Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÖKHAN ŞENTÜRK
Danışman: MEHMET İHSAN KARAMANGİL
Özet:Yeni nesil motor tipleri, enjektör teknolojisindeki gelişmeler ve EURO 6 gibi geleceğe dönük emisyon normları yakıt püskürtme hassasiyetinin önemini arttırmıştır. Benzinli araçlarda, motor tipine bağlı olarak, yakıtı direkt silindir içine püskürtme ve yakıt bulu-tuna yön verme her geçen gün daha da önemli olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yakıtın yanma karakteristiğine ve aracın davranışına doğrudan etki eden yakıt enjektörünün iğne ve gövde parçalarındaki boyutsal değişkenlerin yakıt püskürtme karakteristiğine etkisinin incelenmesidir. Bunun için, üretim tolerans sınırlarında kalmak kaydıyla 25 adet piezo tetiklemeli enjektör üretilmiş ve püskürtme karakteristiğini etkileyen 12 adet ölçü belirlenerek bu ölçülerdeki değişimin pürkürtülen yakıt formu, debi ve püskürtme açısı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu çalışma, ayrıca, enjektör geliştirme çalışmala-rına yardımcı olacak niteliktedir.