Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sinem Arslan
Danışman: GÜLNİHAL GÜL
Özet:Bu araştırmada ortaokul müzik eğitiminde etkili öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı uygulamaların öğrencilerin başarı düzeyine katkısının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma araştırma deseni ve sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda Bursa ili İnegöl ilçesi Toki Necip Fazıl Kısakürek Ortaokulundaki 7. sınıflardan deney ve kontrol grupları belirlenmiş ve deney grubu ile 8 haftalık eğitim süreci gerçekleştirilmiştir. Eğitim sürecinin sonunda deney ve kontrol grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan "bilgi testi" kullanılarak son test uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS 23.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmadaki nitel veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile ortaokul 7. sınıfta öğrenim gören deney grubu ile bire bir görüşmeler sonucunda elde edilmiş; veriler içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılarak çözümlenip yorumlanmıştır. Araştırmanın nicel veri sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarının bağımsız örneklem t-testi sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel bölümünde ise yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin analizi sonucunda 6 tema ve 34 koda ulaşılmıştır. Ulaşılan temalar ve kodlar doğrultusunda etkili müzik öğretim yöntem ve tekniklerinden oluşan etkinliklerin, çalışma kağıtlarının, fonomimi tekniğinin, materyal çeşitliliğinin, öğrenci merkezli etkinliklerin ve ders dışı etkinliklerin öğrenme düzeyine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.