Şehir İçi Elektrikli Otobüslerde Asenkron ve Sabit Mıknatıslı Senkron Motorların Rejeneratif Frenleme Kazanımlarının Modellenmesi ve SORT Çevrimleri ile Simülasyonu


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ezgi Aslane

Danışman: Abdurrahman Günday

Özet:

Bu çalışmada, genel olarak şehir içi elektrikli otobüslerde yaygın olarak kullanılan iki farklı motor tipi, asenkron (Induction Motor-IM) ve sabit mıknatıslı senkron motor (Permanent Magnet Synchronous Motor-PMSM), rejeneratif frenleme performansları açısından incelenecektir. SORT-1, SORT-2 ve SORT-3 test çevrimleri esas alınarak her iki motor tipinin enerji geri kazanımları simülasyon yoluyla analiz edilerek, elde edilen sonuçlar ve bulgular doğrultusunda her iki motor tipine bağlı olarak geri kazanım performansları değerlendirilecektir. Genel olarak bu tezin amacı, motor tiplerine bağlı 3 farklı sürüş modunda rejeneratif frenleme ile elde edilen geri kazanım performanslarının analizi ve enerji verimliliklerinin karşılaştırılmasına odaklanacaktır.