Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
An examination of opinions of teacher candidates on a course enriched throughgamification
Journal of Educational Technology and Online Learning (JETOL)
, vol.5, no.3, pp.2-67, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Tasarım Becerilerinin Değerlendirilmesi: 3B Tasarım Dersi Örneği
Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences
, vol.14, no.4, pp.641-654, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Web Sitesi’xxnin Kullanılabilirliği Hakkında Bir Durum Çalışması
Turkish Studies (Elektronik)
, vol.14, no.3, pp.1929-1943, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
BÖTE ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTERNET BAĞIMLILIĞI GÖRÜŞ VE ALGILARI
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, vol.6, no.5, pp.381-393, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim İnternete Göç Ederken Özel Gereksinimli Bireyleri Geride mi Bıraktık? Uludağ Üniversitesi Erişilebilirlik Değerlendirmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.31, no.2, pp.561-588, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

İNGİLİZCE KELİME VE TELAFFUZ ÖĞRENİMİNDE MOBİLUYGULAMALARIN ETKİSİNE DAİR KULLANICI GÖRÜŞLERİ
The Journal of Academic Social Science Studies
, vol.7, no.3, pp.1-22, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitimde Mobil Öğrenme Üzerine Araştırma Eğilimleri: Türkiye Örneği
Journal of Instructional Technologies Teacher Education
, vol.7, no.1, pp.18-35, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Discovering How Students Search a University Web Site A Comparative Usability Case Study for PC and Mobile Devices
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, vol.13, no.4, pp.12-20, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Perceived Need for Course Topics and Student Engagement in Computer Education
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.1, pp.49-70, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Uludağ Üniversitesi Örneği
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.1, pp.295-319, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, no.1, pp.295-319, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Attitudes and Motivation of English Language Teachers Concerning the DynEd System in Secondary Schools
E-journal of New World Sciences Academy
, vol.7, no.2, pp.516-525, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Are Candidates Satisfied Enough While Using Online Registration to Private Aptitude Tests
e- Journal of New Word Scieences Academy. ISSN:1308-7231.
, vol.7, no.2, pp.630-634, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Peer evaluation of teamwork and individual student achievement
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.7, no.2, pp.583-590, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Internet Self efficacy of Secondary School Students Effects of Computer Use Email Use and Student Characteristics
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.25, no.1, pp.259-277, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
An Overview for Computer Assisted Assessment
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.4, no.3, pp.729-740, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Attitudes of students toward computers
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.4, no.3, pp.797-805, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
A Web Based Learning In Science Education Student Attitudes Perceptions
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.4, no.1, pp.197-207, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Wonder Their Opinions Students Eagerly Justify Why They Need Tablet Computers
3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Trabzon, Turkey, 9 - 11 September 2015
Could Websites of Public Institutions Pass The Krug s Trunk Test
Applied Education Congress, Ankara, Turkey, 13 - 15 September 2012, vol.1, pp.237-238
Bilgisayar dersi için İnternet destekli öğrenme ortamının hazırlanması laboratuvar tanıtımı
I. Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Turkey, 15 - 16 November 2011
İlköğretim öğretmen ve öğrencilerinin DynEd programına ilişkin tutumları ve uygulama sırasında yaşadıkları güçlükler
I. Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Turkey, 15 - 16 November 2011
How does a CALL Software Impact Student Learning The DynEd Case in Turkey
ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Lizbon, Portugal, 27 June - 01 July 2011
Usability of Website of a High School
International Conference on New Trends in Education and Their Implications 2010, Antalya, Turkey, 11 - 13 October 2010, pp.1007-1012
How Usable Do The Web Sıtes Of Unıversıtıes In Turkey
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012, pp.1-2
Do 4th to 8th grade students ready to use CALL software Dyned in ESL classes
IETC2009 - 9th International Educational Technologies Conference, Ankara, Turkey, 6 - 08 May 2009
Computer Education And Instructional Technology Department Undergraduate Students’ Attitudes Toward Computer And Their Achievements.
3rd International Symposium of Computer and Instructional Technologies, 01 January 2009
The Effects of an On Line Learning Material on Students Misconceptions and Attitudes Towards Science
The International Conference on Educational Sciences, ICES’08, Gazi Magos, Cyprus (Kktc), 23 - 25 June 2008, pp.1839-1844
A Web Based Learning in Science Education Students Attitudes and Perceptions
XIII. IOSTE Symposium: The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development., Kuşadası - Aydın, Turkey, 21 - 26 September 2008, pp.28-34
How does prior knowledge affect student engagement in undergraduate level computer literacy classes
8th International Educational Technologies Conference (IETC2008), Eskişehir, Turkey, 6 - 09 May 2008, pp.964-968

Factors affecting student achievement in undergraduate level introductory information technology courses
ICES'08 - The International Conference on Educational Sciences, Famagusta, Cyprus (Kktc), 23 - 25 June 2008
Bilgisayar Benzetişimli Deneylerin Lise Öğrencilerinin Yerdeğiştirme ve Hız Kavramlarını Anlamadaki Etkisi
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 16 - 18 October 2002, pp.1424-1429
Bilgisayar simulasyonlu deneylerin lise öğrencilerinin yerdeğiştirme ve hız kavramlarını anlamadaki etkisi
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 2, Ankara, Turkey, 16 - 18 September 2002, pp.1424-1429
Books
Öğretim Teknolojileri Çalişmalarinda Kullanilabilirlik Değerlendirmeleri
in: Eğitim ve Bilim 2022, Doç. Dr. Songül KARABATAK, Editor, Efe Akademik Yayıncılık, İstanbul, pp.37-59, 2022
Takım Çalışması/ İşbirliği
in: KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, ORMANCI, Ümmühan; Çepni, Salih, Editor, nobel, Ankara, pp.503-527, 2022
Tasarım ve Geliştirme Araştırmaları
in: Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler, Çağıltay Kürşat, Göktaş Yüksel, Editor, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, pp.327-340, 2013
Human Computer Interaction and Usability
in: The Science and Education at the Beginning of the 21th Centtury in Turkey, A. Drujinin, Z. Kostova, L. Sharuho, E. Atasoy, Editor, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, pp.883-897, 2013
Temel Bilgi Teknolojileri ve Bilgisayar Kullanımı
Ekin Yayınevi, Bursa, 2011
Kelime İşlemci (MS Office Word 2010)
in: Bilgisayar Kullanımı ve Teknolojileri, Şentürk Aysan, Editor, Ekin Kitapevi, Bursa, pp.143-242, 2011