Eğitim Bilgileri
2016 - 2021
2016 - 2021Doktora
Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili Ve Eğitimi (Dr), Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Alman Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU, YABANCI DİLLER YO
Yönetimsel Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYüksekokul Müdür Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU, YABANCI DİLLER YO
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYüksekokul Yönetim Kurulu Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU, YABANCI DİLLER YO
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2005
2000 - 2005Almanca Okutmanı
Ankara Üniversitesi TÖMER Bursa Şubesi, Almanca Okutmanı
Makaleler
Tümü (9)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (4)
2023
20231. Der Beitrag eines innovativen Onboarding-Konzepts zur fachlichen und sozialen Integration neuer Lehrbeauftragten der Hochschulen für Fremdsprachen
DOĞAN M.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, sa.36, ss.983-999, 2023 (TRDizin)
2022
20222. Evaluation of The Instructor-Student Interaction in Online Classes: Instructors’ Perspective
SARAÇ M., DOĞAN M.
e-International Journal of Educational Research , cilt.13, sa.4, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. EFL Learners’ Perceptions Regarding Peer-Collaboration and Communication in Face-to-Face and Online Classes
Saraç M., Doğan M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES
, cilt.10, sa.3, ss.55-62, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Online Derslerde Eğitmen-Öğrenci Etkileşiminin Değerlendirilmesi: Öğretim Görevlilerinin Bakış Açısı / Evaluation of The Instructor-Student Interaction in Online Classes: Instructors' Perspective
Doğan M.
E-International Journal of Educational Researchers , cilt.13, sa.4, ss.99-112, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Yükseköğretimde Yabancı Dil Akreditasyonu: Türkiye’de Hizmet SunanKalite Güvence Kuruluşlarının İncelenmesi
Doğan M.
E-International Journal of Educational Research
, cilt.13, sa.3, ss.137-157, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Redefining Classroom Management in Hybrid Education Setting from the Perspectives of EFL and German Language Instructors
DOĞAN M., SARAÇ M.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES
, cilt.3, sa.2, ss.87-96, 2022 (Scopus)
2022
20227. Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Doğan M., Koc N., Saraç M.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.26, ss.765-781, 2022 (TRDizin)
2017
20178. ZUR FAMILIE IN SELİM ÖZDOĞANS “NIRGENDWOHORMONE”
Doğan M., Asutay H.
Turkish Studies
, cilt.12, sa.5, ss.137-152, 2017 (TRDizin)
2014
20149. Einstellungen von Studierenden zum Einsatz von dokumentarischen Umwelt und Naturfilmen als Lehr und Lernmaterial für Deutsch als Fremdsprache
Alyaz Y., Doğan M.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.2, ss.487-509, 2014 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. YAPAY ZEKA VE KONNEKTİVİZMİN SİNERJİSİ YOLUYLA YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN BİREYSELLEŞTİRİLMESİ: FIRSATLAR VE ZORLUKLAR
DOĞAN M.
10. INTERNATIONAL EUROPEAN CONGRESS ON ADVANCED STUDIES IN BASIC SCIENCES, Amsterdam, Hollanda, 26 - 28 Temmuz 2024, ss.123-124, (Özet Bildiri)
2022
20222. Design-Based Research als Erfolgsbasis für die Verzahnung von Theorie, Forschung und Praxis
DOĞAN M.
17. Internationale Deutschlehrertagung IDT Wien 2022 (17. Uluslararası Almanca Öğretmenleri Kongresi Viyana 2022), Viyana, Avusturya, 14 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. DİJİTAL ÇAĞIN ÖĞRENME YÖNTEMİ KONNEKTİVİZMDE ÖĞRETİCİ MODELLERİ
DOĞAN M.
CUKUROVA 8th INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE April 15-17, 2022, Adana, Türkiye, 15 Nisan 2022, (Özet Bildiri)
2019
20194. A Genre Analysis Project On Teaching Philosophy Statements
BALABAN S., DOĞAN M.
