Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AGİL GANBARLİ
Danışman: HATİCE ŞAHİN
Özet:Bu çalışmada; bağlaçların yabancılara Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini anlatabilmek, bağlaçların yabancı dil olarak Türkçe öğretim kitaplarındaki kullanımını tespit etmek ve bu kitaplar dışındaki bağlaçların öğretimi hakkında yöntem bilgisi oluşturmak amaçlanmaktadır. İlk bölümde Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmekle başlanıp bunun yanı sıra yabancı öğrencilere Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar, Yabancılara Türkçe Öğretiminin önemi ve Yabancılara Türkçe Öğretimine getirilen öneriler ele alınacaktır. Ayrıca çeşitli TÖMER'ler (Türkçe Öğretim Merkezleri) ve bu merkezlerde yayınlanan kitaplar hakkında da bilgi verilecektir. İkinci Bölümde kısa olarak Sözcük Türleri ele alınacaktır. Bu bölümde en önemli konu olan Bağlaçlar ve onun Türkçedeki öneminden bahsedilecektir. Burada bağlaçlar ve özellikleri geniş bir biçimde incelenecektir. Son bölümde ise bağlaçların TÖMER kitaplarındaki kullanımı, bu kitaplarda kullanılmayan bağlaçların yabancılara Türkçe öğretirken nasıl verilmesi gerektiği vurgulanacaktır. Ayrıca Türkiye'de eğitim göre yabancı öğrencilere anket yapılacaktır. Ve bu anket sonuçları ve değerlendirme de çalışmaya ek olarak sunulacaktır.