Eğitim Bilgileri
2001 - 2005
2001 - 2005Doktora
Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Dr), Türkiye
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İlköğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1991 - 1996
1991 - 1996Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2012 - 2018
2012 - 2018Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2007 - 2009
2007 - 2009Öğretim Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2000 - 2007
2000 - 2007Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
Akademi Dışı Deneyim
1997 - 2000
1997 - 2000Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Bakanlığı, Sınıf Öğretmeni
1989 - 1997
1989 - 1997Hemşire
Sağlık Bakanlığı, Hemşire
Verdiği Dersler
Doktora
EĞİTİM PROGRAMLARI BAĞLAMINDA OKUMA KÜLTÜRÜ
Doktora
EĞİTİM PROGRAMLARI BAĞLAMINDA OKUMA KÜLTÜRÜ
ULUSAL ve ULUSLARARASI ARAŞTIRMA SONUÇLARI BAĞLAMINDA OKUMA BECERİLERİ
DOKTORA TEZ DANIŞMANLIĞI
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (2)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (2)
2023
20231. “Okuma kültürü-dijital okuma farkındalık programının” özel eğitim ve sınıf öğretmeni adayları üzerindeki etkisi.
YALÇINTAŞ E., KARTAL H., TURHAN C.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.1288-1314, 2023 (TRDizin)
2023
20232. Son yirmi yılda okuma becerileri üzerine yapılan makalelerin bilimsel haritalama analizi.
Küreci S., KARTAL H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.11, sa.3, ss.435-459, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Children’s sense of humor and homur in the classroom
Yalçıntaş E., KARTAL H.
E-International Journal of Educational Research , cilt.14, sa.1, ss.20-36, 2023 (Hakemli Dergi)
2017
20174. İyi Kitap dergisinin çocuk kitaplığı bölümünde tanıtılın eserlerin çok yönlü analizi
KARTAL H., BİLGİN A.
TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP , cilt.31, sa.4, ss.483-500, 2017 (TRDizin)
2009
20095. Bullying and School Climate from the Aspects of the Students and Teachers
Kartal H., BİLGİN A.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.36, ss.209-226, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
20086. BULLYING PREVALENCE AMONG ELEMENTARY STUDENTS
Kartal H.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.207-217, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2007
20077. Investments for future: Early childhood development and education
Kartal H.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.7, sa.1, ss.517-554, 2007 (SSCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Supporting Primary School Students' Mathematical Problem Posing Skills Through Children's Literature
ATAKAN E., KARTAL H., ARSLAN Ç.
6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, ss.373-375, (Özet Bildiri)
2020
20202. Behiç Ak and Pat Cartoon School
KARTAL H., SADİOĞLU Ö.
4th Baltic Sea Conference on Literacy. Searching for a Common Language., Talin, Ermenistan, 16 - 21 Ocak 2020, (Özet Bildiri)
2019
20193. How do children imagine their music lessons in school?
SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.
26th European Association for Music in Schools: "The School I'd Like", Music Education Meeting the Need of Children and Young People Today., Malmö, İsveç, 15 - 18 Mayıs 2019, ss.64-65, (Özet Bildiri)
2018
20184. ÇOCUK KİTAPLARINDA ZORBALIK
KARTAL H.
AKRAN ZORBALIĞI, Türkiye, 12 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin En Çok Sevdikleri ve En Az Sevdikleri Eserler ile Bu Eserlerin Özellikleri
KARTAL H., Başer R., Köklücan D., BİLHAN D.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.860-861, (Özet Bildiri)
2018
20186. İyi Kitap Dergisinin İlk Okuma Kitaplığı Kategorisinde Tanıtılan Eserlerin Müziksel Gelişime Katkısı.
SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.
1st International Conference on Basic Education: Basic Education and Changing World, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. Öğrencilerin okula devamını artırmada bir eylem araştırması: Yıldırım Okula Devamı Artırma Projesi (YODAP)
BALANTEKİN Y., KARTAL H.
1.Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, cilt.1, ss.736-737, (Özet Bildiri)
2017
20178. Klinik Danışmanlık Modelinin Öğretmen Adayı ve Öğretim Elemanın Tarafından Uygulamaya Geçirilmesi.
DİKMEN N., BULUNUZ N., KARTAL H.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8)., Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.518-520, (Özet Bildiri)
2017
20179. Öğretmen Adayının öğretim becerileri yeterliliği ve Öğretim Elemanının dönüt verme sürecine etkisi açısından Klinik Danışmanlık Modeli.
ATAKAN E., BULUNUZ N., KARTAL H.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8)., Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.510-512, (Özet Bildiri)
2017
201710. Okula uyumun göz ardı edilen boyutu: Okul, çocuk için hazır mı?
KARTAL H., GÜNER F.
1st. International Congress on Social Sciences. 18-24 September., Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.300, (Özet Bildiri)
2017
201711. İlkokuma-Yazma Ders Kitaplarında HarfiOkuma Ve Yazma Basamağının Değerlendirilmesi
SOYUÇOK M., KARTAL H.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201612. Okuma Yazma Öğretiminde Çocuk Şarkılarından Yararlanılmasına Yönelik Disiplinlerarası Yaklaşım
SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
201613. Okuma Yazma Öğretiminde Çocuk Şarkılarından Yararlanılmasına Yönelik Disiplinlerarası Bir Yaklaşım
SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.93, (Özet Bildiri)
2016
201614. Yazmaya Hazırlık Çalışmalarının Eğik Bitişik Yazıyı Desteklemesi Açısından Değerlendirilmesi
Özçiçek E., Dikmen N., KARTAL H.
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.75, (Özet Bildiri)
2016
201615. İlkokuma Yazma Öğreniyorum Ders Kitaplarındaki Metinlerin Anlam Bütünlüğü Yönünden İncelenmesi
SOYUÇOK M., KARTAL H.
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.110, (Özet Bildiri)
2016
201616. Hayal Gücünün Kaynaklarından Biri Çocuk Kitapları One of the Sources of Imagination Children s Books
KARTAL H.
I.Uluslararası Balkan Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Kongresi, Trakya, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2016, ss.93, (Özet Bildiri)
2016
201617. İLKOKUMA-YAZMA ÖĞRENİYORUM DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN ANLAM BÜTÜNLÜĞÜYÖNÜNDEN İNCELENMESİ
SOYUÇOK M., KARTAL H.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201518. Supporting Literacy Education Competencies of Classroom Teachers through in service Training
AYDIN H., KARTAL H.
Pedagogical Action for a European Dimension in Educator's Induction Approaches - PAEDEIA, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2015, cilt.1, ss.55, (Özet Bildiri)
2015
201519. Özel gereksinimi olan bireylerin yaşamlarına farklı bir açıdan bakma sinema filmleri
SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H., BALTACI GÖKTALAY Ş.
IV. Psikoloji ve Sanat Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201520. Özel Gereksinimleri Olan Bireylerin Yaşamlarına Farklı Bir Açıdan Bakma Sinema Filmleri
KARTAL H., BALTACI GÖKTALAY Ş., SUNGURTEKİN Ş.
IV. Psikoloji ve Sanat Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2015, ss.21, (Özet Bildiri)
2015
201521. OKUMA YAZMA ÖĞRENİYORUM DERS KİTAPLARINA BİR BAKIŞ YAZMAYA HAZIRLIK
SOYUÇOK M., KARTAL H.
III. INTERNATIONAL CONFERENCE ON PRİMARY EDUCATİON, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201522. Okur Algısını Etkileyen Çevresel Faktörler Aile Arkadaş Öğretmen
KENAN B., KARTAL H.
III.International Conference on Primary Education, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, cilt.1, ss.66, (Özet Bildiri)
2015
201523. Sesbilgisel Farkındalığı Destekleyen Bir Kaynak Resimli Çocuk Kitapları
KOÇ D., KARTAL H., ASENA F. M.
III.International Conference on Primary Education, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, cilt.1, ss.66, (Özet Bildiri)
2015
201524. Harfi Yazmadan Hece Oluşturmaya
KARTAL H.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER YEREL ÇALIŞTAYI, Kayseri, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2015, cilt.1, ss.10, (Özet Bildiri)
2015
201525. İlkokuma Yazma Öğretiminde Sesleri Hissettirebilmek için Etkili Bir Yol Drama
KARTAL H., SUNGURTEKİN Ş.
