Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Pınar Gülpek
Danışman: Rıdvan Ezentaş
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu çalışma ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeylerini ve yıllar arasındaki değişimleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışma deneysel bir çalışmadır ve veriler Bursa ili Osmangazi ilçesinde bulunan Pilot Sanayi ilköğretim Okulu ile Farabi ilköğretim Okulunda 7.ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanan testten elde edilmiştir. Çalışmaya toplam 211 öğrenci katılmıştır.Deneysel çalışmada kullanılan test, CSMS (1988) tarafından 11-16 yaş öğrencilerinin cebirsel ifadeleri anlama düzeyini ortaya çıkarmak amacıyla yapılan araştırmada kullanılan testin Türkçe'ye uyarlanmasıyla ve bazı maddeler uzman görüşü alınarak testten çıkarılarak oluşturulmuştur. Bu çalışmada kullanılan test 20 sorudan oluşuyordu ancak bazı sorular ırklara sahipti ve bu şıklarda soru maddesi olarak düşünüldüğünde 27 maddelik bir testti.Sorular sıralanırken cebirsel ifadelerin karmaşıklığı ve harflerin üstlendikleri soyutluk derecesi dikkate alınmıştır. Test ders öğretmenleri tarafından, 2.dönem sonunda, öğrenciler cebirsel ifadelerle işlem yapmayı öğrendikten sonra uygulanmıştır.Uygulama sonucunda önce öğrencilerin soruları doğru cevaplandırma sıklıklarına görece birsel düşünmeleri 4 düzeye ayrılmıştır. Daha sonra bu düzeylere ait soruları doğru cevaplandırmaları göz önünde tutularak bu düzeylerde bulunan öğrencilerin yüzdelikleri belirlenmiş ve yıllar arasında bu düzeylerdeki gelişimleri gözlenmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda 7. ve 8. sınıftaki öğrencilerin cebirsel düşünmelerin de yıllar içinde çok az bir artış olduğu ve bu gelişimin öğrencinin ders içindeki başarısını etkilediği görülmüştür.