Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ESİN KARAHANOĞLU
Danışman: KELİME ERDAL
Özet:Ülkemizde 21. yüzyılın başlarından itibaren edebiyatın farklı bir dalı olarak ön plana çıkmaya başlayan çocuk edebiyatının, çocukların eğitiminde büyük rolü vardır. Çocuk edebiyatı ürünleri, sundukları iletiler yardımıyla çocuğun eğitimine katkıda bulunmaktadırlar. İletiler, çocuğun hayatı tanımasını, bunun yanında duygusal, sosyal ve ahlakî bakımdan gelişmesini sağlamaktadır. Çocuk edebiyatı yazarının çocuğun iç dünyasını tanıyan, nasıl düşündüğünü tahmin eden, onun ihtiyaçlarına cevap verebilecek, çocuk edebiyatının özelliklerini iyi bilen kişiler olması gerekmektedir. Günümüzde çocuğa yönelik eserler veren yazarların sayısı bir hayli artmıştır. Bu yazarlarımızdan biri de Sevinç Kuşoğlu'dur. Sevinç Kuşoğlu, eserlerinde çocuk dünyasına duyarlılıkla yaklaşmış, bir yandan çocuğun kendisini, yakın çevresini ve içinde yaşadığı dünyayı tanımasına yardımcı olurken bir yandan da çocukların aile, toplum ve okul yaşantılarına eğilmiştir. Bunun yanında çocuğa çeşitli millî değerleri benimsetmeyi de ihmal etmemiştir. Bu araştırma, Sevinç Kuşoğlu'nun çocuk kitaplarında yer alan eğitsel iletiler üzerine bir çalışmadır. Araştırmada yazarın çocuklara ne tür iletiler vermek istediği belirlenmeye çalışılmış; bu iletilerin içeriği, hangi amacı gerçekleştirmeye yönelik olduğu ve çocuk edebiyatı ürünleri içinde nasıl işlendiği üzerinde durulmuştur.