Eğitim Bilgileri
2015 - 2021
2015 - 2021Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
2011 - 2011
2011 - 2011Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden yararlanma düzeylerine ilişkin algıları
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2018 - 2022
2018 - 2022Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2015 - 2018
2015 - 2018Araştırma Görevlisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ
2024 - 2025
2024 - 2025Enstitü Müdür Yardımcısı
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2013
2011 - 2013Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Makaleler
Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Preserving culture and community: a principal’s struggle for the survival of a Greek minority school in Istanbul
AÇAR A., YÜKSEL S., Moustafa E.
DIASPORA, INDIGENOUS, AND MINORITY EDUCATION , ss.1-15, 2025 (Scopus)
2022
20222. Examining Prospective Teachers’ Ideological Beliefs and Preparation for Diversity - Öğretmen Adaylarının İdeolojik İnançlarının ve Çeşitliliğe Hazırlanma Durumlarının İncelenmesi
Açar A., Yüksel S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, ss.314-338, 2022 (TRDizin)
2022
20223. Economic and Political Analysis of Initial Teacher Education from Consensus and Conflict Perspectives in Documents of International Institutions
AÇAR A., YÜCEL TOY B.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.113-146, 2022 (TRDizin)
2020
20204. SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI (STK) DOKÜMANLARININ ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDEKİ EKONOMİK VE POLİTİK OLGULAR BAKIMINDAN İNCELENMESİ
AÇAR A., YÜCEL TOY B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar , cilt.13, sa.75, ss.480-498, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20195. Private University Students’ Views on the Role of University Education
Kısabcak Başgürboğa G., AÇAR A.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.529-541, 2019 (TRDizin)
2019
20196. Teaching Probability through Understanding by Design: An Examination on Students' Achievement, Attitude and Views
AÇAR A., Ercan B., ALTUN S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.198, ss.115-147, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
20187. Üstün/Özel Yetenekli Çocuklara Destek Eğitim Hizmeti Sağlanması, Toplumsal Bilinç Ve Duyarlılığın Arttırılması” Projesinin Katılımcı Odaklı Bir Yaklaşımla Değerlendirilmesi
AÇAR A., ÇAVUŞOĞLU C., GÜROL M.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.11, sa.57, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Examining Hidden Curriculum of Anatolian Teacher Training High Schools in Terms of Preparation for Teaching Profession
AÇAR A., YÜKSEL S.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.30, ss.45-54, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Determining the Relationship among Levels of Hopelessness, Levels ofJob Satisfaction and Perceptions of Self-Efficacy of Teacher Candidates
ŞAHİN E., AÇAR A.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.3, sa.1, ss.53-72, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Economic and Political Issues to affect Teacher Education Curriculum in Turkey: Analyzing International Documents
AÇAR A., YÜCEL TOY B.
7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. The role of pre-service teacher education on prospective teachers’ideological beliefs affecting their preparation for diversity
AÇAR A., YÜKSEL S.
6th International Symposium on New Issues in Teacher Education 2019, Malta, 16 - 18 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. 6th International Symposium on New Issues in Teacher Education 2019
AÇAR A., TÜRKAN A.
6th International Symposium on New Issues in Teacher Education 2019, Valletta, Malta, 16 - 18 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2017
20174. Eğitimin Özelleştirilmesine Yönelik Tutum Ölçeği Türkiye Bağlamındaki Öğretmen Adaylarına Uyarlama Çalışması
AÇAR A., TÜRKAN A., YÜCEL TOY B.
3. Cyprus International Congress of Education Research, 7 - 10 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2016
20165. Olasılık Konusunun Anlamaya Dayalı Tasarım İle Öğretimi
Ercan B., AÇAR A., ALTUN S.
III rd International Eurasian Educational Research Congress EJER 2016, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
2015
20156. Determination of the Relationship between Metacognitive Awareness and Locus of Control Levels ofProspective Teacher
ŞAHİN E., AÇAR A., ŞAHİN Ş.
3 RD ISNITE 2015 International Symposium, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, ss.72-73, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. Teachers Perceptions Related to Their Levels of Benefit from Teacher Certificate Courses
AÇAR A., YÜKSEL S.
ISNITE 2015, Volos, Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015, ss.4, (Özet Bildiri)
2014
20148. Examining hidden curriculum of anatolian teacher training high schools in terms of preparation for teaching profession
AÇAR A., YÜKSEL S.
II International Symposium, New Issues on Teacher Education (ISNITE’2014), Macerata, İtalya, 22 - 24 Mayıs 2014
2014
20149. AN INVESTIGATION ON THE RELATIONSHIP BETWEEN THE LEVELS OF HOPELESSESS,JOB SATISFACTION AND PERCEPTION OF SELF EFFICACY
ŞAHİN E., AÇAR A.
II.INTERNATİONAL SYMPOSİUM,NEW ISSUES TEACHER EDUCATİON, 22 - 24 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201410. An Investigation on the Relationship between the Levels of Hopelessness Job Satisfaction and Perception of Self Efficacy
ŞAHİN E., AÇAR A.
II International Symposium, New Issues on Teacher Education (ISNITE’2014), macerata, İtalya, 22 - 24 Mayıs 2014
2013
201311. Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumları ve Değer Tercihleri Arasındaki İlişkinin Çok Boyutlu İncelenmesi
TOSUNTAŞ Ş. B., AÇAR A., YÜKSEL S.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2022
Eylül 2022Alanyazın
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022Journal of Teacher Education and Educators
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Oğuzhan Coşkunlu - Yıldız Teknik Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Çilem Gül Ercan Tez Savunması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Kübra Yaşar Tez Savunması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Fadime Kaplan Tez Savunması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Mehtap Hoşgör Tez Savunması - Bursa Uludağ Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023