Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MUHAMMED RAFET BAKCAN
Danışman: GÜNEŞ YILMAZ
Özet:Araçlarda kullanılan kablolar yakıt etkinliği, araç performansı ve araç güvenliği açısından dolaylı olarak önemlidir. Kabloların araç içerisindeki kullanım yerine ve ortam şartlarına göre uygun olarak seçimi ile araç toplam ağırlığı optimum düzeyde tutar ve fazla yakıt tüketimi azaltılmış olur. Bununla birlikte kötü ortam şartlarında aracın kullanımında uygun kablonun seçimi ile kablo sisteminde olabilecek olası yangınların önüne geçilerek güvenlik sağlanır. Bu tez çalışmasında araç içerinde kullanılan modüllere giden tek damarlı bakır kabloların kesitlere göre maksimum akım taşıma kapasitesi belirlenmiştir. İlk olarak benzetimler ile kablo çapına göre maksimum akımlar hesaplanmıştır. Çıkan sonuçlar sonlu elemanlar metodu kullanılarak modellenen geometri üzerinde denenerek düzeltme faktörü elde edilmiştir. Sonlu elemanlar metodu ile bilgisayar ortamında yapılan simülasyonda elde edilen sonuçlar deneysel olarak örnek kablolar üzerine uygulanmıştır. Son olarak deneysel ve simülasyon ile elde edilen termal ve elektriksel sonuçlar karşılaştırılmıştır.