Yayınlar & Eserler

Makaleler 4
Tümü (4)
TRDizin (4)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 24

1. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kurduğu Matematik Okuryazarlığı Problemlerinin İncelenmesi

4th International Turkish Computer and Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2. Investigation the Effect of the Course Module That Designed on The Teaching of Scaling and Symmetry on the Learning Process of Students

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, cilt.1, ss.515-516, (Özet Bildiri)

3. Matematik Öğretmeni AdaylarınaYönelik Matematik Okuryazarlığı Eğitimi Modeli

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi FMGTEK-2019, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

5. Analysing Teacher Candidates’ Evolution into Teachers throughDocumentational Approach

RE(S)SOURCES International Conference, Lyon, Fransa, 28 - 30 Mayıs 2018, cilt.1, ss.43-47, (Tam Metin Bildiri)

6. Analysis of Primary Mathematics Teachers’ Lesson DocumentPreparation Processes

RE(S)SOURCES International Conference, Lyon, Fransa, 28 - 30 Mayıs 2018, cilt.1, ss.48-52, (Tam Metin Bildiri)

7. Teaching Analytical Geometry Using Dynamic Geometry Software

INOVED 2017 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.18, (Özet Bildiri)

8. Cooperative Learning in Teaching Geometry

INOVED 2017 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.16, (Özet Bildiri)

9. Eğitsel Veri Madenciliği ile Ders İçi Etkinliklerin Analizi

ITTES-2017 Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

10. Öğrencilerin Matematik Okuryazarlığı Sorularını Çözüm Süreçlerinde Ortaya Çıkan Davranışların İncelenmesi

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

11. Eğitsel Veri Madenciliği ile Öğrenci Verileri Arasında Saklanmış Gizli İlişkileri Belirleme

ITTES-2017 Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

12. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dokümantal Oluşum Süreçlerinin İncelenmesi

ITTES 2017 5th Internetional Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)

13. Algebraic Expressions vs. Number Pattern Generalisations: Which one should be taught first, in mathematics classrooms?

ICMME-2017 International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

14. How does “Mathematics Education Literature” approach the “Mathematical Modelling”? : A Thematic Review

ICMME-2017 International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

15. Ölçme Kavramının Öğretimine Yönelik Etkinliklerin Tasarım İlkeleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

16. Documentational Approach of Didactics: Case of Aydan

International EJER Congress 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, cilt.1, ss.446-447, (Özet Bildiri)

17. Ortaokul öğrencilerinin sayı örüntülerini genelleme süreçlerinin incelenmesi

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

18. Prospective Mathematics Teachers Definitions of Quadrilaterals

International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014, cilt.1, ss.354-355, (Özet Bildiri)

19. Implementation and Teacher Conception of Pattern Generalisation Tasks

International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, VİYANA, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)

20. Mathematics Teachers Views About Teaching Generalization of Number Patterns

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

21. Examining Middle School Mathematics Teachers’xx Implementation of Pattern Generalization Tasks

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

22. The Dynamics Associated with Classroom Implementation of Mathematical Tasks

The 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

23. Investigating Problem Posing Processes of Pre Service Primary Mathematics Teachers

The 37th Conference of the International Group for the Pschology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

24. Matematik Etkinliklerinin Sınıf İçinde Uygulanma Prensiplerine Kuramsal Bakış

1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar 1

1. Documentational Approach to Didactics

Encyclopedia of Mathematics Education, Stephen Lerman, Editör, Springer, ss.1-12, 2020
Metrikler

Yayın

29

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

9

Proje

1