5.Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmaları Kongresi, Bandırma, Türkiye, 11 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2014
20145. Dokumentarfilme im Fremdsprachenunterricht und deren Beitrag zur Entwicklung der sprachlichen Fertigkeiten und des Verantwortungsbewusstseins von Lehramt-Studierenden
Öztürk A. O., Alyaz Y., Şenyıldız A., Doğan M.
XII. Türkischer Internationale Germanistik-Kongress, Kocaeli, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2014, ss.7, (Özet Bildiri)
2017
20176. The Interaction between Foreign AIESECMember Students that Came to Turkey andthe Students of Uludag University School ofForeign Languages as Part ofthe “Speak With Me” Project
ÖZUSLU N., DOĞAN M., MUTLU G., GÜRMAN KAHRAMAN F., ÖZTÜRK Ö., ŞAHİN Ö.
Uluslararası Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2017, ss.18, (Özet Bildiri)
2017
20177. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenimine Yönelik Dijital Oyun Geliştirme: PlayTurkish3D
ALYAZ Y., GÜRSOY E., IŞIĞIÇOK E., DİNÇER F., BAŞTÜRK Ş., ULUOCAK M., et al.
AR-GE Günleri (2017 Uludağ Üniversitesi, Bursa, Türkiye, 12 Ocak 2017
2016
20168. Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimi için Dijital Oyun Geliştirme
ALYAZ Y., DOĞAN M.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ V. BİLGİLENDİRME VE ARGE GÜNLERİ, Türkiye, 15 - 16 Mart 2016
2014
20149. Öğrenci Merkezli ve Beceri Odaklı Etkileşimsel Aktif Dil Eğitimi
KARA Ş., ÖZUSLU N., DOĞAN M.
Uludağ Üniversitesi 4. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Türkiye, 11 Kasım 2014 - 13 Kasım 2012
2012
201210. Almanca Arkeoland Proje Tanıtımı
DOĞAN M., KARA Ş., ÖZMUT O.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ AR-GE GÜNLERİ, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2012
Kitaplar
2023
20232. DEUTSCH ALS ZWEITE FREMDSPRACHE IN DER TÜRKEI: AKTUELLE LAGE UND ZUKUNFTSPERSPEKTIVEN
DOĞAN M.
DİL, EDEBİYAT, KÜLTÜR VE DİL EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI, Doç. Dr. Harun Göçerler, Dr. Suzan Deniz, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.319-347, 2023
2023
20233. KONZEPTVORSCHLAG FÜR DIE ENTWICKLUNG DER DIGITALEN KOMPETENZEN DER DAF-/DAZ-LEHRPERSONEN IN DER UNIVERSITÄREN AUSBILDUNG ZUR FÖRDERUNG DER ZUKUNFT DES DIGITALISIERTEN DAF-UNTERRICHTS
DOĞAN M.
Schriften zur Sprache und Literatur VII, Prof. Dr. Tahin Balcı, Prof. Dr. Ali Osman Öztürk, Prof. Dr. Munise Aksöz, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.91-118, 2023
2023
20234. Der Beitrag der cloudbasierten Quizlet-Applikation zur Erweiterung und Verfestigung des Wortschatzes und zur Förderung der Soft Skills
DOĞAN M.
Germanistik in der Türkei - Germanistik im Wandel III - Neue Einsichten und Perspektiven im Bereich DaF / DaZ, , Editör, Logos Verlag Berlin, Berlin, ss.25-41, 2023
2022
20225. Almanca, Fransızca ve İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Harmanlanmış Yabancı Dil Eğitimine İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi
DOĞAN M., Koç N., SARAÇ M.
Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler 1, Prof.Dr. Perihan Ünüvar, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.279-299, 2022
2022
20226. Design Model for Foreign Language Preparatory Classes
DOĞAN M., GÜLER İ., Koç N.
