Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Yasemin Filiz
Danışman: ZÜBEYDE SİNEM GENÇ
Özet:Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin, mesleki gelişimin bir parçası olan yansıtıcı öğretime yaklaşımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Öğretime yansıtıcı yaklaşımın, algılanan öğretimde ve öğretmenin öğretmedeki rolünde değişiklik gerektirdiği savunulmaktadır. Öğretmenlerin yaklaşımlarını ortaya koymanın dışında, bu çalışmada tecrübeli ve tecrübesiz öğretmenlerin yansıtıcı öğretime yaklaşımları da karşılaştırılmaktadır. Bu çalışmanın son amacı olarak da, öğretmenlerin yansıtıcı olmalarını engelleyen faktörler araştırılmıştır. Bu çalışma Bursa’da çeşitli liselerde yapılmıştır. Çalışmaya 25 tecrübesiz, 25 tecrübeli öğretmen katılmıştır. Çalışma, küçük bir öğretmen grubuyla (sadece 50 öğretmen ), sınırlı olduğundan, çalışmanın sonuçlarını genellemek doğru olmayabilir. Verileri toplamak için anket hazırlanmış ve 25 tecrübesiz 25 tecrübeli öğretmene verilmiştir. Ayrıca tecrübesiz ve tecrübeli öğretmenlerle görüşme düzenlenmiştir. Görüşmeler araştırmacıya daha detaylı bilgi sağlamıştır. Görüşmeler sırasında öğretmenlerin yansıtıcı olmalarına engel olan faktörler de sorgulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğretmenlerin çoğunluğunun yansıtıcı öğretime yaklaşımlarının olumlu olduğu görülmüştür. Çalışmadan çıkan bir diğer sonuç da, tecrübeli öğretmenler ile tecrübesiz öğretmenlerin yansıtıcı öğretime yaklaşımlarında önemli farklılıklar bulunmasıdır. Bu çalışma çerçevesinde tecrübeli öğretmenlerin yansıtıcılık kavramının farkında oldukları ve gerekliliğine inandıkları görülürken diğer taraftan tecrübesiz öğretmenlerin yansıtıcılığın gerekliliğine inanmakta tereddüt ettikleri görülmektedir.