ÖZEL OKUL YÖNETİCİLERİNİN SAHİP OLDUĞU MİNDFUL LİDERLİK BECERİLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAHAR ÜÇSULAR

Danışman: Selahattin Turan

Özet:

Bu araştırmanın amacı özel okullarda çalışan yöneticilerin (müdürlerin) sahip olduğu Mindful liderlik becerilerinin incelenmesidir. Okul yöneticilerinin sahip olduğu mindful liderlik becerilerini değerlendirmek amacıyla yapılmış olup mindful liderlik becerisine sahip yöneticilerin çalışanlarına ve kurumlarına nasıl özellikler kazandırmasının belirlenmesi bakımından önemlidir. Bu araştırma okul yöneticilerinin sahip olduğu mindful liderlik becerileri için gerçekleştirilecekleri yeni çalışmalar açısından yol gösterici olacağı söylenebilir. Bu çalışma nitel bir araştırmaya dayanmaktadır. Araştırmanın verileri bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu sebeple önceden sorulması planlanan soruların olduğu bir görüşme protokolü hazırlanmıştır. Görüşmelere katılan yöneticilere sorulan sorular sonucunda yöneticilere ait görüşmelerin değerlendirilmesine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Bu çalışmanın en önemli bulgusu ise okul yöneticilerinin  sahip olduğu mindful liderlik becerileri denilince farkındalık sahibi bir liderin her zaman çalışanlarını motive ettiği karşılaşılan zor durumları yönetip aştıkları ve duygusal açıdan  kendilerini yönetebilir ve kontrol edebilir oldukları için duygusal zekalarını iyi kullanabildikleri aynı zamanda şeffaf, iyimser, başarı odaklı ve ilişki yönetiminde başarılı oldukları ifade edilebilir.