Sosyal Duygusal Öğrenme Araştırma Grubu
Sosyal Duygusal Öğrenme Araştırma Grubu, Türkiye’de sosyal ve duygusal öğrenme (SDÖ) alanındaki araştırmaları ilerletmeyi, bu alanda çalışan akademisyenleri, eğitimcileri ve uygulayıcıları bir araya getirmeyi amaçlayan disiplinler arası bir araştırma topluluğudur.
SDÖ Araştırma Grubu, bireylerin sosyal, duygusal ve akademik gelişimini destekleyen bütüncül yaklaşımlar geliştirmeyi ve bu alanda kanıta dayalı bilgi üretimini teşvik etmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda çocukların sosyal ve duygusal öğrenme becerilerinin geliştirilmesi, öğretmenlerin bu becerileri destekleme yeterliklerinin güçlendirilmesi ve okul temelli sosyal duygusal öğrenme uygulamalarının yaygınlaştırılması yönünde çalışmalar yürütülmektedir.
Grup çatısı altında, ayrıca, sosyal duygusal öğrenmenin erken çocukluktan yetişkinliğe kadar uzanan gelişimsel boyutunu inceleyen ulusal ve uluslararası araştırma iş birliklerinin de sağlanması amaçlanmaktadır.
Çalışma Alanları
- Sosyal ve Duygusal Öğrenme Kuramları ve Modelleri: SDÖ'nün beş temel bileşeni üzerine kuramsal ve ampirik araştırmalar yürütmek.
- Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Öğrenme: Okul öncesi dönemde sosyal duygusal öğrenme becerilerinin desteklenmesi, öğretmen eğitimleri ve program geliştirme çalışmaları yapmak.
- Öğretmenlerin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri ve Mesleki Gelişimi: Öğretmenlerin sosyal duygusal öğrenme becerilerini değerlendirmek, bu konuya ilişkin farkındalıklarını artırmak ve mesleki gelişim programları tasarlamak.
- Okul İklimi ve Sosyal Duygusal İyi Oluş: Okul ortamlarında güven, empati, iş birliği ve duygusal güvenliğin güçlendirilmesine yönelik uygulama ve değerlendirme çalışmaları yürütmek.
- Doğa Temelli ve Sürdürülebilir Sosyal Duygusal Öğrenme: Doğa ile etkileşim içinde sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleyen etkinlik ve öğrenme ortamları geliştirmek.
- Aile ve Toplum Temelli Sosyal Duygusal Öğrenme: Aileleri ve toplumsal paydaşları sürece dahil eden, topluluk düzeyinde sosyal-duygusal gelişimi destekleyen uygulamalar tasarlamak.
- Politika ve Program Geliştirme: Ulusal düzeyde eğitim politikalarına ve müfredatlara sosyal duygusal öğrenme perspektifini entegre etmeye yönelik öneriler ve rehberler hazırlamak.
- Ulusal ve Uluslararası İş Birlikleri: Sosyal duygusal öğrenme alanında çalışan araştırma merkezleri, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla ortak projeler yürütmek.