Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2002
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ARMAN KAMİL BAYRAK
Danışman: İRFAN KARAGÖZ
Özet:Günümüzde otomotiv sektörü de, teknoloji gibi dur durak bilmeyen bir ilerleyiş içerisindedir. Ekonomik avantajlarının yanısıra, dizel otomobiller de benzinliler kadar hızlı ve güçlüdürler. Yeni teknolojiler, dizel motorların yapısal dezavantajlarının ortadan kaldırılması (emisyonlar, ağırlık, dar devir aralığı) konusunda değişik fikirler ortaya çıkarmıştır. Bunlardan biri de Common Rail olarak adlandırılan sistemdir. Bu çalışmada, genelde karışık olarak değerlendirilebilecek sistem ve onun parçalan tanıtılmış ve sistemin konvansiyonel sistemlere göre avantajları belirtilmiştir. Sistemin çalışması anlatılmış ve matematik modelin oluşturulmasında faydalanılan parametreler ve denklemler açıklanmıştır. Sistemin basit matematik modelinin kurulması sistemin tüm fonksiyonlarının tam olarak tanımlanması için yeterli olmamaktadır. Gerçek sistem ile model arasındaki farklar da bu çalışma kapsamında değerlendirilmiştir.