Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (14)
3. The Effects of Some Socio Demographic and Academic Characteristics of University Students on Self Control
American International Journal of Social Science
, cilt.4, sa.5, ss.162-168, 2015 (Hakemli Dergi)
4. İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri İçin Matematik Dersi Motivasyon Ölçeği
Cumhuriyet International Journal of Education
, cilt.3, sa.2, ss.102-113, 2014 (TRDizin)
6. The effects of the project Be My Hope on Disadvantaged Children s School Burnout Levels
Journal of US-China Education Rewiew B
, cilt.4, sa.2, ss.131-135, 2014 (Hakemli Dergi)
8. LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK ZAMAN PERSPEKTİFLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
NWSA: Education Sciences
, cilt.4, sa.1, 2014 (Hakemli Dergi)
9. The relationship between bullying involvement and self concept and school achievement of elementary school in Turkey
Asia Pasific Journal of Research
, cilt.1, sa.14, ss.72-78, 2014 (Hakemli Dergi)
14. Analysis of attitudes of preschool prospective teachers towards teaching profession and their professional self esteem Kutahya sample
Ozean Journal of Social Sciences
, cilt.6, sa.2, ss.35-42, 2013 (Hakemli Dergi)
15. Student Teachers Global Perspectives and Attitudes Towards Cultural Diversity The Case of Uludağ University
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.93, ss.597-601, 2013 (Hakemli Dergi)
16. Elementary School Teacher Perceptions of School Counselor Effectiveness Procedia - Social and Behavioral Sciences 1917-1921 47 2012
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.47, ss.1917-1921, 2012 (Hakemli Dergi)
19. Determination of Central Epistemological Beliefs Forming Student Teachers Life Theories
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.6, sa.3, ss.411-421, 2007 (TRDizin)
20. Merkezi Epistemolojik İnançlar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik
Uludağ Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi
, cilt.19, sa.19, ss.371-381, 2006 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
13
1. The Voice of the European TeacherS
Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve Ar-Ge Günleri, Türkiye, 12 Kasım 2013 - 13 Kasım 2103
2. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Öğretim Materyallerinin Olumlu Sosyal Davranışlar Açısından İncelenmesi
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.557-558, (Özet Bildiri)
6. The Effects of the Project “Be My Hope” On Disadvantaged Children’s School Burnout Levels
4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA)., Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, ss.89-90, (Özet Bildiri)
7. The effects of the project ”Be My Hope” on Disadvantaged Children’s Commitment to School and Dependence on Teacher Conditions.
4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA)., Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, ss.90, (Özet Bildiri)
9. Farklı Programlardaki Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygı Düzeyleri İle Fen Bilimlerine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Parametrelere Göre İncelenmesi
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Fransa, 24 Mayıs 2012 - 26 Ocak 2016, (Özet Bildiri)
13. Hollanda ya göç etmiş Türk ailelerin çocuklarına yönelik erken destek projesinin etkileri
2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 - 29 Nisan 2011
Kitaplar
5
1. Keeping Youth Safe from Cyberbullying
Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2019
2. GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
ARABULUCULUK, ZEYYAT SABUNCUOĞLU, Editör, AKTÜEL YAYINLARI, Bursa, ss.207-228, 2016
3. Elementary School Teacher Perceptions of School Counselor Effectiveness Procedia
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey Sofia /Bulgaria 353-365 2013, Prof. Dr. Recep Efe, Prof. Dr. Ordenbek Mazbaev, Assoc. Prof. Dr. Zdravka Kostova, Assoc. Pro. Dr. Veda Çaışkan, Assoc. Prof. Dr. Rıza Sam, Assoc. Prof. Dr. Neslihan Sam, Assist. Prof. Dr. Mehmet Bayartan, Assoc. Prof. Dr. Emin Atasoy, Editör, St. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS SOFIA-2013, Sofija, ss.353-365, 2013
4. Ergenlikdönemindekiruhsaldegisiklikler.
CinselSaglikBilgileriEgitimiÖgretmen El Kitabi, Fincancioglu N, Bulut A, Editör, ElmaBilgisayarBasim-Yayim,, İstanbul, ss.49-53, 2008
5. Intergenerational Play: A bridge between adult and children culture
Türkiye de Çocuk Oyunları Araştırmalar, Bekir Onur, Editör, Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, ss.191-192, 2004