Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Taner Aydın
Danışman: TONGUÇ VARDAR
Özet:Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine bakış açıları incelenmiş, elde edilen sonuçlar ortaya konulmuştur. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Erzurum ili Tekman ilçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri örneklem grubu olarak alınmıştır. Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı genel ortaokul ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma sürecinde 159 öğrenciye anket uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından Güllü ve Güçlü (2009) tarafından 600 öğrenciye uygulanarak geliştirilen tutum ölçeği, 11 madde olumlu ve 24 madde olumsuz olmak üzere toplam 35 maddeden oluşmaktadır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgilerden, ikinci bölüm ise Beden eğitimi dersi tutum ölçeğinden oluşmaktadır. Çalışmamızda yer alan öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeyleri 3,81±0,33 olarak bulunmuştur. Bu ortalama öğrencilerin yüksek seviyede beden eğitimi dersi tutum düzeyine sahip olduğunu ortaya koymaktadır.