Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Effects of multi-sensory language teaching on learners’xx achievement in English vocabulary knowledge and listening and reading skills
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimı
2001
2001Yüksek Lisans
The Attitudes of the Student Teachers Towards a Microteaching Technique as a Tool for Reflectio(Öğretmen Yetiştirme Programında Öğretmen Adaylarının bir Yansıma Aracı Olarak Mikro-Öğretim Tekniğine Bakış Açıları)
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
Yabancı Diller
A2 Temel
A2 TemelFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
Akademi Dışı Deneyim
2001 - Devam Ediyor
2001 - Devam EdiyorÖĞRETİM GÖREVLİSİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
ING 5110 INDIVIDUAL DIFFERENCES IN EFL TEACHING
ING 5182 YÜKSEK LİSANS ALAN UZMANLIK DERSİ 2
ING 5192 TEZ DANIŞMANLIĞI II
ING 5181 YÜKSEK LİSANS ALAN UZMANLIK DERSİ 1
Lisans
Lisans
GKZ 0002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
MBING TEACHING PRACTICE 1
ING3102 TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS 2
ING3101 TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS 1
MBING02 TEACHING PRACTICE 2
SIN 4303 İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
ING 3006 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II
ING 3001 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Erken Yaş Öğrencilerinin Kalıpsal Parçaları Kullanmaları: İnteraktif Oyunlara Karşı İnteraktif Hikâyeler
KORKMAZ Ş. Ç.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.662-673, 2025 (TRDizin)
2021
20212. ELT Prospective Teachers’ Beliefs About Target Language Use in EFL Classrooms
ÇELİK KORKMAZ Ş.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.12, ss.684-703, 2021 (TRDizin)
2021
20213. Teacher Trainees’ Perspectives on Storytelling in Primary EFL Classrooms: The Case of Online Training to Tell Stories Effectively.
ÇELİK KORKMAZ Ş.
Journal of English Teaching , cilt.7, sa.2, ss.202-215, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Target Language Use in EFL Classrooms: Turkish EFL Teachers’ Beliefs and Practices
ÇELİK KORKMAZ Ş.
Indonesian Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics , cilt.6, sa.1, ss.155-171, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Materials Evaluation and Adaptation: Teacher Trainees’ Perceptions and Experiences.
ÇELİK KORKMAZ Ş., KORKMAZ S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi , cilt.33, sa.2, ss.558-586, 2020 (TRDizin)
2020
20206. Picture Storybooks With Basic Literary Elements: ELT Prospective Teachers’ Self-Assessments of Their Books
ÇELİK KORKMAZ Ş.
Trakya Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.488-504, 2020 (TRDizin)
2019
20197. The Impact of Multisensory Language Teaching on Young English Language Learners’ Achievement Reading Skills
Çelik Korkmaz Ş., Karatepe Ç.
Novitas-Royal
, cilt.12, sa.2, ss.80-95, 2019 (TRDizin)
2017
20178. Digital Stories to Teach English to Young Learners: Prospective ELT Teachers’ Beliefs, Attitudes and Experiences
ÇELİK KORKMAZ Ş.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.2017, ss.932-941, 2017 (Scopus)
2017
20179. ENGLISH LANGUAGE TEACHING WITHIN THE NEW EDUCATIONAL POLICY OF TURKEY: VIEWS OF STAKEHOLDERS
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş., ATAK DAMAR E.
International Education Studies , cilt.10, sa.4, ss.18-30, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Classroom Research: What do ELT Teacher Trainees Experience WhenPerforming Collaborative Group-Work Tasks?
ÇELİK KORKMAZ Ş.
JOURNAL OF TEACHER EDUCATION AND EDUCATORS , cilt.6, sa.1, ss.31-52, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Teacher trainers as action researchers Scrutinizing the reasons forstudent failure
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
Journal of LAnguage and Lşnguistics Studies , cilt.11, sa.2, ss.83-98, 2015 (TRDizin)
2013
201312. Contextualization or de-contextualization: student teachers’perceptions about teaching a language in context
KORKMAZ S., ÇELİK KORKMAZ Ş.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.93, ss.895-899, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201313. THIRD LANGUAGE LEARNING STRATEGIES OF ELT LEARNERS STUDYING EITHER GERMAN OR FRENCH
Korkmaz Ş.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.92-104, 2013 (SSCI, TRDizin)
2013
201314. Teaching English to Young Learners: Through the Eyes of EFL Teacher Trainers
ATAK DAMAR E., GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
ELT Research Journal , cilt.95, sa.110, ss.2-3, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201315. Foreign language teaching within 4 4 4 education system in Turkey: Language teachers’ voice
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş., ATAK DAMAR E.
Eurasian Journal of Educational Research , cilt.53, ss.59-74, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201216. Teaching young learners: The role oftheory on practice
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
ELT Research Journal , cilt.1, sa.2, ss.109-119, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201117. ELT STUDENT TEACHERS’ PERSPECTIVES OFAN EFFECTIVE ENGLISH TEACHER
ÇELİK KORKMAZ Ş., YAVUZ A.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.7, sa.2, ss.207-229, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Passion, Purpose, Profession: What Drives ELT Pre-Service Teachers to Become an English Teacher?
ZEYBEK M., ÇELİK KORKMAZ Ş.
