Eğitim Bilgileri
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği Pr. (İö), Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Öğrencilerin hikâye edici metinlerinin çözümleyici puanlama yönergesine göre değerlendirilmesi (6. ve 7. sınıf örneği)
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim altıncı sınıf Tütkçe ders kitaplarındaki kelimeler ve bu kelimelerin kullanılabilirliği
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Türkçe Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2015 - 2018
2015 - 2018Doç. Dr.
Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Dr. Öğr. Üyesi
Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2009 - 2013
2009 - 2013Dr. Öğr. Üyesi
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2000 - 2009
2000 - 2009Araştırma Görevlisi
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2000 - 2008
2000 - 2008Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEnstitü Müdürü
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2021 - 2023
2021 - 2023Bölüm Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2019 - 2023
2019 - 2023Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
2015 - 2017
2015 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Düzce Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2009 - 2013
2009 - 2013Bölüm Başkanı
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2010 - 2011
2010 - 2011Bölüm Başkanı
Aksaray Üniversitesi, Rektörlük, Türk Dili Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2008
2000 - 2008Arş. Gör.
Marmara Üniversitesi, Arş. Gör.
Makaleler
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (3)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (13)
2024
20241. Noktalama İşaretleri ile İlgili Yayımlanan Tezlerin ve Makalelerin İncelenmesi
ARI G., Yılmaz G.
Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.140-159, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Turkish Language Teacher Candidates' Multimodal Literacy Levels and Their Attitudes Towards Information and Communication Technologies
YAŞAR M. S., ARI G.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.13, sa.5, ss.916-932, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Analysis of Turkish Language Teachers’ Posts in Facebook Groups in terms of Professional Development: A Case Study
Yaşar M. S., Arı G.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , cilt.11, sa.S1-Oct, ss.159-168, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Okuma Okuryazarlığı Performansı, Motivasyon Kaynakları ve Öğretmen Desteği Arasındaki İlişkiler: PISA 2018 Türkiye Örneklemi
Arı G., Yaşar M. S., Can E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.639-656, 2023 (TRDizin)
2023
20235. THE RELATIONSHIP BETWEEN THE GRAPHIC LITERACY SKILLS OF 7TH GRADE STUDENTS AND THEIR SELF-EFFICACY, ATTITUDES AND PERCEPTIONS TOWARDS GRAPHICS
Yurtseven Yılmaz H., Arı G., Ulun B.
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.8, sa.21, ss.762-801, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20226. An evaluation of collocations used by children between 4.0 and 6.0 years old
ATEŞ N. T., ARI G.
African Educational Research Journal , cilt.10, sa.2, ss.94-106, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. The effect of reading literacy questioning training on Turkish language teacher candidates’ PISA-style questions preparation
İstanbullu E., ARI G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.10, sa.2, ss.9-19, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. B1 Türkçe ders kitaplarındaki kavram alanları ve kavram sayıları
ARI G., KAYMAK E. K.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.10, ss.296-307, 2021 (TRDizin)
2021
20219. An overview of writing rubrics in doctoral dissertations in Turkey
ARI G.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.0, ss.385-405, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Examining Turkish students' views on the reading literacy tasks of PISA 2018 in terms of different variables
ARI G., KESKİN H. K.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.13, sa.1, ss.125-140, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Beşinci sınıf öğrencilerinin görsel okuma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Arı G., Soylu S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION , cilt.9, sa.2, ss.718-735, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Türkçe Öğretmeni Adaylarıyla İlgili Yayımlanan Makalelerin İncelenmesi (2014-2018)
Arı G., Yaşar M. S., İstanbullu E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.487-508, 2020 (TRDizin)
2019
201913. Mediatory Effect of Reading Skill in the Rapid Automatized Naming/Reading Comprehension Relationship
Karadağ Ö., Keskin H. K., Arı G.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.197, ss.353-366, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201914. Role of Prosodic Reading in Listening Comprehension
Keskin H. K., Arı G., Baştuğ M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.7, sa.1, ss.59-65, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Bir Masal, Beş Metin: Bir Keloğlan Masalında İçerik ve Biçim Dönüşümleri
ARI G., EKEN N. T.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, ss.47-66, 2017 (TRDizin)
2017
201716. Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki (Ortaokul) Okuma Kazanımlarının Değerlendirilmesi
Arı G.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.4, ss.685-803, 2017 (TRDizin)
2017
201717. Basic Concepts of Reading Instruction
Arı G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING , cilt.5, ss.484-503, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Türkçe Dersi 1 8 Sınıflar Öğretim Programı Okuma Öğrenme Alanındaki Kazanımlarla İlgili Eleştirel Bir Değerlendirme
ARI G., KESKİN H. K.
