Prof. Dr. HÜLYA KARTAL


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

E-posta: hkartal@uludag.edu.tr
İş Telefonu: +90 022 429 4220 Dahili: 9
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/hkartal
Posta Adresi: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Nilüfer /Bursa

Metrikler

Yayın

96

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

37

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

39

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

126

Proje

2

Tez Danışmanlığı

14

Açık Erişim

13
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2005

2001 - 2005

Doktora

Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Dr), Türkiye

1999 - 2001

1999 - 2001

Yüksek Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1991 - 1996

1991 - 1996

Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2012 - 2018

2012 - 2018

Doç. Dr.

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2007 - 2009

2007 - 2009

Öğretim Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

2000 - 2007

2000 - 2007

Araştırma Görevlisi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

Akademi Dışı Deneyim

1997 - 2000

1997 - 2000

Sınıf Öğretmeni

Milli Eğitim Bakanlığı, Sınıf Öğretmeni

1989 - 1997

1989 - 1997

Hemşire

Sağlık Bakanlığı, Hemşire

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

EĞİTİM PROGRAMLARI BAĞLAMINDA OKUMA KÜLTÜRÜ Sürdürülebilir Kalkınma

ULUSAL ve ULUSLARARASI ARAŞTIRMA SONUÇLARI BAĞLAMINDA OKUMA BECERİLERİ

DOKTORA TEZ DANIŞMANLIĞI

DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ

YÜKSEK LİSANS TEZ DANIŞMANLIĞI

ÇOCUK KİTAPLARININ PROGRAMDAKİ YERİ

Lisans

Lisans

ÇOCUK EDEBİYATI

Makaleler

Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Supporting Primary School Students' Mathematical Problem Posing Skills Through Children's Literature

ATAKAN E., KARTAL H., ARSLAN Ç.

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, ss.373-375, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. Behiç Ak and Pat Cartoon School

KARTAL H., SADİOĞLU Ö.

4th Baltic Sea Conference on Literacy. Searching for a Common Language., Talin, Ermenistan, 16 - 21 Ocak 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. How do children imagine their music lessons in school?

SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.

26th European Association for Music in Schools: "The School I'd Like", Music Education Meeting the Need of Children and Young People Today., Malmö, İsveç, 15 - 18 Mayıs 2019, ss.64-65, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. ÇOCUK KİTAPLARINDA ZORBALIK

KARTAL H.

AKRAN ZORBALIĞI, Türkiye, 12 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin En Çok Sevdikleri ve En Az Sevdikleri Eserler ile Bu Eserlerin Özellikleri

KARTAL H., Başer R., Köklücan D., BİLHAN D.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.860-861, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. İyi Kitap Dergisinin İlk Okuma Kitaplığı Kategorisinde Tanıtılan Eserlerin Müziksel Gelişime Katkısı.

SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.

1st International Conference on Basic Education: Basic Education and Changing World, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Öğrencilerin okula devamını artırmada bir eylem araştırması: Yıldırım Okula Devamı Artırma Projesi (YODAP)

BALANTEKİN Y., KARTAL H.

1.Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, cilt.1, ss.736-737, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Klinik Danışmanlık Modelinin Öğretmen Adayı ve Öğretim Elemanın Tarafından Uygulamaya Geçirilmesi.

DİKMEN N., BULUNUZ N., KARTAL H.

Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8)., Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.518-520, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Öğretmen Adayının öğretim becerileri yeterliliği ve Öğretim Elemanının dönüt verme sürecine etkisi açısından Klinik Danışmanlık Modeli.

ATAKAN E., BULUNUZ N., KARTAL H.

Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8)., Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.510-512, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Okula uyumun göz ardı edilen boyutu: Okul, çocuk için hazır mı?

KARTAL H., GÜNER F.

1st. International Congress on Social Sciences. 18-24 September., Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.300, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. İlkokuma-Yazma Ders Kitaplarında HarfiOkuma Ve Yazma Basamağının Değerlendirilmesi

SOYUÇOK M., KARTAL H.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Okuma Yazma Öğretiminde Çocuk Şarkılarından Yararlanılmasına Yönelik Disiplinlerarası Yaklaşım

SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

13. Okuma Yazma Öğretiminde Çocuk Şarkılarından Yararlanılmasına Yönelik Disiplinlerarası Bir Yaklaşım

SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.

15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.93, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Eğik Bitişik Yazıyı Desteklemesi Açısından Değerlendirilmesi

Özçiçek E., Dikmen N., KARTAL H.

15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.75, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. İlkokuma Yazma Öğreniyorum Ders Kitaplarındaki Metinlerin Anlam Bütünlüğü Yönünden İncelenmesi

SOYUÇOK M., KARTAL H.

15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.110, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Hayal Gücünün Kaynaklarından Biri Çocuk Kitapları One of the Sources of Imagination Children s Books

KARTAL H.

I.Uluslararası Balkan Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Kongresi, Trakya, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2016, ss.93, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. İLKOKUMA-YAZMA ÖĞRENİYORUM DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN ANLAM BÜTÜNLÜĞÜYÖNÜNDEN İNCELENMESİ

SOYUÇOK M., KARTAL H.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Supporting Literacy Education Competencies of Classroom Teachers through in service Training

AYDIN H., KARTAL H.

