Altıncı ve yedinci sınıf ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile teknoloji bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Armağan Özçelik Demir

Danışman: ASUMAN YÜKSEL

Özet:

Bu çalışma altıncı ve yedinci sınıf ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile teknoloji bağımlılığı arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektedir. Nicel araştırma yöntemlerinin uygulandığı çalışmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Batman ili Merkez ilçesinde eğitim gören 280 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak katılımcılara “Kişisel Bilgi Formu”, “Sosyal Beceri Ölçeği” ve “Teknoloji Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 23.0 istatistiki analiz programı ile analiz edilmiştir. Veri analizinde frekans, yüzde, t-testi, Tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin internet bağımlılığı toplam skorları ile sosyal beceri toplam skorları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin internet bağımlılık skorları ile sosyal beceri skorlarının cinsiyet, sınıf seviyesi, anne eğitim düzeyi, evde internet erişiminin olmasının hem sosyal becerileri hem de teknolojik bağımlılık skorlarında anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür.