The impact of peer teaching on efl students' self-regulation and vocabulary learning


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: GÖZDE FINDIK

Danışman: İLKNUR SAVAŞKAN

Özet:

Bir sosyal öğrenme teorisi olarak, akran eğitimi, şüphesiz öğrencilere öğreterek öğrenmelerini sağlar. Bu çalışma, karşılıklı akran eğitimlerinin İngilizce kelime hazinelerini öğrenmedeki olası gücünü ve kendi kendine düzenlenen kelime öğretimi öğrenmeye etkilerini ayrıntılı olarak araştırmak için yapılmıştır. Başlangıçta, SRCvoc stratejilerini devlet ortaokuluna kayıtlı bir grup öğrenciye öğretmek amaçlanmaktadır. Daha sonra, öğrencileri akran eğitimleri hakkında eğitmek ve akranlarıyla kişisel ve akademik becerilerine göre eşleştirmeleri ve "Ayrılıp Birleşme" ve "Düşün Eşleş Paylaş" teknikleriyle çalışacakları bir ortam yaratmaları ve akran öğretimi programlarında öz düzenlemeli kelime öğrenme stratejilerini kullanmaları amaçlanmaktadır. Son olarak, öz düzenlemeli kelime öğrenme strateji kullanımının akran öğretimi programına girişimlerinin kelime hazineleri üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını araştırmak amaçlanmaktadır. Katılımcılar, Aydın kentinde kırsal bir devlet ortaokuluna kayıtlı 13 yaşında 7. sınıftaydı (n = 40). Çalışmaya katılan tüm katılımcılar aynı yeterlilik düzeyindeydi (A2). Bu çalışmada kullanılan veri toplama araçları, Kelime Öğreniminde Öz Düzenleme Kapasitesinin Türkçe bir versiyonu (SRCvoc) (Tseng ve diğerleri, 2006), kısa bir Özgeçmiş Anketi, ön test, son test, karşılıklı akran geri bildirimleri, düşünceler, tutumlar, süreçle ilgili olumsuz ve olumlu duygular dahil olmak üzere öğrencilerin günlükleriydi. Tseng, Dörnyei ve Schmitt (2006) tarafından eğitim psikolojisi alanından vurgulanan öz-düzenleme kavramına dayanan araç dört alt başlıkta 20 maddeden oluşmaktadır. Katılımcılar ankete A2 düzeyinde cevap verdiler. Nicel verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmıştır. Bu deneysel çalışma, akran öğretmenliğinin öğrenici üzerindeki etkilerini ve iki ay boyunca çalıştıktan sonra edindikleri akran öğretmenliğinin faydalarını ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Bu araştırmanın katılımcıları ortaokulun gönüllü öğrencileriydi. Bu katılımcılar İngilizce öğrenme ve yabancı dil kelimelerini kalıcı bir şekilde öğrenme konusundaki gereksinimlerine, başarılarına ve İngilizce becerilerine göre öğretmen veya öğrenci olarak eşleştirildi. Katılımcılar, İngilizce olarak yabancı dil olarak ihtiyaç ve bilgisine göre rollerini değiştirmişlerdir. Bu akran öğretimi süreci, kendilerini eğitimin her iki tarafında da fark etmelerini ve tanımalarını sağlar; eş zamanlı olarak öğretme ve öğrenme, rollerini değiştirme ve İngilizce kelime öğreniminde kendi gelişimlerini gözlemleme fırsatı sunar. Akran eğitiminin gruplar arası kelime stratejileri üzerindeki etkisinin analizinin bulguları, deney grubundaki ve kontrol grubundaki öğrencilerin son test SRCvoc skalası ortalama puanları arasında anlamlı bir fark bulunmadığını göstermiştir. Ayrıca grup içi karşılaştırmaların analiz sonuçlarına göre akran öğretiminin SRCvoc stratejileri üzerindeki etkisinin; ön test ile SRCvoc skalası son test testi arasında deney grubu ve akran eğitimi alan kontrol grubu öğrencilerinin ortalama puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Son bulgu, deney grubunu ve kontrol grubunu oluşturan öğrencilerin kelime öğrenme stratejilerini ön teste göre geliştirmeleridir. Bu sonuçlarda, öğrencilerin etkileşiminin karşılıklı başarıyı arttırdığı söylenebilir.