Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Hatice Cingiloğlu
Danışman: PINAR SALI
Özet:Mevcut tez çalışması Hedef Yönelimi Teorisini benimseyerek öğretmen motivasyonu konusundaki bilgimizi derinleştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretmenler için güncel bir teori olmasından dolayı, öğretmeye yönelik hedef yönelimleri üzerine az sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu konu özellikle yabancı dil olarak İngilizce öğretmenleri veya Türkiye bağlamında çalışan hizmet-içi öğretmenler için nadiren araştırılmıştır. Bu çalışma temel olarak yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimlerine odaklanmaktadır. Adlandırmak gerekirse bunlar; beceri-yaklaşımı, ustalık, işten kaçınma ve öğrenci ilişkileridir. Araştırmacının bir diğer düşüncesi ise öğretmenlerin hedef yönelimlerinin okul türü ile ve mesleki deneyim süreleri ile bir ilişkisi olup olmadığıdır. Araştırmacı kapsamlı çalışmaların olmadığını düşünerek karma yöntem modelini kullanmıştır. Buna uygun olarak, öğretmen motivasyonunun iç yüzünü araştırmak için, niceliksel veri devlet okullarında hizmet vermekte olan 190 yabancı dil öğretmeninden ve niteliksel veri ise 9 gönüllü öğretmen ile yapılan mülakatlardan toplanmıştır. Toplanan nicel verilerin SPSS istatistik programı ile analizi ve nitel verilerin içerik tahlili yapılmıştır. Sonuçlar hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin en fazla ustalık ve beceri yaklaşımı hedef yönelimleri olduğunu ve en az işten kaçınma hedef yöneliminde olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, bulgular 5 yıldan az öğretmenlik tecrübesi olan İngilizce öğretmenlerinin kendilerini mesleki olarak geliştirmek için daha fazla çabaladıklarını göstermektedir.