sakarya üniversitesi eğitim fakültesi dergisi , sa.32, ss.144-169, 2016 (TRDizin)
2016
201619. Türkçe Dersi 1 8 Sınıflar Öğretim Programı Sözlü İletişim Öğrenme Alanındaki Kazanımlara Eleştirel Bir Bakış
Arı G.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.6, sa.2, ss.235-253, 2016 (TRDizin)
2014
201420. Dil Bilgisi ve Sözcük Öğretiminde Alt Eylemler
Arı G.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.11, sa.25, ss.191-202, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201421. Evaluation of the Questions of Understanding the Text in Turkish Language TextbooksAccording to Revised Bloom s Taxonomy
Arı G.
International Journal of Academic Research , cilt.6, sa.1, ss.69-81, 2014 (SCI-Expanded)
2014
201422. Verbs that 48-72 Months Old Children Use in Narrative Texts
Ari G.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.17, sa.1, ss.165-172, 2014 (SCI-Expanded)
2014
201423. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kullandığı ASOAT ve YO DE Okuma Stratejilerinin AnlamayaEtkisi
Arı G.
Çanakkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.10, sa.2, ss.535-555, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201324. 5 sınıf türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirliği
Okur A., Arı G.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.3, sa.2, ss.65-79, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201325. ÖĞRENCİLERİN İLKÖĞRETİM 100 TEMEL ESERİ OKUMADURUMU
ARI G., OKUR A.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.307-328, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201326. 6 7 8 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki MetinlerinOkunabilirliği
Okur A., Arı G.
İlköğretim Online , cilt.12, sa.1, ss.202-226, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201227. SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN NOKTALAMA İŞARETLERİNİ UYGULAMA DÜZEYİ
ARI G., KERAY B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.42, ss.40-54, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201128. TÜRKÇE 6 7 8 SINIF DERS KİTAPLARINDAKİ OKUMA VE DİNLEME İZLEME METİNLERİ İLE YAZMA GÖREVLERİ ARASINDAKİ TÜR UYUMU
Arı G.
TURKISH STUDIES , cilt.6, sa.3, ss.489-511, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201029. ALTINCI VE YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZDIĞIHİKÂYE EDİCİ METİNLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Arı G.
Türklük Bilimi Araştırmaları , sa.27, ss.43-75, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200930. The Use of Analytic Rubric in the Assessment of Writing Performance-Inter-Rater Concordance Study
Beyreli L., Ari G.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.9, sa.1, ss.105-125, 2009 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. ÇOCUK HAKLARI BAĞLAMINDA BİR İNCELEME: KELOĞLAN MASALLARI
ARI G., EREN S.
INTERNATIONAL CHILDREN RIGHTS CONGRESS, Düzce, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, ss.94-95, (Özet Bildiri)
2017
20172. TEOG TÜRKÇE SORULARININ ÖĞRETİM PROGRAMINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
EREN S., ARI G.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, ALANYA, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.410, (Özet Bildiri)
2014
20143. Okuma becerisi kazanımlarının bilişsel kategorilere göre sınıflandırılması
ARI G.
Ana dili olarak Türkçenin eğitimi ve öğretimi çalışma toplantısı bildirileri, Sivas, Türkiye, 30 - 31 Temmuz 2014, ss.35-52, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Bir Keloğlan Masalının Eş Metinlerindeki Biçimsel ve Kurgusal Dönüşümler
ARI G., EKEN N. T.
