Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu (Bursa Yıldırım ilçesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HİLAL GÖKMEN

Danışman: İbrahim Keskin

Özet:

Bu çalışma, Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegre olurken yaşadıkları sorunların tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, Bursa Yıldırım ilçesi ortaöğretim programında kayıtlı olan 366 öğrenci, örneklemi ise kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiş Bursa Yıldırım ilçesinde eğitim gören 188 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada uygulanan anket, örneklem grubuna yüz yüze görüşme yöntemi ile uygulanmıştır. Anket formuyla elde edilen veriler SPSS 21.0 for Windows paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Suriyeli öğrencilerin Türkçe yetersizliğinin; okul başarılarını, okul arkadaşları ve öğretmenleri ile uyumlarını olumsuz etkilediği belirlenmiştir. Türkçe dil becerisinin, öğrencilerin göç etmekten memnuniyet düzeyi ve geleceğe dair beklentilerini anlamlı ve olumlu şekilde etkilediği saptanmıştır. Suriyeli öğrencilerin maddi yetersizlikler yaşadığı ve eğitim kapsamında maddi desteğe ihtiyaç duydukları belirlenmiştir.