Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Kardelen Güneş Taşlı
Danışman: MENEKŞE SEDEN TAPAN BROUTIN
Özet:Geometri yapısı itibariyle soyut kavramlar içeren bir derstir. ortaokul dönemindeki öğrencilere bu soyut dersi geleneksel öğretim yöntemleriyle işlemenin bazı öğrenme güçlüklerine neden olabileceği düşünülebilir. bu sebeple öğrencilere zenginleştirilmiş öğrenme ortamları sunmak önemli görünmektedir. öğrencilere zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarını hazırlamak da hali hazırda mesleğini sürdüren öğretmenlere ve lisans eğitimlerini tamamlayıp mesleğe başlayacak aday öğretmenlere düşmektedir. bu araştırmada, eğitim fakültesi “öğretmenlik uygulaması” dersi dâhilinde aday öğretmenlerin 5. sınıf öğrencilerine uygulama yaptıracağı bir ortam hazırlanmaya çalışılmıştır. araştırmacı tarafından ortaokul 5. sınıf öğrencilerine “geometrik cisimler” alt öğrenme alanının kazanımlarını kavratmaya yönelik derste dinamik geometri yazılımı (dgy) ve somut materyallerin kullanımını gerektiren ders planları hazırlanmıştır.Araştırmaya hizmet edip örneklemler üzerinde daha ayrıntılı ve derinlemesine çalışmaya olanak verdiğinden amaçlı örnekleme yönteminin bir türü olan “maksimum çeşitlilik örnekleme” yöntemiyle çalışma grubu belirlenmiştir. çalışmada, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin eğitim fakültesi ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören son (4.) sınıf öğrencilerinden dört aday öğretmenle çalışılmıştır. araştırma, maksimum çeşitlilik örneklemesine uygun olarak seçilmiş olan dört aday öğretmenle gerçekleştirilmiştir. araştırma sorularına gerekli cevapları bulabilmek amacıyla veri çeşitlemesine önem verilmiştir. veri toplama sürecinde gerek sözlü gerek yazılı mülakatlara yer verilmiş, video ve ses kayıtları alınmıştır. araştırmanın sonuçları “aday öğretmenlerin uygulama öncesi, süreci ve sonrası derslerde dgy kullanımıyla ilgili görüşlerine yönelik sonuçlar”, “aday öğretmenlerin uygulama öncesi, süreci ve sonrası öğretmenlik mesleği ile ilgili görüşlerine yönelik sonuçlar” ve “aday öğretmenlerin uygulama süreci sonrası derslerde (matematik öğretimi) somut materyal kullanılması ile ilgili görüşlerine yönelik sonuçlar” şeklinde belirlenmiştir.