Öğretmenlerin bilgisayar destekli öğretimi tanıma düzeyleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YÜCEL ÖZGÜR

Danışman: ASUDE BİLGİN

Özet:

Bu tez çalışmasında öğretmenlerin B.D.Ö. tanıma düzeyleri incelenmiştir. Çalışma betimsel bir çalışmadır. Konu île ilgili literatür taraması yapılmış,ügili kaynaklar incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Bilgisayar destekli öğretimin tanımı yapılmış,dünyada ve ülkemizdeki gelişmeler değerlendirilmiş,bilgisayar destekli öğretimde öğretmenlerin rolü ve önemi belirtilmiş,bilgisayar destekli öğretimin yararları ve sakıncalı yönleri vurgulanmıştır. Konu ile ilgili verileri toplamak için anket geliştirilmiştir. Anket hazırlanırken konu ile ilgili uzman kişilerin ve öğretmenlerin fikirleri alınmıştır. Anket 22'i çoktan seçmeli, 3 'ü açık uçlu 25 sorudan oluşturulmuştur. Anket seçilen okullarda 143 öğretmene uygulanmıştır. Ankette yer alan her sorunun sayı ve yüzdeleri labaratuarı olan ve labaratuarı olmayan okullar için ayrı ayrı hesaplanmıştır.Ayrıca, açık uçlu soruların cevapları ana başlıklar halinde sınıflandırılmış sayı ve yüzdeleri belirtilmiştir.Ayrıca bilgisayar labaratuarı olan okullar ile bilgisayar labaratuarı olmayan okullarda çalışan öğretmenlerin,BDÖ'i tanıma bakımından farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın bulguları özetle aşağıdaki gibidir: 1. Öğretmenlerin bilgisayara sahip olma,bilgisayar kursuna katılma, bilgisayarda temel işlemleri yapma,ortalama bilgisayar kullanma süresi bakımından yeterli düzeyde oldukları söylenebilir. 2.Ancak; bilgisayar konusundaki gelişmeleri takip etme,bilgisayarda ders materyali geliştirme,yazılı sınavların uygulanmasında ve değerlendirilmesinde,bilgisayardan derste yararlanma,yazılımlara ulaşma,kendi alanı ile ilgili yazılım geliştirme ve kullanma düzeyleri düşüktür. 3. Öğretmenlerin %12'i B.D.Ö'in yararlı olmadığını düşünmektedir, %88'i B.D.Ö'in yararına inanmaktadır. 4. Öğretmenlerin sadece %5 kendilerini B.D.Ö. konusunda yeterli görmektedir. 5. Öğretmenlerin % 80 B.D.Ö. konusunda yetiştirilme ihtiyacı hissetmektedir. 6. Öğretmenlerin % 24ü B.D.Ö hakkında bir açıklama ve yorum yapamamıştır.