7th International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2025), Bursa, Türkiye, 03 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Activist Teachers in Action: How Educational Activism Shapes Pedagogy
ALPASLAN GÜLKAN A., ÇELİK KORKMAZ Ş.
7th International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2025), Türkiye, 03 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2020
20203. Documenting Experiences of ELT Student Teachers as Narrators of Children Picture Story Books: A Case Study
ÇELİK KORKMAZ Ş.
4th International Conference on Research in Applied Linguistics, Bursa, Türkiye, 01 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2018
20184. Writing Picture Storybooks with Basic Literary Elements: Self-Assessment of ELT Teacher Trainees’ Books.
ÇELİK KORKMAZ Ş.
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. DIGITAL STORIES TO TEACH ENGLISH TO YOUNG LEARNERS: PROSPECTIVE ELT TEACHERS’ BELIEFS, ATTITUDES AND EXPERIENCES
ÇELİK KORKMAZ Ş.
INTE International Conference ON New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 Temmuz 2017 - 19 Ocak 2018, ss.1032-1041, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. The Impact of Multisensory Materials and Activities On 4th Grade English Learners Reading Achievement
ÇELİK KORKMAZ Ş., KARATEPE Ç.
THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, ss.52, (Özet Bildiri)
2017
20177. L1 USE TO TEACH ENGLISH TO YOUNG LEARNERS: TEACHERS’xx BELIEFS AND PRACTICES IN TURKISH PRIMARY SCHOOLS
ÇELİK KORKMAZ Ş., KORKMAZ S.
THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, ss.59, (Özet Bildiri)
2017
20178. The Impact of Multi-sensory Language Teaching on Young English Learners’ Achievement in Listening Skills
ÇELİK KORKMAZ Ş.
ISLET-2017 3. International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, İtalya, 20 Nisan 2017, ss.160, (Özet Bildiri)
2015
20159. Teacher Trainers as Action Researchers Scrutinizing the Reasons for Student Failure
GÜRSOY E., ÇELİK KORKMAZ Ş.
3rd ULEAD Congress International Conference on Applied Linguistics, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.46-47, (Özet Bildiri)
2010
201010. Türkiye’ de Erken Çocukluk Eğitiminde Yeni Bir Model Dede Nine Eğitim Programı Denep Projesi
BAŞAL H. A., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ONUR SEZER G., SUNGURTEKİN Ş., ÇELİK KORKMAZ Ş., GÜL G., et al.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201011. Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminde Yeni Bir Model Önerisi: Dede-Nine Eğitim Programı (DENEP)
BAŞAL H. A., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ONUR SEZER G., SUNGURTEKİN Ş., GÜL G., YILDIZ EKİN M. T., et al.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 Kasım 2010, ss.73-78, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Multisensory Language Teaching: Its Impact on the English Vocabulary Achievement of Turkish Young Learners
Çelik Korkmaz Ş., Karatepe Ç.
Teaching Practices and Equitable Learning in Children’s Language Education, Christina Nicole Giannikas, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.151-170, 2021
2021
20212. Multisensory Language Teaching: Its Impact on the English Vocabulary Achievement of Turkish Young Learners
ÇELİK KORKMAZ Ş., KARATEPE Ç.
Teaching Practices and Equitable Learning in Children's Language Education, Christina Nicole Giannikas, Editör, IGI GLOBAL, Hershey Pennsylvania, ss.151-170, 2021
2019
20193. Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı
SADİOĞLU Ö., TANER DERMAN M., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., ONUR SEZER G., ÇELİK KORKMAZ Ş., YILDIZ EKİN M. T.
Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller Bursa, Prof.Dr. HANDAN ASUDE BAŞAL, Editör, DORA YAYINCILIK, Bursa, ss.103-120, 2019
2019
20194. Turkish EFL Teachers’ Beliefs and Practices of L1 use in primary Education
ÇELİK KORKMAZ Ş.
Theory and Practice in Social Sciences, Viliyan KRYSTEV, Recep Efe, Emin Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofia, Sofija, ss.132-143, 2019
2017
20175. Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim
BAŞAL H. A., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., TANER DERMAN M., SUNGURTEKİN Ş., ÇELİK KORKMAZ Ş., SADİOĞLU Ö., et al.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2017
2017
20176. Finlandiya’da Okul Öncesi Eğitim
ÇELİK KORKMAZ Ş., SADİOĞLU Ö.
Farklı Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim (Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı), Handan Asude Başal, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, Ankara, ss.119-134, 2017
2017
20177. Amerika’da Okul Öncesi Eğitim
ÇELİK KORKMAZ Ş., ONUR SEZER G.
FarklI Ülkelerde Karşılaştırmalı Eğitim (Okul Öncesi Eğitim Ağırlıklı), Handan Asude Başal, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.51-64, 2017
2012
20128. GAMES
ÇELİK KORKMAZ Ş.
Teaching English to Young Learners: An Activity-based Guide for Prospective Teachers, ESİM GÜRSOY, ARDA ARIKAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.305-326, 2012
2010
20109. Yaz Anaokulları
ÇELİK KORKMAZ Ş., TANER DERMAN M., KOÇ N.
Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller, HANDAN ASUDE BAŞAL, Editör, DORA YAYINCILIK, Bursa, ss.209-216, 2010