Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ezgi Aslane
Danışman: Abdurrahman Günday
Özet:
Bu
çalışmada, genel olarak şehir içi elektrikli otobüslerde yaygın olarak kullanılan iki farklı
motor tipi, asenkron (Induction Motor-IM) ve sabit mıknatıslı senkron motor
(Permanent Magnet Synchronous Motor-PMSM), rejeneratif frenleme performansları
açısından incelenecektir. SORT-1, SORT-2 ve SORT-3 test çevrimleri esas
alınarak her iki motor tipinin enerji geri kazanımları simülasyon yoluyla
analiz edilerek, elde edilen sonuçlar ve bulgular doğrultusunda her iki motor
tipine bağlı olarak geri kazanım performansları değerlendirilecektir. Genel
olarak bu tezin amacı, motor tiplerine bağlı 3 farklı sürüş modunda rejeneratif
frenleme ile elde edilen geri kazanım performanslarının analizi ve enerji
verimliliklerinin karşılaştırılmasına odaklanacaktır.