“Sezai Karakoç’un Eğitim Anlayışı: Din Eğitimi Bağlamında Nitel Bir İnceleme”


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri Böl., Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Deniz Uluç

Danışman: Turgay Gündüz

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Sezai Karakoç’un eserlerinden yola çıkarak eğitim-öğretim ve özelde din eğitimi ile ilgili görüşlerini inceleyip, eserlerin din eğitimine bakan yönünü ortaya çıkarmaktır.

Çalışmamız nitel bir araştırmadır. Çalışmada kullanılan veri ve bulgular literatür taramasına dayalı, içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmeye çalışılmıştır.

Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Sezai Karakoç’un yaşamı, düşüncesi ve eserleri hakkında bilgiler vererek bir Sezai Karakoç portresi ortaya koymaya çalıştık. Sezai Karakoç’un kişiliğini ve düşüncesini oluşturan koşulları tespit etmeye çalıştık.

İkinci bölümde, Sezai Karakoç’un düşünce kitaplarından yola çıkarak eğitim-öğretim ve din eğitimi ile ilgili düşüncelerini ortaya koyup, eğitim-öğretimdeki eksikliklere çözüm önerilerini tespit ettik.

Üçüncü bölümde, Sezai Karakoç’un ibadetler ile ilgili görüşlerini ortaya koyup, din eğitimi perspektifi ile değerlendirdik.