismar arasındaki ilişkinin incelenmesi
AKÇA F. (Danışman)
Z.Şakar(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin özel yaşam alanları umut düzeyleri, çocukluk dönemi mutluluk ve huzur anıları, kişilik özellikleri ve algıladıkları duygusal istismar arasındaki ilişkinin incelenmesi
AKÇA F. (Danışman)
Z.ŞAKAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ile psikolojik sağlamlık ve bilinçli farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Akça F. (Danışman)
B.KESKİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumları ile narsisizm ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Akça F. (Danışman)
C.YABANCI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarında kişiler arası tarz, affetme ve evlilik tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
Akça F. (Danışman)
S.ARSLAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde romantik ilişki doyumu ile kişilik özellikleri ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
AKÇA F. (Danışman)
E.ULUTAŞ(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
"türk polisinin tükenmişliğine neden olabilecek iç ve dış denetim odaklarını anlamaya yönelik bir çalışma"
AKÇA F. (Danışman)
A.ÇAKIR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Son çocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlıklarını belirlemeye yönelik sosyal uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Niğde ili örneği)
Akça F. (Danışman)
N.DURAK(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim ve ortaöğretimde uygulanılan rehberlik çalışmalarının öğrencilerin benlik algıları üzerindeki etkisi(Niğde ili örneği)
AKÇA F. (Danışman)
S.AYŞE(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Sustainable Development in Teacher Education in Terms of Being Solution Oriented and Self-Efficacy
AKÇA F.
SUSTAINABILITY , cilt.11, sa.23, 2019 (SCI-Expanded)
2011
2011THE RELATIONSHIP BETWEEN TEST ANXIETY AND LEARNED HELPLESSNESS
Akca F.
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY , cilt.39, sa.1, ss.101-111, 2011 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Investigation of the Relations between Personal Values and Self-Efficacy Perceptions of Adolescents
AKÇA F., GÜNÇAVDI ALABAY G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.11, sa.1, ss.103-111, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022ONLİNE VE YÜZ YÜZE PSİKOLOJİK DANIŞMAYA İLİŞKİN TUTUM İLE ÇEVRİMİÇİ MAHREMİYET KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
ÖZTÜRK F., AKÇA F., ZÜMBÜL D.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.21, sa.45, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Mediating Role of Gratitude in the Relationship between Self-Efficacy and Psychological Resilience in Elderly Individuals: The Case of Malatya
Ozkan M. S., AKÇA F.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.62, ss.123-142, 2022 (ESCI)
2020
2020Investigation of teacher candidates’xx attitudes towardsmulticultural education and their focus of controlaccording to different variables
AKÇA F.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.12, ss.313-328, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Cartoon Characters with the Greatest Influence on Preschool Children and the Digital Dangers They Can Be Exposed to While Identifying with These Characters
AKÇA F., KOÇ ÇİLEKÇİLER N.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS , cilt.6, sa.2, ss.424-433, 2019 (ESCI)
2019
2019Do the Emotional Intelligence Levels of Prospective Teachers and Their Gestalt Contact Styles Predict Being Solution-Focused?
AKÇA F.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.11, sa.4, ss.106-118, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Relationship Between Patient Care Burden And Empathy in Caregivers of Intensive Care Unit Survivors
ÖZGÜNAY Ş. E., AKÇA F., Karasu D., Kılıç İ.
Journal of Anesthesiology and Reanimation Specialists’ Society , cilt.27, ss.15-21, 2019 (Scopus)
2019
2019The Importance of Resilience: Family, School, CommunitySize Predictions
Keskin B., AKÇA F.
International Journal of Scientific and Technological Research , cilt.5, sa.4, ss.170-182, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Investigation of Teachers’ Self-Efficacy Beliefs, Locus of Control and Intercultural Sensitivities from the Perspective of Individual Differences
AKÇA F., Ulutaş E., Yabancı C.
Journal of Education and Learning , cilt.7, sa.3, ss.219-232, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Investigating the Relationship between Anxiety and Emotional Intelligence with Regard to Online Privacy
Yabanci C., AKÇA F., Ulutas E.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.54, ss.191-218, 2018 (ESCI)
2018
2018YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇEYİ ÖĞRETENLERİN AKADEMİK ÖZYETERLİKLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
DEMİR S., AKÇA F.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.44, ss.202-224, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017AN INVESTIGATION UPON THE RELATION BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND PARENT ATTITUDES
AKÇA F., Şakar Z.
Advances in Social Sciences Research Journal (ASSRJ) , cilt.4, sa.7, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Analysis of the Relationship between Well Being and the Levelsof Emotional Abuse of the Teacher Candidates Perceive
Şakar Z., AKÇA F., Bozkurt A.
