Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ÖZGÜR ANDIRICI
Danışman: FEYYAT GÖKÇE
Özet:Bu araştırmada, ilköğretim okullarındaki müzik derslerinde kullanılan yöntemler ve bu yöntemlerin kullanılma sıklığı ile ilgili öğretmen görüşleri ortaya konularak, görüşlere ait bulgular, bulgulara dayalı yorumlar ve öneriler yer almaktadır. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde görev yapmakta olan ilköğretim müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Evrenden random olarak seçilen 265 müzik öğretmeni araştırmamızın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada, ilköğretim müzik dersi programı ve müzik derslerinde kullanılan yöntemlere ait bulgular doküman incelemesi yolu ile elde edilmiştir. Ölçme aracı olarak 5’li derecelendirme ölçeğinde geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan müzik öğretmenlerine anket uygulanmış ve anket sonuçları SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Görüşler, yüzde ve frekans değerleri ile t-testi sonuçları ve One Way Anova testi sonuçlarına dayalı olarak yorumlanmıştır. Manidarlık düzeyi ,05 olarak alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretim yöntemlerinin bilinme ve kullanım sıklığı düzeylerine ait öğretmen görüşlerinin; cinsiyet, okul türü, sınıf mevcutları, derslik değişkenleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Kıdem ve mezuniyet durumu değişkenlerine göre anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim müzik öğretmenlerinin yöntemleri bilme ve kullanım sıklığı düzeylerinin yetersiz olduğu düşünülmektedir. Müzik öğretim yöntemlerinin, öğretmenler tarafından bilinme düzeyini arttırmak ve etkili kullanmalarını sağlamak için; yöntemler hakkında hizmet içi eğitim verilmesi ve yöntemlerin kullanılmasına ilişkin bilgilendirici kaynakların öğretmenlerin kullanımına sunulması gerektiği düşünülmektedir.