Eğitim Bilgileri
1994 - 1999
1994 - 1999Doktora
İstanbul Üniversitesi, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Anabili Dalı, Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Anabilim Dalı, Türkiye
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Türk Devrimi'nde Celal Bayar (1918-1960)
İstanbul Üniversitesi, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Bölümü
1994
1994Yüksek Lisans
Siyasal boyutlarıyla Türk-Yunan ilişkileri (1830-1952)
Hacettepe Üniversitesi, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFransızca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2020
2020Eğitimde İnovasyon ve Etkileşim
Mesleki Eğitim
Bursa Uludağ Üniversitesi
2018
2018Erasmus Ders Verme Hareketliliği
Mesleki Eğitim
Klaipeda Üniversitesi
2014
2014Erasmus Ders Verme Hareketliliği
Mesleki Eğitim
Klaipeda Üniversitesi
2014
2014Öğretmen Yetiştirmede Karşılıklı Kültür Alışverişi ve Kültürler Arası Eğitim Etkinliği
Mesleki Eğitim
IPABO
2012
2012TUBİTAK destekli 280 saatlik Staj Eğitim Programı
Mesleki Eğitim
Mogilev State A. Kuleshov Üniversitesi
2009
2009Çağdaş Eğitim Kooperatifi - Paul Kita Gerhardt Okulları ortaklığında AB Leonardo da Vinci Projesi
Mesleki Eğitim
Paul Kita Gerhardt Okulları
2009
2009Akademisyenlerin Yayın Yapma Potansiyelini Artırmaya Yönelik Kurs
Mesleki Eğitim
Bursa Uludağ Üniversitesi
2006
2006MEB-YÖK İşbirliği Yenilenen İlköğretim Programları Çalıştayı
Mesleki Eğitim
Yüksek Öğretim Kurumu
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
1995 - 1998
1995 - 1998Okutman
Bursa Uludağ Üniversitesi, REKTÖRLÜK, ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ BÖLÜMÜ
1993 - 1995
1993 - 1995Okutman
Akdeniz Üniversitesi, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Uygulama Ve Araştırma Merkezi
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2013 - 2017
2013 - 2017Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli)
2007 - 2012
2007 - 2012Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, DEVLET KONSERVATUVARI
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler eğitiminde harita kullanımı ve harita kullanımı konusunda öğretmen görüşleri
ŞENŞEKERCİ E. (Danışman)
H.DUMAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (22)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (14)
2022
20221. Metaphor-Themed Studies in Social Studies Education in Turkey and Their Evaluations in Terms of Conceptual Metaphor Theory (CMT)
ŞENŞEKERCİ E.
WORLD JOURNAL OF EDUCATION , cilt.12, sa.6, ss.24-38, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20222. The Examination of the Use of Media Content in Turkey’s Social Studies Textbooks in Light of UNESCO’s MIL’s Curriculum
ŞENŞEKERCİ E.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES , cilt.15, sa.5, ss.36-48, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Correlation between social studies teacher candidates’ epistemological beliefs and their information literacy levels
Yordamlı D., Şenşekerci E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.34, sa.3, ss.1281-1331, 2021 (TRDizin)
2021
20214. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihsel çevrenin tarih öğretiminde kullanımına yönelik yaklaşımları
Çapar D., Şenşekerci E.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.1044-1062, 2021 (TRDizin)
2021
20215. Correlation between Critical Thinking Dispositions of Social Studies Teacher Candidates and Their Media Literacy Levels
Altıntaş S., Şenşekerci E.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.16, sa.2, ss.1125-1152, 2021 (TRDizin)
2019
20196. THE AWARENESS, ATTITUDE, AND OPINIONS OF SOCIAL STUDIES TEACHERS REGARDING THE USE OF MOVIES AND SERIALS IN TEACHING HISTORY SUBJECTS
ŞENŞEKERCİ E., SARI M.
European Journal of Education Studies , cilt.6, sa.4, ss.291-316, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Analysis of the Visual Materials from Turkish Social Studies Textbooks in Terms of Their Types, Communicative Functions and Features
ŞENŞEKERCİ E.
