Motor silindir içi akışlarının hesaplamalı ısıl modellenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖMERCAN YÜRÜMEZ

Danışman: ERHAN PULAT

Özet:

Bu çalışmada tek silindir motosiklet motoru silindir içi akışlar CFX ile incelenmiştir. Hong&Tarng 2001 yılında yaptıkları çalışmada deneysel ve sayısal sonuçlar elde etmiştir. Sayısal çalışmalarında std k-ɛ türbülans modelini kullanmışlardır. Bu çalışmada std k-ɛ türbülans modeli kullanılarak Hong&Tarng(2001) deneysel ve sa-yısal sonuçları karşılaştırılmıştır. İlave olarak farklı türbülans modelleri kurularak sonuç-lar karşılaştırılmıştır. Std k-ɛ türbülans modeli kullanılan bu ve Hong&Tarn(2001) çalış-malarında sayısal sonuçlar incelendiğinde akış karakteristiklerinin benzer olduğu görül-mektedir. Bu ve Hong&Tarng(2001) sayısal sonuçları deneysel sonuçlar ile kıyaslandı-ğında bu çalışmanın deneysel sonuçlara daha yakın olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca farklı türbülans modelleri karşılaştırıldığında akış karakteristiği olarak en iyi so-nucu std k-ɛ modelinin verdiği görülmektedir. Deneysel sonuçlara en yakın sonucu ise BSL Reynold Stress türbülans modelinin verdiği gözlemlenmiştir