Müşteri ilişkileri yönetimi ve Türkiye`deki oteller üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mehtap Soyaslan

Danışman: MURAT HAKAN ALTINTAŞ

Özet:

Bu çalışmada, dünyadaki gelişmeler doğrultusunda şirketlerin hayatta kalmalarını sağlayan yeni bir felsefe, Bu çalışmada, dünyadaki gelişmeler doğrultusunda şirketlerin hayatta kalmalarını sağlayan yeni bir felsefe, “Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY)” veya İngilizce'si “Customer Relationship Management (CRM)” ele alınmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde müşteri ve müşteri ilişkileri yönetimi kavramı ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı başlığı altında, müşteri ilişkileri yönetiminin önemi, amaçları, faydaları, altı E'si, müşteri ilişkileri yönetimi ve ilişki pazarlaması ve son olarak müşteri ilişkileri yönetimi ve pazarlamanın geleneksel kavramları konuları yer almaktadır. İkinci bölümde, müşteri ilişkileri yönetiminin yapısı ve araştırma yöntemleri, müşteri ilişkileri yönetimi mimarisi, işleme yöntemi, teknoloji kullanımı, internetin geleceği ve müşteri ilişkileri yönetimi, etkileşimli müşteri ilişkileri yöntemi ve müşteri ilişkileri yönetimi projelerinin başarısız olma nedenlerinden bahsedilmektedir. Son bölümde ise turizm sektöründe müşteri ilişkileri yönetimine giriş yapıldıktan sonra uygulamaya yer verilmiştir. Türkiye'nin farklı bölgelerindeki 4 ve 5 yıldızlı oteller üzerinde müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin tutum ölçeği gerçekleştirilmiş ve otellerin müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin algıladıkları temel boyutlar saptanmıştır.