25. Uluslararası Yaratıcı Drama Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Nisan 2015, cilt.10, ss.20, (Özet Bildiri)
2015
201526. Syllable Formation through Student Involvement
KARTAL H.
19th.European Conference on Literacy: Literacy in the New Landscape of Communication Research Education an the Everyday, Klagenfurt, Avusturya, 13 - 16 Temmuz 2015, cilt.1, ss.145, (Özet Bildiri)
2015
201527. Children s Expectations from a Literacy Environment that Gives Importance to Reading
KARTAL H., SOYUÇOK M.
6th.International Conference on Literacy / Literacy in a changing world: New Challenges in Education, Girit, Yunanistan, 22 - 24 Mayıs 2015, cilt.1, ss.52, (Özet Bildiri)
2015
201528. A Model Practice in Favor of Literacy I m Reading Playing
KARTAL H.
6th.International Conference on Literacy / Literacy in a changing world: New Challenges in Education, Girit, Yunanistan, 22 - 24 Mayıs 2015, cilt.1, ss.51-52, (Özet Bildiri)
2015
201529. Sesi Ayırt Etmeye Yönelik Görsel Unsurların Çocuklar için Anlaşılırlığı
Fettah Metinol A., KARTAL H., Yavuz A.
USOS 2015 ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, cilt.1, ss.145, (Özet Bildiri)
2015
201530. Harfi Yazmadan Hece Oluşturma
KARTAL H., YILDIRIM D., ZÜLAL H., HASAN K., KENAN B., AYŞEGÜL H., et al.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2015, cilt.1, ss.16, (Özet Bildiri)
2015
201531. İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE SESLERİ HİSSETTİREBİLMEK İÇİN ETKİLİ BİR YOL DRAMA
SUNGURTEKİN Ş., KARTAL H.
25.ULUSLARARASI EĞİTİMNDE YARATICI DRAMA KONGRESİ, 2 - 05 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201432. İlkokula Hazır Olmak İçin Sadece Takvim Yaşı Yeterli mi
SOYUÇOK M., KARTAL H.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2012
201233. Lifelong learning and the willingness to read outside of school
KARTAL H., Ozkilic R., Ozteke H. C.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4215-4220, (Tam Metin Bildiri)
2012
201234. Teachers bullied by their students: how their classes influenced after being bullied?
Ozkilic R., KARTAL H.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3435-3439, (Tam Metin Bildiri)
2011
201135. Hollanda ya göç etmiş Türk ailelerin çocuklarına yönelik erken destek projesinin etkileri
KARTAL H., ÖZKILIÇ R., BİLGİN A., BAŞAL H. A., OKSAL A., ÇETİNKAYA DEMİR B.
2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 - 29 Nisan 2011
2000
200036. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Sosyo Ekonomik Yapıları ve Bölümü Tercihlerini Etkileyen Faktörler
GÜLEÇ S., KARTAL H.
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, ss.90, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Matematiksel Problem Kurmanın Çocuk Edebiyatı İle Bütünleştirilmesi
ARSLAN Ç., KARTAL H.
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç.Dr.Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.343-354, 2023
2019
20192. Keeping Youth Safe from Cyberbullying
Dixon D., Roman A., Kelemen G., Dughi T., Demeter E., Maier R., et al.
Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2019
2016
20163. Ev Okulu
KARTAL H.
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, Fulya Temel, Editör, Vize, Ankara, ss.246-269, 2016
2015
20154. Erken eğitim ve destek programları
KARTAL H.
Aile eğitimi ve erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları, Fulya Temel, Editör, Anı, Ankara, ss.157-227, 2015
Desteklenen Projeler
2025 - 2028
2025 - 2028
Problem-posing with AI through Children’s picture books about EU Values (PACE)
Erasmus Projesi , Özel Eylem 1 Jean Monnet Programı Projesi
(Proje Özeti)
Baltacı Ş. (Yürütücü), Arslan Ç., Kartal H., Aydın Koyuncu Ç., Ertan Y.
2023 - 2024
2023 - 2024İlkokullarda Yetiştirme Programının İYEP Öğrencilerin Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KARTAL H. (Yürütücü)