Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 1999
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Gülsün Biricik
Danışman: MURAT ALTUN
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu araştırmada "Aktif Etkileşimli Öğrenme Yaklaşımlına uygun düzenlenen eğitim durumunun, sınıf ortamına sokulmasının, öğrenci başarısına etkisi saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada Bursa İli Osmangazi İlçesi'ne bağlı Barbaros İlköğretim Okulu 2-B sınıfı deney, Şehit Üsteğmen Doğan Sevinç İlköğretim Okulu 2-C sınıfı kontrol grubu olarak seçilmiş ve çalışmalar bu gruplarda yürütülmüştür. Bu araştırmada çözüm aranan problem; "İlköğretim 2. sınıf matematik öğretiminde Aktif Etkileşimli Öğrenme Yaklaşımı' nın Öğrenci başarısına etkisi nedir ?" şeklinde ifade edilmiştir. Araştırma problemi üç alt problemden oluşmuştur. Alt problemler aşağıdaki gibi ifade edilmiştir. 1. İlköğretim 2. sınıf matematik öğretiminde "Aktif Öğrenme Yaklaşımı' 'nın öğrencilerin bilgi ve kavrama düzeyindeki başarısına etkisi nedir ? 2. İlköğretim 2. sınıf matematik öğretiminde "Aktif Öğrenme Yaklaşımı' Yun öğrencilerin uygulama düzeyindeki başarısına etkisi nedir 9 3. İlköğretim 2. sınıf matematik öğretiminde "Aktif Öğrenme Yaklaşımf'nın öğrencilerin genel başarısına etkisi nedir ? Araştırmada ele alınan problem ve alt problemler ilişkin bilgiler, geliştirilen "İlk Test" ve "Son Test" ile elde edilmiştir. Toplanan bilgilere uygulanan istatistiksel analiz sonuçlarında elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: İlköğretim 2. sınıf matematik öğretiminde "Aktif Etkileşimli Öğrenme Yaklaşımının geleneksel yönteme göre etkili olduğunu ve başarıyı arttırdığını göstermektedir.