Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Merve Kutnu
Danışman: GÜLNİHAL GÜL
Özet:Müzik eğitiminin en temel basamaklarından birini oluşturan çalgı eğitiminin bireye katkıları göz önüne alındığında özengen müzik eğitimi kapsamında gerçekleştirilen çalgı eğitiminin de önemli olduğu düşünülmekte; bireyin kendisini fark edip geliştirmesi ve gerçekleştirme fırsatı yakalayabilmesi açısından katkı sağladığı görülmektedir. Bu kapsamda anlatım gücü yüksek ve zengin bir literatüre sahip olan kemanın en çok tercih edilen araçlardan biri olduğu; söz konusu eğitim sürecinin etkili, başarılı ve kalıcı olabilmesi için uzman öğretmenlerle planlı ve programlı çalışılmasının yanında, kullanılacak metot seçiminin de oldukça önemli olduğu düşünülmektedir. Bu düşünce ile bu araştırmada "Suzuki Keman Okulu 1" metodunda hedeflenen teknik ve müzikal kazanımların incelenmesi, özengen müzik eğitimi kapsamında gerçekleştirilen keman eğitiminde Suzuki Metodunun öğrencilerin teknik ve müzikal kazanımlarına ne düzeyde etkisinin olduğunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda örneklem grubu Bursa ili Nilüfer ilçesinde faaliyetini sürdürmekte olan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir özel okul ve bir müzik kursundaki öğrencilerden oluşturulmuştur. Araştırmanın uygulama sürecinde deney grubu ile Shinichi Suzuki tarafından hazırlanmış "Suzuki Keman Okulu 1" metodu kullanılarak; kontrol grubu ile ise geleneksel yöntemlerle keman eğitimi gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrasında deney ve kontrol grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan "müziksel beceri ölçme aracı" kullanılarak son test yapılmış toplanan verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS 23.0 paket programından yararlanılmıştır. Ayrıca araştırmada "Suzuki Keman Okulu 1" metodunun teknik ve müzikal kazanımları içerik analizi yöntemi ile belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda deney grubundaki öğrencilerin "kemanda duruş ve tutuş" , "sağ ve sol el tekniği", "müzikalite" ve "genel başarı" durumlarının kontrol grubu öğrencilerden daha iyi seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte metot içeriğinin öğrencilerin teknik ve müzikal kazanımlarına katkı sağlayacak nitelikte olduğu tespit edilmiştir.