Eğitim Bilgileri
2022 - 2024
2022 - 2024Doktora
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2017 - 2022
2017 - 2022Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
2014 - 2017
2014 - 2017Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
Erken çocuklukta sosyal duygusal öğrenme becerilerini desteklemeye yönelik öğretmen mesleki eğitim programının geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2017
2017Yüksek Lisans
Okul öncesi dönemde matematik eğitimi: Öğretmenlerin görüşleri ve uygulamaları üzerine bir durum çalışması
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
İlköğretim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2013
2011 - 2013Okul Öncesi Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Eskişehir Gelişim Koleji, Eskişehir Gelişim Koleji - Anaokulu, Okul Öncesi Öğretmeni
2011 - 2013
2011 - 2013Anasınıfı Öğretmeni
Eskişehir Gelişim Koleji Anaokulu, Anasınıfı Öğretmeni
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (3)
Diğer Yayınlar (4)
2024
20241. The seven colors of Türkiye: investigation of the effectiveness of respect for cultural differences education program for preschool teachers
Kuru N., Erdoğan S., Koç Tüylü D., Parpucu N.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.32, sa.5, ss.752-771, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Pandemic Period In Turkey Through The Eyes Of Pre-School Education Stakeholders: How Did Children Return To School?
KURU N., HAKTANIR G., KOÇ TÜYLÜ D., Kesen N., Kesmez Ş., Nevruzoğlu M.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.1, ss.109-128, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. A Study on the Perception of Turkish and Syrian Children of Each Other in Preschool Period: Tell Me About Your Friend
Kuru N., Akbayrak N., Koç Tüylü D.
Education Quarterly Reviews
, cilt.5, sa.2, ss.65-78, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. The effect of the e-mentoring-based education program on professional development of preschool teachers
ERDOĞAN S., HAKTANIR G., KURU N., PARPUCU N., KOÇ TÜYLÜ D.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.27, sa.1, ss.1023-1053, 2022 (SSCI, Scopus)
2019
20195. The evaluation of pre-service preschool teachers' experiences and views regarding integrated guided reading practices
Bulunuz M., Koç Tüylü D.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.27, sa.2, ss.208-220, 2019 (SSCI, Scopus)
2018
20186. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Anne Babalarının Kendilerine Göstermiş Oldukları Tutumları ile Gelecekte Çocuklarına Yönelik Göstermek İstedikleri Tutumlar
Başal H. A., Bağçeli Kahraman P., Koç D., Sarı B.
Academy Journal of Educational Sciences
, cilt.2, sa.1, ss.66-81, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Review on Professional Values of Teacher Candidates
GÜLER H. K., YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.751-766, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Çocukların Eleştirel Düşünme Becerilerinin Gelişiminde Soruların Aracı Rolü: Öğretmenlerin Soru Sorma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme
Yılmaz M., KOÇ TÜYLÜ D.
ITEAC 2024 - VII. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. "Duygu Dostu Okul" Dönüşüm Sürecinin Öğretmenlerin İyi Oluşları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
KURU N., KOÇ TÜYLÜ D., Kesen N.
2nd International Positive Schools & Well-Being Congress, Girne, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mayıs 2024, ss.268-269, (Özet Bildiri)
2023
20233. Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerini Desteklemeye Yönelik Öğretmen Mesleki Eğitim Programının Geliştirilmesi: İhtiyaç Belirleme Çalışması
KOÇ TÜYLÜ D., KURU N.
8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.254-255, (Özet Bildiri)
2023
20234. Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal İyi Oluşu Desteklemeye Yönelik Eğitim Modüllerinin Geliştirilmesi: Pilot Çalışma Sonuçları
KURU N., Gilbert L., YILMAZ E., TOK E., AKŞİN YAVUZ E., KARAMAN H., et al.
8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20225. Duygu Dostu Öğretmenlik Eğitiminin Okula Uyum Süreçlerindeki Etkisi: Okul Öncesi Öğretmen Görüşleri
KURU N., KOÇ D., Kesen N.
Uluslararası Eğitim Kongresi/ EDUCongress 2022 "Eğitimcileri Güçlendirmek: Stratejiler, Politikalar ve Uygulamalar", Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.966-968, (Özet Bildiri)
2022
20226. Okul Öncesi Eğitim Uygulamalarının Ekolojik Ayak İzi Bağlamında İncelenmesi
KOÇ D., TÜYLÜ M.
Uluslararası Eğitim Kongresi/ EDUCongress 2022 "Eğitimcileri Güçlendirmek: Stratejiler, Politikalar ve Uygulamalar", Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, ss.1013-1014, (Özet Bildiri)
2019
20197. 21. Yüzyıl Becerileri: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri ve Uygulamaları
KOÇ TÜYLÜ D., Demirci F. G.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcı Düşünme Eğilimlerinin Tolerans Düzeyleri ile İlişkisi
Demirci F. G., KOÇ D., GÜVEN Y.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.494-495, (Özet Bildiri)
2018
20189. The Education of Respect for Diversity within the Period of Preschool Education:The Sample of “the Project of Seven Colours of Turkey”
KURU TURAŞLI N., ERDOĞAN S., PARPUCU N., KOÇ D.
70th OMEP World Assembly and Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. “Türkiye’nin Yedi FarklıBölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının 6-8 Yaş Çocuklara ÖğretilipYeniden Oynanması Projesi”
BAŞAL H. A., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., KURU TURAŞLI N., KOÇ D.