ISLET-2017 3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, ROMA, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.60, (Özet Bildiri)
2017
20175. 4-6 Yaş Arası Çocukların Eşdizim Üretimlerine Yönelik Bir Değerlendirme
EKEN N. T., ARI G.
ISLET-2017 3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2013
20136. 4 0 5 6 Year Old Turkish Childrens Usages of Events Types
ARI G.
3rd International Conference on Foreign Language Teaching And Applied Linguistic, Sarajevo, Bosna-Hersek, 25 - 27 Nisan 2013, ss.193-194, (Özet Bildiri)
2013
20137. The Analysis of The Gains in Turkish Teaching Programme According to The Revised Bloom s Taxonomy
ARI G., KERAY B.
3rd International Conference on Foreign Language Teaching And Applied Linguistic, Sarajevo, Bosna-Hersek, 25 - 27 Nisan 2013, ss.49-50, (Özet Bildiri)
2013
20138. Keloğlan Masallarında Değerler ve Karşıt Değerler
ARI G.
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, cilt.53, (Özet Bildiri)
2011
20119. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Uygulama Düzeyi
ARI G., KERAY B.
IV. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Sakarya, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2011, ss.54, (Özet Bildiri)
2009
200910. İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarındaki Yazma Konuları ve Yöntemleri Üzerine Bir İnceleme
ARI G.
II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Türkiye, 2 - 04 Temmuz 2009, ss.70-71, (Özet Bildiri)
2005
200511. Türkçe Eğitiminde Yüksek Lisans Tezleri ve Nitel Araştırma Tekniklerinin Yeri
BEYRELİ L., ARI G.
ıı. lİSANSÜSTÜ EĞİTİM SEMPOZYUMU BİLDİRİ KİTABI, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2005, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Öğrenci Yazılarını Değerlendirmede Bütüncül ve Çözümleyici Rubrikler
ARI G.
VIII. Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı Özet Kitabı, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2015, ss.65, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sosyal Medya Araçları
ARI G., YAŞAR M. S.
Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi, Okur, Alparslan; Demirdöven, Gökhan Haldun, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.576-625, 2023
2022
20223. Okuma Eğitiminin Temel Kavramları
Arı G. (Editör)
Dil Eğitiminin Temel Kavramları, Gökhan Arı,Ozan İpek, Editör, iksad, Ankara, ss.123-158, 2022
2022
20224. Bilgi Okuryazarlığı
Arı G., İpek O.
Okuryazar Mıyım, Mehtap Özden, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.31-66, 2022
2022
20225. Bilgi Okuryazarlığı
ARI G., İPEK O.
Okuryazar mıyım, Özden Mehtap, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.31-65, 2022
2019
20197. Türkçe öğretiminin tarihçesi ve Türkçe öğretim programları
ARI G.
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Fulya Topçuoğlu Ünal, Editör, Nobel, Ankara, ss.42-74, 2019
2018
20188. Konuşma Eğitimi
ARI G.
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Mustafa Durmuş, Alpaslan Okur, Editör, Grafiker, Ankara, ss.277-293, 2018
2016
20169. Creating and Using Rusrics for Assessment
ARI G.
Developments in Educational Sciences, Efe, Recep, Koleva, Irina, Atasoy, Emin, Cürebal, Isa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.285-295, 2016
2015
201510. Yaratıcı Yazma
ARI G.
Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi, Şahin, Feyzullah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-172, 2015
2012
201211. Türkçe Ders kitaplarında Fiziksel ve Biçimsel Görünüm
ARI G.
Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri, ÜLPER, HAKAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.39-54, 2012
2010
201012. Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi
Yıldız C., Okur A., Arı G., Yılmaz Y.
Pegem Akademi, Ankara, 2010
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAna Dili Eğitimi Dergisi
Danışma Kurul Üyesi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 28
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Ekim-2023
Ekim 2023Doçentlik Sınavı
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2023
Nisan 2023Doçentlik Sınavı
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Doçentlik Sınavı
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Nisan-2022
Nisan 2022Doçentlik Sınavı
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Ekim-2021
Ekim 2021