International Journal of Scientific Research in Education , cilt.11, sa.4, ss.645-664, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Sınıfta En Sık Karşılaşılan İletişim Engelleri ve Bu Engellerin Aşılması
ÇAPAR D., ŞENŞEKERCİ E.
The Journal of Social Science
, cilt.4, sa.10, ss.271-288, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmeni Adaylarının “Slav” Kavramı Hakkındaki Algı ve Görüşleri
ŞENŞEKERCİ E.
The Journal of Academic Social Science , sa.48, ss.90-110, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Bazı Özellikler Açısından Değerlendirilmesi
ŞENŞEKERCİ E.
Kesit Akademi Dergisi , sa.4, ss.84-104, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201411. Orta ve lise tarih dersleri örnekleminde Türkiye'de Doğu-Batı ikilemi ve tarih derslerindeki yansımaları
ŞENŞEKERCİ E.
Yeni Türkiye , cilt.10, sa.50, ss.1207-1218, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201312. Repercussions of the Turkish Revolution among the Albanian Intellectuals
SÖNMEZ Ş., ŞENŞEKERCİ E.
Management and Education , cilt.4, sa.9, ss.79-84, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201313. The Science and Education at the Beginning of the 21 Century ın Turkey
ATASOY E., ŞENŞEKERCİ E.
Sofiya, Bulgaria , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201314. The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey The Development Reliability and Validity of the Scale for Democracy in Family and School Environment
ATASOY E., ŞENŞEKERCİ E.
Sofia , 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201215. Effectiveness of Outdoor Activity Program on Elementary School Students and Their Parents Awareness towards Environment
ŞENŞEKERCİ E., ÖZDİLEK Z.
Journal of Balcan Ecology , cilt.15, sa.4, ss.401-413, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201016. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri
ŞENŞEKERCİ E., KARTAL H.
e-journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.3, ss.839-857, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200817. Eleştirel Düşünme ve Öğretimi
ŞENŞEKERCİ E., BİLGİN A.
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.14, ss.15-43, 2008 (TRDizin)
2007
200718. Determination of Central Epistemological Beliefs Forming Student Teachers Life Theories
OKSAL A., ŞENŞEKERCİ E., BİLGİN A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.6, sa.3, ss.411-421, 2007 (TRDizin)
2006
200619. Merkezi Epistemolojik İnançlar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik
OKSAL A., ŞENŞEKERCİ E., BİLGİN A.
Uludağ Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi
, cilt.19, sa.19, ss.371-381, 2006 (TRDizin)
2006
200620. Merkezi Epistemolojik İnanclar Olceğinin Gelistirilmesi Gecerlik ve Guvenirlik Calısması
OKSAL A., ŞENŞEKERCİ E., BİLGİN A.
Uludağ Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi , ss.371-381, 2006 (TRDizin)
2005
200521. Oğretmenlerin Epistemolojik İnanclarının Olusumunda Felsefe Eğitiminin Onemi
ŞENŞEKERCİ E., BİLGİN A.
Kaygı: UÜ Fen Edebiyat Fakultesi Felsefe Dergisi , sa.5, ss.100-108, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200522. Avrupa da Işıklar Yüzyılı ve Siyasetin Özerkleşmesi
ŞENŞEKERCİ E.
Kaygı , sa.4, ss.9-26, 2005 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. How the Ottoman/Turkish Minorities are Perceived in Official History Textbooks: A Sentiment Analysis Approach
ŞENŞEKERCİ E., Şenşekerci B.
7th ASIA PACIFIC International Modern Sciences Congress (ENDONEZYA), Jakarta, Endonezya, 04 Kasım 2022, ss.558-569, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Analogies and metaphors used for the Ottoman period minorities in secondary education history teaching in Turkey
ŞENŞEKERCİ E., Şenşekerci B.
4. International European Conference on Interdisciplinary Scientific Researches, Varşova, Polonya, 08 Ağustos 2021, cilt.1, ss.214-230, (Tam Metin Bildiri)
2013
20133. Obrazovanie v Ustoyçivom Razvitii Aktualnie Problemi Estestvenih Nauk i ih Prepodavaniya (The Neccessity of Sustainable Development Education in Globalizing World)
ATASOY E., ŞENŞEKERCİ E.
