Bir içten yanmalı motorda krank mili titreşimlerinin sonlu elemanlar yöntemiyle incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 1994

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mustafa Uysal

Danışman: OSMAN KOPMAZ

Özet:

Bu çalışmada içten yanmalı motorlarda krank mili burulma titreşimleri incelenmiştir. Ele alman altı silindirli bir içten yanmalı motorun krank mili, volan ve damperi bilgisayarda katı modellenerek sonlu elemanlar yöntemiyle modal analize tabi tutulmuş, ayrıca ayrık model yardımıyla benzer bir analiz yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. 2. Bölümde dinamik analiz için temel bilgiler verilmiş ardından 3. bölümde pistonlu makinalarda özellikle krank mili titreşimleri ve kontrol yöntemleri ele alınmış, bilinen çözüm yöntemlerine değinilmiştir. 4. bölümde sonlu elemanlar metodunun dinamik problemlerde kullanılışı anlatılmıştır. 5. bölümde çalışmaya konu olan krank milinin analizi adım adım anlatılmış ve analiz neticeleri çıkarılmıştır. Son bölümde ise analiz sonuçlan değerlendirilmiş ve bundan sonra yapılacak çalışmalar hakkında tavsiyelere yer verilmiştir.