Education & Science 2022, Müslüm Alanoğlu, Editör, EFE Academy Publishing, İstanbul, ss.115-158, 2022
2018
20187. EFL LISTENING ’xxGO’xxES FURTHER
BALABAN S., DOĞAN M.
Balkan Eğitim Araştırmaları 2018/ Balkan Educational Studies 2018-ii, ASUTAY HİKMET, ERGİN YAŞAR DEMİRALİ, Editör, Trakya Üniversitesi, Edirne, ss.379-384, 2018
2017
20178. Üniversite yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil öğrenme tutumları ve gereksinimleri
DOĞAN M., SEYHAN YÜCEL M.
Schriften zur Sprache und Literatur, BALCI TAHİR, HOLZAPFEL OTTO, SERİNDAĞ ERGÜN, Editör, IJOPEC Publication, London, ss.161-177, 2017
2017
20179. “Speak With Me” Projesi Kapsamında Türkiye’ye Gelen AIESEC Üyesi Yabancı Uyruklu Öğrenciler ile Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Etkileşimler
ÖZUSLU GÜNGÖR N., DOĞAN M., MUTLU G., GÜRMAN KAHRAMAN F., ÖZTÜRK Ö., ŞAHİN Ö.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Yabancı Dil Öğretimi Araştırmaları, Prof.Dr.M.Ertan Gökmen, Prof.Dr.Nazan Tutaş, Dr. Sebahat Alan, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.347-363, 2017
2016
201610. YUVA Home Yabancı Dil Türkçe
ÖZTÜRK A. O., ALYAZ Y., KARA Ş., DOĞAN M., ERDAL K., KORKMAZ S.
Bursa Detay Copy Matbaacılık Yayıncılık, 2016
2016
201611. Çocuk Edebiyatında Dil Yapı ve Biçim İncelemeleri Renate Welsh ve Muzaffer İzgü’ nün Yazınbilim Açısından Karşılaştırılması
DOĞAN M., KARAOĞLU BİRCAN Ç.
Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Kültürü, Prof.Dr. Hikmet Asutay, Yrd.Doç. Tuncay Öztürk,, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınları No:171, Edirne, ss.86-92, 2016
2016
201612. Renate Welsh ve Muzaffer İzgü'nün Yazınbilim Açısından Karşılaştırılması
DOĞAN M., KARAOĞLU BİRCAN Ç.
Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Barış Kültürü Peace Culture in Child and Youth Literature, Hikmet Asutay, Tuncay Öztürk, Didem Yılmaz, Sema Duran Baytar, Sare Gürel, Zekiye Hande Ünal, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınları No: 171, Trakya, ss.86-92, 2016
2015
201513. Home -Unterrichtsmaterialien Deutsch als Fremdsprache B1
ALYAZ Y., DOĞAN M., YETİM M., ÖZMUT O., GÖÇERLER H., UZER M.
EKİN, Bursa, 2015
2015
201514. Umweltdokumentarfilme und Wortschatzentwicklung
DOĞAN M.
Akademiker Verlag, Saarbrücken, 2015
2013
201315. Home Unterrichtsmaterialien Deutsch als Fremdsprache B1
ALYAZ Y., DOĞAN M., YETİM M., ÖZMUT O., GÖÇERLER H., ÜZER M.
Ekin, Bursa, 2013
2010
201016. Cambridge Dil Ansiklopedisi
ALYAZ Y., GÜRSOY E., ATAK DAMAR E., YETİM M., ÖZMUT O., DOĞAN M., et al.
Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2010
Desteklenen Projeler
2016 - 2017
2016 - 2017Yabancı Dil Öğretimi İçin Dijital Oyun Esaslı Sunum Yazılımı Geliştirme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DOĞAN M., ALYAZ Y. (Yürütücü)
2012 - 2016
2012 - 2016Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Orhan A., Doğan M., Ceylan Y., Salı P., Atan N., Özçelebi H., et al.