Journal of Education and Learning , cilt.6, sa.2, ss.272-282, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015The Comparison between the Adjustment Levels and the Academic Control Focusesof Teacher Candidates Themselves1
AKÇA F., DEMİR S., ŞAHİN G.
American International Journal of Contemporary Research , cilt.5, sa.6, ss.92-99, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015The comparison of academic locus of control and the perceptions of self efficacy of teacher candidates
AKÇA F., DEMİR S., Yılmaz T.
International Journal of Innovative Research in Education , cilt.2, sa.1, ss.1-9, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
2011Üniversite Öğrencilerinde Umutsuzluk Düzeyi İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenler Üzerinden İncelenmesi
OĞUZTÜRK Ö., AKÇA F., ŞAHİN G.
Klinik Psikiyatri Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.85-93, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Üniversite Öğrencilerinin Kendilik Algıları, Gestalt Temas Biçimleri ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
AKÇA F., ŞAHİN G., Buket V.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.18-28, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
2009OKUL YÖNETİCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZMEDAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİ İNCELEMEYEYÖNELİK BİR ÇALIŞMA
AKÇA F., YAMAN B.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.757-770, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Ölüm Kaygısı Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKÇA F., KÖSE İ. A.
Klinik Psikiyatri Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.7-16, 2008 (ESCI)
2008
2008İŞE BAĞLI STRESİN DUYGUSAL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK SEKTÖRÜÇALIŞANLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
DEMİREL Y., AKÇA F.
İLETİŞİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.33, ss.43-55, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2008
2008Duygusal zekâ değişkeninin çocuk yetiştirme tutumları ile ilişkisi ve okul çocukları ile ebeveynleri arasındaki tepkisel davranışlar
AKÇA F.
VI. ulusal çocuk kültürü kongresi Türkiye’de çocuk yetiştirme, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2008
2015
2015The Comparison between the Adjustment Levels and the Academic Control Focusesof Teacher Candidates Themselves1
AKÇA F., DEMİR S., ŞAHİN G.
6th World Conference on Psychology,Counselling Guidance, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2015
2022
2022TEACHER CANDIDATES’ POINT OF VIEW AT CHILDREN IN TERMS OF HAVIGHURST’ DEVELOPMENT TASKS
AKÇA F., GÜNÇAVDI ALABAY G.
2. International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 21 Aralık 2022
2022
2022AKRAN ZORBALIĞINI ÖNLEMENİN BİR YOLU OLARAK DIŞ DENETİMİN ETKİLİLİĞİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA
AKÇA F., GÜNÇAVDI ALABAY G.
International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2022
2022
2022Öğretmenlerin Eğitim Felsefelerinin İncelenmesi: Aksaray Örneği
GÜNÇAVDI ALABAY G., AKÇA F.
International Black Sea Modern Scientific Research Congress, Rize, Türkiye, 29 Eylül 2022
2020
2020TAM İLETİ VE BİLİŞSEL YAKLAŞIM ARASINDAKİ BAĞLANTININEĞİTİME YANSIMALARI: İLETİŞİMDE YENİ BİR BOYUT
AKÇA F.
5th International Scientific Research Congress (IBAD-2020), İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Eylül 2020
2020
2020Investigation of the Relationship Between Pre-Service Teachers’xx Cognitive Involvement, Academic Motivation and Chronotypes Using the Structural Equation Model
AKÇA F., DEMİR S.
6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Sakarya, Türkiye, 16 - 18 Temmuz 2020, ss.34
2020
2020ERGENLİK DÖNEMİNDE İKİ ÖNEMLİ PROBLEM: OKULTÜKENMİŞLİĞİ VE ÖZ KAVRAMI
AKÇA F., DEMİR S., Deniz H., ÖZKAN M.
TARAS SHEVCHENKO 5th INTERNATIONAL CONGRESS ONSOCIAL SCIENCES, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2020, ss.35-55
2018
2018SOSYAL BİR PROJE BAĞLAMINDA FUTBOL ETKİNLİKLERİNE KATILAN ÇOCUKLARIN DUYUŞSAL ÖZELLİKLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKÇA F., YILDIRIM S. G., GÜLTEKİN F., KOÇ N., YÜKSEL A.
