Effect of flipped instruction in grammar teaching in English as a foreign language class (EFL)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Dilah Yavuz

Danışman: İSMET ÖZTÜRK

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Son yıllarda dil sınıflarında artmakta olan teknoloji kullanımının bir sonucu olarak, "Ters Yüz Edilmiş sınıf ortamı" ya da "Ters Yüz eğitim" adından sıkça söz ettirmektedir. Bu çalışmanın amacı, İngilizce dersinde dil bilgisi öğretiminde, geleneksel öğretime kıyaslandığında, ters yüz edilmiş eğitim modelinin etkisini araştırmaktır. Deneysel bir araştırma yöntemi benimsemiş olan bu çalışma, Bursa Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda 2018 – 2019 eğitim döneminde öğrenim görmüş olan eli dokuz hazırlık sınıfı öğrencisinin gönüllü katılımı ile uygulanmıştır. Katılımcılar bir deney grubu (S=30) ve bir kontrol grubu (S=29) olmak üzere ikiye ayrılmışlardır. Deney grubundaki katılımcılar ters yüz eğitim modeli ile öğrenim görürken, kontrol grubunu oluşturan katılımcılar geleneksel eğitim yöntemi ile öğrenim görmüşlerdir. Veri toplama aracı olarak bir ön test ve bir son test kullanılmıştır. Son test sonuçlarına göre, her iki öğrenme modelininde, artan bir başarı ile sonuçlandığı gözlemlenmiştir. Daha ileri bir inceleme için, bağımsız örneklemler t- testi ile eşleştirilmiş örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde, her iki yönteminde başarılı olduğu tespit edilmesine rağmen, iki yöntem arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu bulgunun sebebi, öğrenci davranışları ya da araştırmanın uygulanmış olduğu sınırlı sure olabilir. Sonuç olarak, İngilizce dersi dilbilgisi öğretiminde, her iki yöntemde başarılı bulunmuştur.