International Scientific and Practical Conference: Current Problems of Natural Sciences and Their Teaching (BELARUS), Mogilev, Belarus, 20 - 22 Şubat 2013, ss.437-439, (Tam Metin Bildiri)
2012
20124. Kentleşme Açısından Belarus
ATASOY E., ŞENŞEKERCİ E.
II. International Philosophy Congress: The City and Philosophy, Bursa, Türkiye, 11 Ekim 2012 - 13 Ekim 2013, ss.267-278, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Medya ve Bilgi Okuryazarlığına İlişkin Temel Kavramlar
ŞENŞEKERCİ E.
Medya Okuryazarlığı Eğitimi, Çelikkaya, Tekin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-43, 2022
2021
20212. Kavram Öğretimi
ŞENŞEKERCİ E.
Eğitimin Kavramsal Temelleri. Strateji ve Yöntemler, Kızılkaya Namlı, Aysel, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.253-274, 2021
2014
20143. Söylev (1919-1927) ve Demeçler (1928-1938)
ŞENŞEKERCİ E., ŞAHİN H., ERSEVİNÇ M., İNCEMAN AKGÜN N.
Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2014
2014
20144. Modern Belarus’un Doğuşu: İkilemler Coğrafyasında Bir Ulus İnşası
ŞENŞEKERCİ E.
Tarihsel Coğrafi ve Sosyo Ekonomik Boyutlarıyla Belarus, Erkan Şenşekerci, Emin Atasoy, Editör, Sentez, Bursa, ss.11-65, 2014
2014
20145. Kentleşme Açısından Belarus
ATASOY E., ŞENŞEKERCİ E.
Tarihsel Coğrafi ve Sosyo Ekonomik Boyutlarıyla Belarus, ATASOY EMİN, ŞENŞEKERCİ ERKAN, Editör, Sentez, Bursa, ss.127-144, 2014
2013
20136. The Development, Reliability and Validity of the Scale for Democracy in Family and School Environment
ŞENŞEKERCİ E., ATASOY E.
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Olga Strelova (vdr.), Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.190-201, 2013
2012
20127. Difficulties in Map Usage Teaching of Social Studies and Teachers’ Opinions About Using Map
DUMAN H., ŞENŞEKERCİ E.
Education and Science in a Globalizing World A Case Study of Turkey, Ilia Christov - Recep Efe, Editör, Paradigma, Sofija, ss.60-87, 2012
2008
20088. Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi-2
ŞENŞEKERCİ E., ŞAHİN H., GÜLCAN Y.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2008
2007
20079. Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi-1
ŞENŞEKERCİ E., ŞAHİN H., GÜLCAN Y., ERSEVİNÇ M.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2007
2007
200710. Atatürk’ün Ekonomi Konusundaki Demeçleri-Atatürk’ün Eğitim ve Bilim Konularındaki Demeçleri-Atatürk’ün Kültür ve Sanat Konularındaki Demeçleri-Atatürk’ün Dış Poltika Konusundaki Demeçleri
ERSEVİNÇ M., ŞENŞEKERCİ E., İNCEMAN AKGÜN N.
Mustafa Kemal Atatürk Söylev 1919 1927 ve Demeçler 1928 1938, Erkan Şenşekerci, Editör, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, ss.313-346, 2007
2006
200611. Bölüm I (1-38), Bölüm IV (181-266)
ŞENŞEKERCİ E., TÜRKKAN A.
Sağlık ve Trafik Eğitimi, , Editör, Ezgi Kitabevi, Bursa, ss.181-266, 2006
2002
200212. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi. Cilt 2: Kuruluş Dönemi (1923-1950)
GÜLCAN Y., ŞENŞEKERCİ E.
Alfa Yayınları, İstanbul, 2002
2001
200113. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi. Cilt 1: Kurtuluş Dönemi (1918-1923)
GÜLCAN Y., ŞENŞEKERCİ E.
Alfa Yayınları, İstanbul, 2001
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Ekim-2022
Ekim 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022