Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.10, sa.58, ss.88-113, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, aynı seviyelerdeki flüt öğrencilerinin çalgı
çalışma süreçlerini nasıl değerlendirdikleri ve karşılaştıkları sorunlara
yönelik kullanmakta oldukları öz düzenlemeli öğrenme stratejilerine ilişkin
görüşlerinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırma, Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı’nda öğrenim görmekte olan 5 flüt ana sanat dalı öğrencisi ile
gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler dönem boyunca seviyelerine uygun bir eseri
kendi çalışma programlarına uygun olarak çalışmışlardır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri görüşme tekniği
türlerinden, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir.
Araştırma verilerini elde etmek amacı ile araştırmacılar tarafından hazırlanmış
ve 13 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır.
Literatürde öz düzenlemeli öğrenme ve çalgı performansına ilişkin farklı
çalışmalar bulunmakla birlikte flüt çalgısı ve öz düzenlemeli öğrenme kavramına
ilişkin daha önce bir çalışma yapılmaması bu araştırmanın önemini
oluşturmaktadır. Bu çalışma sonucunda flüt öğrencilerinin öz düzenlemeli
öğrenme sürecinde çalışma stratejileri geliştirirken, nerede problem olduğunun
doğru saptaması ve o problemin üzerine yoğunlaşarak çalışmasını sürdürmesinin
önemi ve çalışma sürecinde tekrar sayısı, çalışma hızı, çalışma süresi, dikkat
ve konsantrasyonun öğrenme sürecinde ne derece önemli unsurlar olduğu
saptanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Öz düzenlemeli öğrenme, müzik eğitimi, flüt eğitimi, özdüzenlemeli öğrenme stratejileri
In
this study, it was aimed to obtain the opinions of flute students at the same
levels about how they evaluate the instrument study processes and the
self-regulated learning strategies they use for the problems they encounter. The research was carried out with 5
flute students studying at Bursa Uludağ University State Conservatory. Through out the semester, each
student studied a piece suitable for their level in accordance with their own
study schedule. Qualitativer research method was used in this research. The
research data were obtained by semi-structured interview technique, one of the
types of interview technique. A semi-structured interview form consisting of 13
questions was prepared by the researchers in order to obtain the research data.
Although there are different studies on self-regulated learning and instrument
performance, the fact that no previous study has been carried out on the
concept of flute and self-regulated learning constitutes the importance of this
study. As a result of this study, the importance of flute students' determining
where the problem is and continuing to work by focusing on the problem while
developing study strategies in the self-regulated learning process, and the
importance of the number of repetitions, study speed, study time, attention and
concentration in the learning process were determined.