Pedagogical Action for a European Dimension in Educator's Induction Approaches - PAEDEIA, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2015, cilt.1, ss.55, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

19. Özel gereksinimi olan bireylerin yaşamlarına farklı bir açıdan bakma sinema filmleri

SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H., BALTACI GÖKTALAY Ş.

IV. Psikoloji ve Sanat Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. Özel Gereksinimleri Olan Bireylerin Yaşamlarına Farklı Bir Açıdan Bakma Sinema Filmleri

KARTAL H., BALTACI GÖKTALAY Ş., SUNGURTEKİN Ş.

IV. Psikoloji ve Sanat Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2015, ss.21, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. OKUMA YAZMA ÖĞRENİYORUM DERS KİTAPLARINA BİR BAKIŞ YAZMAYA HAZIRLIK

SOYUÇOK M., KARTAL H.

III. INTERNATIONAL CONFERENCE ON PRİMARY EDUCATİON, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Okur Algısını Etkileyen Çevresel Faktörler Aile Arkadaş Öğretmen

KENAN B., KARTAL H.

III.International Conference on Primary Education, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, cilt.1, ss.66, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Sesbilgisel Farkındalığı Destekleyen Bir Kaynak Resimli Çocuk Kitapları

KOÇ D., KARTAL H., ASENA F. M.

III.International Conference on Primary Education, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, cilt.1, ss.66, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Harfi Yazmadan Hece Oluşturmaya

KARTAL H.

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER YEREL ÇALIŞTAYI, Kayseri, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2015, cilt.1, ss.10, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. İlkokuma Yazma Öğretiminde Sesleri Hissettirebilmek için Etkili Bir Yol Drama

KARTAL H., SUNGURTEKİN Ş.

25. Uluslararası Yaratıcı Drama Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Nisan 2015, cilt.10, ss.20, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. Syllable Formation through Student Involvement

KARTAL H.

19th.European Conference on Literacy: Literacy in the New Landscape of Communication Research Education an the Everyday, Klagenfurt, Avusturya, 13 - 16 Temmuz 2015, cilt.1, ss.145, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. Children s Expectations from a Literacy Environment that Gives Importance to Reading

KARTAL H., SOYUÇOK M.

6th.International Conference on Literacy / Literacy in a changing world: New Challenges in Education, Girit, Yunanistan, 22 - 24 Mayıs 2015, cilt.1, ss.52, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

28. A Model Practice in Favor of Literacy I m Reading Playing

KARTAL H.

6th.International Conference on Literacy / Literacy in a changing world: New Challenges in Education, Girit, Yunanistan, 22 - 24 Mayıs 2015, cilt.1, ss.51-52, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

29. Sesi Ayırt Etmeye Yönelik Görsel Unsurların Çocuklar için Anlaşılırlığı

Fettah Metinol A., KARTAL H., Yavuz A.

USOS 2015 ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, cilt.1, ss.145, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. Harfi Yazmadan Hece Oluşturma

KARTAL H., YILDIRIM D., ZÜLAL H., HASAN K., KENAN B., AYŞEGÜL H., et al.

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2015, cilt.1, ss.16, (Özet Bildiri)

2015

2015

31. İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE SESLERİ HİSSETTİREBİLMEK İÇİN ETKİLİ BİR YOL DRAMA

SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.

25.ULUSLARARASI EĞİTİMNDE YARATICI DRAMA KONGRESİ, 2 - 05 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

32. İlkokula Hazır Olmak İçin Sadece Takvim Yaşı Yeterli mi

SOYUÇOK M., KARTAL H.

YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

33. Lifelong learning and the willingness to read outside of school

KARTAL H., Ozkilic R., Ozteke H. C.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4215-4220, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

34. Teachers bullied by their students: how their classes influenced after being bullied?

Ozkilic R., KARTAL H.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3435-3439, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2023

2023

1. Matematiksel Problem Kurmanın Çocuk Edebiyatı İle Bütünleştirilmesi

ARSLAN Ç., KARTAL H.

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç.Dr.Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.343-354, 2023

2019

2019

2. Keeping Youth Safe from Cyberbullying

Dixon D., Roman A., Kelemen G., Dughi T., Demeter E., Maier R., et al.

Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2019

2016

2016

3. Ev Okulu

KARTAL H.

Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, Fulya Temel, Editör, Vize, Ankara, ss.246-269, 2016

2015

2015

4. Erken eğitim ve destek programları

KARTAL H.

Aile eğitimi ve erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları, Fulya Temel, Editör, Anı, Ankara, ss.157-227, 2015

Desteklenen Projeler

2025 - 2028

2025 - 2028

Problem-posing with AI through Children’s picture books about EU Values (PACE)Sürdürülebilir Kalkınma

Erasmus Projesi , Özel Eylem 1 Jean Monnet Programı Projesi

(Proje Özeti)
Baltacı Ş. (Yürütücü), Arslan Ç., Kartal H., Aydın Koyuncu Ç., Ertan Y.

2023 - 2024

2023 - 2024

İlkokullarda Yetiştirme Programının İYEP Öğrencilerin Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KARTAL H. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 37

h-indeksi (WOS): 3