Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ebru Kubat
Danışman: FEYYAT GÖKÇE
Özet:Bu çalışmanın amacı Köy Enstitülerinde uygulanan eğitim programlarının öğrenciler üzerindeki bilişsel, duyuşsal, psikomotor etkilerini incelemek ve buradan mezun öğrencilerin programla ilgili görüşlerini açığa çıkarmaktır. Araştırmada Köy Enstitülerinin kuruluşundan kapatılışına kadar olan süreç incelenmiştir. Bu kurumlarda uygulanan eğitim programlarıyla öğrencilere hangi bilgi, beceri ve anlayışların kazandırılması hedeflendiği araştırılmış ve burada okuyan öğrencilerin programla vi ilgili görüşlerine başvurmak için Bursa’da yaşayan Köy Enstitü mezunu öğretmenlerle görüşülmüştür. Araştırma sonucunda programın hedef ve içeriğiyle ilgili bilgi çoğunlukla literatürden elde edinilirken, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme ile ilgili bilgi hem görüşmecilerden hem de ilgili yayınlardan edinilmiştir. Enstitülerle uygulanan programlarla kalıcı öğrenmelerin sağlandığı, öğrendiklerini yaşama yansıtabilen, sorunlara çözüm üretebilen bireyler yetiştirildiği görülmüştür. Burada okuyan öğrencilerin Köy Enstitülerinin eğitim programlarıyla ilgili görüşleri olumludur.