Cemil Meriç 10.Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, Hatay, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, ss.1082-1097
2018
2018İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ ÇOCUKLARIN UMUT DÜZEYLERİ VE ALGILADIKLARI SOSYAL DESTEK SİSTEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMES
AKÇA F., DEMİR S.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ (UNESAK 2018) / INTERNATIONAL NECATIBEY EDUCATIONAL AND SOCIALSCIENCES RESEARCH CONGRESS(UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.2, ss.160-182
2018
2018ÖĞRETMEN ADAYLARININ KONUŞMA KAYGILARI VE SOSYAL SORUNLARA YAKLAŞIM BİÇİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
DEMİR S., AKÇA F.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ(UNESAK 2018) / INTERNATIONAL NECATIBEY EDUCATIONAL AND SOCIALSCIENCES RESEARCH CONGRESS(UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.2, ss.183-201
2018
2018Öğretmen Adaylarının Gestalt Temas Kurma Biçimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKÇA F., Şakar Z.
II. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.617-631
2017
2017Suriyeli Mülteci Çocukların Duyuşsal Özelliklerinin Bir İnsan Çiz Testi Aracılığı İle İncelenmesi
AKÇA F., Altunbaş T., Şakar Z.
EJER 2017 Conference, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1496-1497
2017
2017Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreten Okutmanların AkademikÖzyeterlikleri Üzerine Bir Değerlendirme
DEMİR S., AKÇA F.
I. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.43
2017
2017The Comparison Of Teacher Candidates Attending Pedagogic Formation Program andStudy In The Faculty Of Education In Terms Of Innovativeness
AKÇA F., Şakar Z.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3173-3174
2016
2016Surveying of the relation between teacher candidates’ perception of emotional abuse level and general well - being
AKÇA F., Şakar Z., Bozkurt A., Gökben G.
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Çanakkale, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2016
2015
2015INVESTIGATING THE EFFECT OF TEACHER CANDIDATES’xx SELF-REGULATION STRATEGİES ON ACADEMICSELF EFFICACY AND ATTACHMENT STYLES
AKÇA F., Aynur F. K., Semra Ç.
4th International Conference on Education, (ICED-2015), Pietersburg, Güney Afrika, 26 - 28 Mayıs 2015, ss.142
2015
2015ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE AKADEMİK KONTROL ODAKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
AKÇA F., DEMİR S., Yılmaz T.
7th World Conference on Educational Sciences(WCES-2015), Atina, Yunanistan, 05 Şubat 2015 - 07 Şubat 2915, cilt.2, ss.10-15
2013
2013The Survey of Academic Procrastionation on High School Students with in Terms of School Burn-Out and Learning Styles
Cakir S., AKÇA F., Kodaz A. F., Tulgarer S.
4th World Conference on Psychology, Counseling and Guidance (WCPCG), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2013, cilt.114, ss.654-662
2010
2010The Interrelation Between Traumatic Life Events and Mental Health in Turkish University Students
GÜNEY S., AKÇA F., ŞAHİN G.
International Conference on Education and Educational Psychology, Kyrenia, Kıbrıs (Kktc), 2 - 05 Aralık 2010
2010
2010Talented and average intelligent children’s levels of using emotional intelligence
AKÇA F.
WCPCG-2010, Antalya, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.553-558
2010
2010The Effects of internal-external locus of control variables onburnout levels of teachers
AKÇA F., YAMAN B.
WCES-2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.3976-3980
2008
2008Çocuk Edebiyatında Değer Kavramının Gelişimsel Açıdan Değerlendirilmesi
AKÇA F., EVAT Y.
Uluslararası Türk Halkları Çocuk Edebiyatı Kongresi, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Kasım 2008
1994
1994Zung Depresyon Ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği üzerine bir çalışma
Ceyhun B., AKÇA F.
VIII. Ulusal Psikoloji Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Nevşehir, Türkiye, 1 - 04 Eylül 1994, ss.21-23
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022DUYGUSAL ZEKÂ DEĞİŞKENİNİN ÇOCUK YETİŞTİRME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
AKÇA F., GÜNÇAVDI ALABAY G.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR, FETHİ KAYALAR, Editör, DUVAR YAYINLARI, İzmir, ss.215-227, 2022
2020
2020Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Algıları ile Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AKÇA F., ÖZKAN M., ARSLAN S.
Eğitimin Üç Temel Öğesi: Öğrenme, Öğrenci Ve Öğretmen, AKÇA Figen, Editör, İKSAD Yayınevi, Ankara, ss.133-164, 2020
2019
2019Psychological Assessment In Trauma: Method, Tools and Conducting
AKÇA F.
TRAUMA COUNSELING, Firdevs Savi Çakar, Editör, PEGEM AKADEM, Ankara, ss.206-239, 2019
2018
2018Çocuk ve Ergenlerde Kayıp, Yas Süreci ve Yas Danışmanlığı
AKÇA F.
Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları, Firdevs Savi Çakar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.357-402, 2018
2017
2017