ULUSLARARASI BİLİM VE EĞİTİM KONGRESİInternational Congress on Science and Education, Mardin, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Okul Öncesi Dönemde Farklılıklara Saygı Eğitimi: Türkiye’nin Yedi Rengi Projesi İç Anadolu Bölgesi Örneği
ERDOĞAN S., KURU TURAŞLI N., PARPUCU N., KOÇ D.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları ve Görüşleri Üzerine Bir Durum Çalışması
KOÇ D., BAŞAL H. A.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Türkiye’nin Yedi Farklı Bölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının Yılmazlığın Bileşenleri Bakımından İçerik Analizi
Başal H. A., Kuru Turaşlı N., Bağçeli Kahraman P., Koç D.
1. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 29 Mart 2018 - 31 Mart 2108, (Özet Bildiri)
2017
201714. Mesleki Gelişimde Örnek Bir Uygulama: e-Mente:OÖÖ
ERDOĞAN S., ŞEN M., ERGÜL A., PARPUCU N., KURU TURAŞLI N., KOÇ D., et al.
26. Eğitim Ulusalararası Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Mesleki etik algısı ile meslek seçimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D., GÜLER H. K.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Anne-baba Tutumları İle Gelecekte Çocuklarına Yönelik Göstermek İstedikleri Tutumlar
BAŞAL H. A., BAĞÇELİ KAHRAMAN P., KOÇ D., SARI B.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan - 23 Haziran 2017, ss.2404-2406, (Özet Bildiri)
2016
201617. Investigating the Attitudes of the Parents of Children Aged 5 6 in the Pre School Education Groups WhoDemonstrate Sociable and Unsociable
BAŞAL H. A., KOÇ D., SARI B.
2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership For All, 21 - 23 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. The Relationship between the Children Aged Five and Six Who Have Compliant and Aggressive Behavior According to Views of Their Teachers and the Emotional Intelligence of Their Mothers
BAŞAL H. A., Sari B., KOÇ TÜYLÜ D., Canbay S., Sahin D.
2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL), Liepaja, Letonya, 21 - 23 Temmuz 2016, ss.336-341, (Tam Metin Bildiri)
2015
201519. Sesbilgisel Farkındalığı Destekleyen Bir Kaynak Resimli Çocuk Kitapları
KOÇ D., KARTAL H., ASENA F. M.
III.International Conference on Primary Education, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, cilt.1, ss.66, (Özet Bildiri)
2015
201520. Bütünleştirilmiş Etkileşimli Kitap Okuma Faaliyetlerinin AnasınıfıÖğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisinin İncelenmesi
BULUNUZ M., KOÇ D., SEDA A. Ö.
EJER 2015 - II. International EEurasian Educational Research Congress (EJER CONGRESS 2015), Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
2015
201521. Review On The Professional Values Of Teacher Candidates
GÜLER H. K., YILDIRIM S. G., GÜRBÜZ M. Ç., KOÇ D.
ICEFIC- International Congress on Education For The Future: Issues And Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201422. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 6 Yaş Grubu Çocuklara Verilen Çevre Eğitiminin Çocukların Çevre Sorunlarına Yönelik Görüşleri Üzerindeki Etkisi
UYANGÖR N., KOÇ D.
Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Konferansı: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Kitaplar
2024
20241. Öğrenme Ortamı Olarak Okul ve Sınıf
KOÇ TÜYLÜ D.
Eğitime Giriş, GÜVEN GÜLÇİN, SANCILI SEMANUR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.175-196, 2024
2020
20202. Okul Öncesi Öğretmeni
KURU N., KOÇ D.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Elif Yılmaz, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.207-223, 2020
2020
20203. Geçmişten Gününümüze Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim Programları
KURU N., KOÇ D.
Okul Öncesi Eğitim Programları, Nalan Kuru, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.55-89, 2020
2019
20194. Okul Öncesi Öğretmenleri İçin e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-Mente: OÖÖ)
KURU TURAŞLI N., PARPUCU N., KOÇ D.
Pegem Akademi, Ankara, 2019
2019
20195. İlkokula Hazırlıkta Erken Okuryazarlık Eğitimi
KURU N., KOÇ D.
Adım Adım İlkokula Başlamak - Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi, Özgül Polat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.141-164, 2019
2018
20186. Türkiye’nin Yedi Farklı Bölgesinde Geçmişte Oynanan Çocuk Oyunlarının 6-8 Yaş Çocuklarına Öğretilip Yeniden Oynanması Projesi
Başal H. A., Bağçeli Kahraman P., Kuru Turaşlı N., Koç D.
Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, İktisat ve Mühendislik, Handan Asûde Başal, Mine Nazan Kerimak Öner, Yasemin Ulutürk, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.279-293, 2018
Desteklenen Projeler
2022 - 2025
2022 - 2025Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal İyi Oluşu Desteklemek İçin Bir Anaokulu Modeli Önerisi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kuru N. (Yürütücü), Akşin Yavuz E., Yılmaz E.
2020 - 2025
2020 - 2025
Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite ve Erişimin Arttırılması
AB Destekli Diğer Projeler
Kuru N., Koç Tüylü D.
2023 - 2023
2023 - 2023
Dijital Dünyada Çocuk Haklarının Güçlendirilmesi
AB Destekli Diğer Projeler
Koç Tüylü D.
2016 - 2017
2016 - 2017MEB 2013 Okulöncesi Eğitim Program Ögelerine Yönelik Eğitim Materyallerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Koç Tüylü D., Erdoğan S.(Yürütücü), Kuru N., Parpucu N., Tomris G.
2015 - 2017
2015 - 2017Okul Öncesi Öğretmenleri İçin e-Mentörlük Temelli Eğitim e-MENTE:OÖÖ
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Kuru N., Erdoğan S.(Yürütücü), Şen M., Şahin Zeteroğlu E.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam Ediyor
Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği
Üye
2018 - 2021
2018 - 2021
Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği
Yönetim Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2022
Aralık 2022Educational and Developmental Psychologist
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ödüller
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10
h-indeksi (WOS): 1
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyor