SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Early childhood teacher candidates' qualifications in science teaching
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, ss.373-390, 2012 (SCI-Expanded)
Teaching science process skills in kindergarten
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.3, ss.47-64, 2011 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Reggio Emilia-ilhamlı anaokulunda öğretmen olma süreci: Fenomenolojik bir araştırma
Egitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education
, cilt.2021, sa.27, ss.155-181, 2021 (ESCI)
Understanding the Reggio Emilia-inspired literacy education: A meta-ethnographic study
International Journal of Curriculum and Instruction (IJCI)
, cilt.13, sa.1, ss.68-92, 2021 (Hakemli Dergi)
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
EKEV Akademi Dergisi
, cilt.83, sa.24, ss.137-163, 2020 (Hakemli Dergi)
How to Improve the Society Service Course Early Childhood Education Teacher Candidates Experiences in the Project Do you want to be a child for one day
Educational Journal of Living Theories
, cilt.3, sa.2, ss.212-234, 2010 (Hakemli Dergi)
THE PROBLEMS EXPERIENCED BY MALE EARLY CHILDHOODTEACHER CANDIDATES Okulöncesi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Erkek Öğretmen Adaylarının Karşılaştıkları Güçlükler
EKEV Akademi Dergisi
, cilt.14, sa.43, ss.165-174, 2010 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Sınıfta Demokratik Ortamı Geliştirmeye İlişkin Öngörüleri
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, ss.89-95, 2010 (Hakemli Dergi)
Examining Language of Information Books for Children
Education
, cilt.130, sa.3, ss.399-403, 2010 (Hakemli Dergi)
Literacy Development of a Preschooler An Exemplary Case
The Journal of International Social Research
, cilt.3, sa.11, ss.365-371, 2010 (Hakemli Dergi)
Anaokulunda Kamera Kullanımına İlişkin Velilerin Tutumları ve Görüşleri
EKEV Akademi Dergisi
, cilt.14, sa.45, ss.151-162, 2010 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Performans Görevlerinin Verilme Gerekçelerine İlişkin Algı Düzeyleri
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.14, ss.247-258, 2010 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi Eğitim Döneminde Çocuk Bakıcıları Ebeveynlerin Yaşantıları Ve Görüşleri Üzerine Bir Araştırma
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.1-18, 2010 (Hakemli Dergi)
Women as a Mother and Her Play Relation with the Child
The Journal of International Social Research
, cilt.3, sa.13, ss.86-95, 2010 (Hakemli Dergi)
Kütahya İlinde Anaokulu Çağı Çocukları Olan Anne Babaların Karşılaştıkları Problemler
Milli Eğitim
, cilt.188, ss.218-229, 2010 (Scopus)
The effect of educational differences on the level of job satisfaction in police officers in Turkey
International Journal of Police Science Management
, cilt.11, sa.3, ss.358-365, 2009 (Hakemli Dergi)
Perspectives of Teacher Candidates on Measurement and Evaluation Methods Used to Assess Their Achievement at the University
Research Journal of Social Sciences
, cilt.4, ss.15-20, 2009 (Hakemli Dergi)
Awareness Level of Teachers about the Characteristics of Gifted Children
Australian Journal of Basic and Applied Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.2519-2527, 2009 (Hakemli Dergi)
Understanding Features of Amiable Environments That Can Nourish Emergent Literacy Skills Of Preschoolers
Australian Journal of Basic and Applied Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.2510-2518, 2009 (Hakemli Dergi)
Integrated Disciplines Understanding the Role of Art in Science Education in a Preschool
Journal of Applied Sciences Research
, cilt.5, sa.10, ss.1375-1380, 2009 (Hakemli Dergi)
The Third Dimension in Preschools Preschool Environments and Classroom Design
European Journal of Educational Studies
, cilt.1, sa.1, ss.55-66, 2009 (Hakemli Dergi)
The Educational Quality of the Technology used in Teacher Training
World of Applied Sciences Journal
, cilt.6, sa.6, ss.855-860, 2009 (Hakemli Dergi)
Theory into Practice Examination of Teacher Practices in Supporting Children s Creativity and Creative Thinking
Ozean Journal of Social Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.91-96, 2008 (Hakemli Dergi)
Okullarda Çocuklar Arası Zorbalık
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.22, ss.161-170, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
The Reggio Emilia Approach
The panel "Vocational Tendencies in Early Childhood Care and Education (Erken Çocukluk Bakım ve Eğitiminde Mesleki Yönelimler)" Reconstruction of Vocational Schools in the Digital Era Symposium 10-13 May 2022; https://myosempozyumu.fsm.edu.tr/Dijital-Cagda-Meslek-Yuksekokullarinin-Yeniden-Yapilandirilmasi-Sempozyum-Programi--Paneller, Türkiye, 10 Mayıs 2022, cilt.1, ss.1
MAKING TEACHING AND LEARNING VISIBLE THROUGH DOCUMENTATION AS ONE OF THE FUNDAMENTAL PRINCIPLES OF THE REGGIO EMILIA APPROACH
Texas A&M University-San Antonio & Voices ECT Collaboration Meeting , TX, Amerika Birleşik Devletleri, 20 Kasım 2021
The Values Included in the Preschool Education Program and the Methods and Techniques That Can Be Used in Values Education (Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Değerler ve Çocuklara Bu Değerlerin Kazandırılmasında Kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler)
Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2020
An Exemplary Spritual Education in Early Childhood: Waldorf Education (Erken Çocuklukta Örnek Bir Ruh Eğitimi: Waldorf Eğitimi)
Uluslararası Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2020
Okul Öncesi Alternatif Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Reggio Emilia, High/Scope ve Waldorf
INTERNATIONAL CONGRESS OF PEDAGOGICAL RESEARCH, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, ss.136
“Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitiminde Reggio Emilia Yaklaşımı Örneği
5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2020), Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE PROJE YAKLAŞIMI İLEGELENEKSEL EĞİTİM MODELİ’NİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES-IV, Baku, Azerbaycan, 26 - 28 Haziran 2020
Reggio Emilia Approach in Early Childhood Education Promoting 21st Century Skills
International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (ICIER), Nicosia, Kıbrıs (Kktc), 19 - 20 Haziran 2020
Okul Öncesi Eğitiminde Duyusal Zengin Ortamlar: Reggio Emilia Örneği
1. Uluslararası Katılımlı Duyu Bütünleme Kongresi.(1. National Sensory Integration Congress with International Contribution https://www.en.udbk2019.org/), İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2019
Examining Awareness Level of Parents on TV Watching Habits Of Their Children
I. International Symposium on Animation, Kütahya, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2016
Çocuk Ev Erken Dil Ve Okuryazarlık Gözlem Aracının Geçerlik Ve Güvenilirlik Çalışması
Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımından Esinlenerek Yapılan Proje Uygulamaları Bir Eylem Araştırması
Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi: Disiplinlerarası Katkı, Kuram ve Uygulama Deneyimleri, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
A Qualitative Study to Understand Hands Heads Hearts on Science Education in Early Childhood Education Centers The Learner
The Learner: 21st International Conference on Learning, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Temmuz 2014
Urban Second Graders Learning about Sun Earth and Moon through 3D Visualization
American Educational Research Assocation (AERA) Conference, Vancouver, Vancouver, British Columbia, Kanada, 1 - 03 Nisan 2012
Teacher Candidates Experiences in the Society Service Course Examining the Project Do You Want to be a Child for One Day
Encouraging creativity in education, Collection of papers – a Handbook of ”Creative Approach to Teacher Education” for Current and Future Teachers, Zagreb, Hırvatistan, 1 - 03 Eylül 2009
Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Öğrencilerle Akademik Olarak Başarılı Öğrencileri Ayırt Edebilme Becerileri
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 03 Mart 2009
A Symposium Session Weaving a Tapestry of Classroom Life Together Critiquing a Peer Culture School Culture Heuristic
The 16th international Reconceptualizing Early Childhood Education [RECE] 2008 Conference: Weaving with and across Paradigms and Traditions https://www.receinternational.org/archives.html https://www.receinternational.org/pdf/rece_program_2008.pdf, Victoria, Biritish Columbia, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Haziran 2008
Quality Environment and Quality Science Education in a Reggio Emilia Inspired Preschool
The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2008 International Conference, St. Louis, Missouri, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2008
The Intersection of Effective Teaching Learning Strategies in Natural Sciences Education and Early Childhood Education Approaches Reggio Emilia and its Reflections in an American Laboratory Preschool
American Educational Research Assocation (AERA) Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2007
An Exemplary Approach to Natural Sciences Education in Preschool Reggio Emilia
National Association of Research in Science Teaching Conference (NARST), New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2007
Exploring Natural Sciences Education within a Reggio Emilia inspired Preschool Context
The Association for Science Teachers Education (ASTE) 2007 International Conference, Clearwater, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2007
You Cannot Play With Us Bullying and Exclusion of Children with Special Needs in Inclusive Classrooms
Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2006
Okullarda Zorbalığa Maruz Kalan Çocuklar
VIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2005
A Fair Chance Discussion of Different Curricula and Inclusion of Young Children with Special Needs in General Classrooms
Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005
Designing a Learning Environment for Preschoolers with Disabilities
Americans with Disabilities Act (ADA) Multiple Perspectives on Access, Inclusion and Disability Conference, Columbus, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Nisan 2005
Öğretmen Tutumları Beklentileri Anketi
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.648-655
A dan Z ye Güvenli Bir Okul Anasınıfından Orta Öğretime Çocuklar Arası Şiddete Karşı Bir Model Tasarımı
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2004, ss.656-662
Education in a Safe Environment A New School Wide Bullying Intervention Model
2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004
Play and Emergent Literacy in Early Childhood Education
2nd International Quality in Early Childhood Primary Education Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2004
Kitap & Kitap Bölümleri
Multicultural Education in Early Childhood Education Policies (Chp 13, pp.409-435)
Early Childhood Education Policies, H. Ogelman & S. Sarac (Eds), Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.409-434, 2022
ERKEN OKURYAZARLIK Becerileri ve Desteklenmesi
Early Literacy and Early Literacy Skills, F. Erbay, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara., ss.1-50, 2021
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DÜNYADA ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FARKLI YAKLAŞIM, PROGRAM VE MODELLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI, NALAN KURU, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.25-54, 2020
Çocuklarda Problem Davranışlar ve Ailelerin Desteklenmesi
Aile Eğitimi, A. Arıkan B. Dinç, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.181-211, 2016
Erken Çocukluk Eğitiminde Gelişimsel Olarak Uygun Uygulamalar Anlayışı ve Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitimi Programları
Okul Öncesi Eğitime Giriş, N.Avcı ve M.Toran, Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, Ankara, ss.151-179, 2015
Duyarlı Öğrenciler Topluluğu Oluşturma: Çocuklara Rehberlik
Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar Effective Practices in Early Childhood Education Building a Foundation Pearson, Hatice Zeynep İnan Taşkın İnan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.236-271, 2015
Farklı Eğitim Yaklaşım ve Modellerinde Yaratıcılık
Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 2 Yaratıcılığın Keşfi, Çelebi-Öncü E., Editör, Hedef CS yayıncılık, Ankara, ss.54-73, 2014
Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması
Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Eğitimi, Mustafa Metin, Çiğdem Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-95, 2014
Anaokulu çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimi
Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.294-326, 2013
Okulöncesi Eğitimde Proje Yaklaşımına Dayalı Uygulamalar
Özel Öğretim Yöntemleri II, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.119-152, 2013
Anaokulu çocuklarının fiziksel ve motor gelişimi
Erken çocukluk döneminde gelişim Multi kültürel bakış açısından, Berrin Akman, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.196-225, 2013
Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı
Anı Yayıncılık, Ankara, Ankara, 2012
Peer Culture Processes Embedded in Natural Sciences Projects of Preschoolers
Educating Toddlers to Teachers Learning to See and Influence the School and Peer Cultures of Classrooms, D. Fernie, S. Madrid, R. Kantor, Editör, Hampton Press, USA, NJ, ss.143-166, 2011
Bağlaşımcılık/Bağ Kuramı (Edward L. Thorndike) ve Edimsel Koşullama (B. Frederic Skinner)
Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları, B. Oral (Ed.), Editör, Pegem, Ankara, ss.73-100, 2011
Okul Öncesi Eğitim Ve Okul Öncesi Eğitim Programı
Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri, Fatma Alisinanoğlu, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.1-23, 2011
Okul Öncesi Eğitim Programında Değerler Eğitiminin Kapsamı
Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi, A.Arıkan, Editör, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.95-122, 2011
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaratıcılık: Reggio Emilia Örneği.
Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Çelebi-Öncü, E., Editör, Pegema, Ankara, ss.159-175, 2010
Ansiklopedide Bölümler
Early Childhood Education An international Encyclopedia v1
Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.140-145, 2007
Early Childhood Education An international Encyclopedia V2
Greenwood Publishing Group, Praeger: Westport, CT, USA, ss.340-344, 2007